2024-05-31, 09:15
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://x.com/JayinKyiv/status/1796413488031801657

Det är där som Ryssarna tillverkar Iranska moppedrönare med Afrikansk hjälp.

Borde vara ett högprioriterat mål.

Minns en lek vi hade i skolan. Kasta näsa, vill jag minnas att vi kallade den.
Man stod på en grusplan och ritade en ring runt sig själv. Sedan turades man om att träffa inom de andras områden. Man skyddade sig gm att sparka bort pinnen, om man var duktig. Då utvidgades området, ditt pinnen landade.

Efter ett tag kunde områdena vara ganska stora. Man sprang som en tok fram och tillbaka, beredd att sparka bort pinnen.

Ryssland är gigantiskt. Hur f-n ska du kunna försvara detta enorma land.
"Vi når dig, överallt, var du än gömmer dig"
Citera
2024-05-31, 09:16
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du behöver knappast förklara matematik för mig men med kostnaderna för FSB passerar de 40%.
Förfärligt för Rysslands ekonomi! Tro fan att det inte blir något över för att lindra den ryska befolkningens misär, speciellt som eliten tar det mesta för investeringar i väst.

Hur var det med den av dig rekommenderad Tucker Carlsons resebeskrivning och hans billiga matkasse? Den som kostar en ryss en månadslön? Visade han livet utanför storstaden? Vad visade han i så fall?

Så du håller med om de siffror jag redogjorde för då? Att de ryska militära utgifterna ligger på ca 6% av BNP? För det är korrekt nämligen så det vore klokt av dig att inte ifrågasätta den siffran. Ergo, står inte rysk ekonomi och faller med militärutgifter.
Citera
2024-05-31, 09:19
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Du tänker att Trump gör allvar med att han kommer att bomba Moskva?
Ja då kommer det garanterat att hållas val i Ukraina då ryssen är krossad.

Men vilken världslag är det som säger att någon annan, än det egna landet själv, avgör vad som är rätt och fel i inrikesfrågor?

Snacka om att bygga halmgubbar! Där man utser sig själv till en ceremoniell mästare och allvetare över alla andra. Skapar sig egna argument för att agera på andras områden.
Sickena torskar!
Citera
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ni NAFOs påminner om en uppskrämd fårskock som bräker i munnen på varandra. Och ni tycks vara så livrädda för tanken att era debattmotståndare är etniska svenskar att ni måste låtsas som att de är ryssar. En enkel liberalt hjärntvättad individ drar ständigt Hitlerkortet. Med som jag skrivit tidigare så hoppas jag att Putin är den nye Hitler. Fast mer framgångsrik denna gång. För självfallet vill jag se den sataniska härskarklassen i väst krossad.

Fast Hitler ville krossa alla ryssar för han såg dom som lågt stående individer som stod emot allt vad framsteg och utveckling innebar. Putin verkar också vila krossa och mörda alla ryssar då han slänger in allt vad han har i köttkvarnen, över en halv miljon ryska gopniks och över en miljon är skadade och halvt invalidiserade. Bra jobbat Putler.
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Det här har jag missat, finns det någon vänlig själ som kan peka mig i rätt riktning?

https://bsky.app/profile/rvps2001.bsky.social/post/3ktret5u6fs2z
Citat:
Sweden may block Russian LNG if Orban scuppers EU sanctions
Citera
2024-05-31, 09:20
Medlem
Citat:
Du får fråga någon ryss om den saken. Men ryssar har tillgång till typ 85% av världen fortfarande och jag tror inte att de bryr sig ett dugg om väst längre utan vänder dem ryggen tillbaka. Vem är väskbajsarn?

Du tror alltså att den genomsnittlige ryssen (som har råd) kommer att tycka att en semester i Bamako är lika trevligt som en semester i Spanien eller Storbritannien?
Citera
2024-05-31, 09:26
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
De enda trakasserier som i så fall är aktuella är de som inföll under några veckor i början av 2014. Medan Janukovich var president (ryssvänlig till tusen) trakasserades knappast några ryssar. I mitten mars tog Ryssland kontroll över Krim och strax därefter även delar av Donbass. Strider utbröt, människor dog. Men de flesta dog de första åren (2014-16).

I slutet av 2021 var allt lugnt. Ett 25-tal personer dog visserligen årligen kring den nya gränsen som ryssarna etablerat. Men i princip var allt lugnt. Ukraina hade varken resurser eller förmåga att återta de områden ryssarna tagit och omvärlden hade de facto accepterat att Krim och delar av Donbass i praktiken numera var ryska.

Hur kan du i detta hitta argument för att Ryssland provocerades till att invadera Ukraina 2022? Och det ett par månader efter det att Putin krävt att Nato skulle dra sig tillbaka till 1997 års medlemmar. Menar du att Natos vägran att utesluta medlemmar utgör en provokation mot Ryssland? Blir ryssarna så lättprovocerade så kan man ju verkligen inte böja sig för deras dumheter. Vem vet vad de hittar på nästa gång i så fall.

Fascinerande. Alltid så fascinerande, denna ständiga upprepning av ryska narrativ.

Citat:
En historielektion om Kuppen i Ukraina!

Först bakgrund kring Janukovytj. Din hjälte?

Vem är denne Janukovytj
Motståndarnas kritik av Janukovytj

Janukovytj har av sina motståndare kritiserats för att ha kontakter inom den organiserade brottsligheten sedan 1980-talet. Han har också kritiserats för att ha kontakter till den så kallade Donetskij-klanen, en östukrainsk grupp inom affärer och politik och dess ledare Rinat Achmetov. Dock finns det inga juridiska domar som stödjer detta. Hans motståndare har också hävdat att han hemligt samarbetat med KGB. Argumenten för detta är att det annars varit omöjligt för en före detta fånge att åstadkomma allt han åstadkommit. Det finns dock inga dokumenterade bevis för dessa påståenden.[källa behövs]

Janukovytjs modersmål är ryska, som är det dominerande språket i sydöstra delarna av Ukraina och på Krim. Han började på allvar lära sig att aktivt tala statsspråket ukrainska i samband med att han inledde sin karriär som rikspolitiker; Janukovytjs talade ukrainska är relativt god även om uttal och ordval emellanåt uppvisar påverkan från hans ryska modersmål. Den skriftliga kompetensen är som i många fall av sen språkinlärning mer eftersatt; vid publicering av handskrivna dokument av honom visade det sig att han gjorde flera stavfel på ukrainska. Bland annat stavade han fel på både sin titel, position och sin frus namn. Den ryska Janukovytj talar skiljer sig också märkbart främst fonologiskt från standardryska talad i Ryssland och har en utpräglad ukrainsk karaktär. Politiska motståndare har använt Janukovytjs och andra ukrainska politikers språkliga särdrag som ett politiskt vapen i syfte att misskreditera dem som obildade och oukrainska. Ofta anklagas de för att varken kunna tala ukrainska eller ryska utan i stället enbart på surzjyk, ett samlingsnamn för en serie blandformer mellan ukrainska och ryska.

Inte guds bästa barn m a o.
Att har senare också hänvisat till en källa som säger att det inte var en klassiks statskupp utan att man agerade så rätt man kunde under en bristfällig konstitution.
Så ska vi lämna ordet statskupp bakom oss?
Då kanske ordet om stöd från både USA och Ryssland och kan läggas till handlingarna?

Det var dock en kupp 2014 i Ukraina!

På Krim.
27 februari stormade maskerade beväpnad trupp det lokala parlamentet i Simferpol.
De släppte sedan in en kille vid namn Sergej Aksionov. Han är idag guvernör på Krim.

Sergej ledde 2014 ett parti som hade fått 3 av 100 platser vid 2010 års val.
Sergej ledde sedan en omröstning med ledamöter som tvingats dit.

2 val/beslut skulle fattas.
Om vem som ska vara premiärminister och en folkomröstning som skulle hållas 3 veckor senare.
Snabba puckar!
Ingen utomstående fick närvara vid omröstningarna. Ingen insyn där inte.
Hur många ledamöter hade tvingats dit? Tillräckligt antal för ett beslut?
Allt under belägring!
Citera
2024-05-31, 09:46
Medlem
Citat:
Ni NAFOs påminner om en uppskrämd fårskock som bräker i munnen på varandra. Och ni tycks vara så livrädda för tanken att era debattmotståndare är etniska svenskar att ni måste låtsas som att de är ryssar. En enkel liberalt hjärntvättad individ drar ständigt Hitlerkortet. Med som jag skrivit tidigare så hoppas jag att Putin är den nye Hitler. Fast mer framgångsrik denna gång. För självfallet vill jag se den sataniska härskarklassen i väst krossad.

Uppenbarligen tillhör du bänghögern vilket bekräftar att det är där man hittar Putins största fans.
Sen undrar jag lite vilka den satanstiska härskarklassen är? Är det adeln? Frimurare? Judarna kanske? Eller nåt annat jag helt missat?
Citera
2024-05-31, 09:47
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Jo, jag vet att sådana där barnsagor funkar på er enfaldiga liberaler. Mitt synsätt skiljer sig förstås diametralt från ditt. Förlustsiffrorna du anger stämmer förövrigt väl för Ukraina men inte för Ryssland. Ukrainas förlustsiffror ligger ca 10x över de ryska. Det är därför Ukraina har brist på soldater och behöver mobilisera ytterligare 500k.

Nu är inte jag liberal för fem öre, men om jag jämför mig själv med dina uttalanden som är så röda så djävulen Putler själv kanske ser mig som liberal.
Du borde skämmas som försvarar Putler och ryssen som varit vår lede fi i över 1000 år.
Citera
2024-05-31, 09:47
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Jo, jag vet att sådana där barnsagor funkar på er enfaldiga liberaler. Mitt synsätt skiljer sig förstås diametralt från ditt. Förlustsiffrorna du anger stämmer förövrigt väl för Ukraina men inte för Ryssland. Ukrainas förlustsiffror ligger ca 10x över de ryska. Det är därför Ukraina har brist på soldater och behöver mobilisera ytterligare 500k.

Är du intresserad av att ha nån som helst trovärdighet över amöba föreslår jag att du åtminstone försöker använda hjärnan...? 10-1?
Citera
2024-05-31, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Det är snarare så att för varje ukrainsk pluton som skjuter så att någon ryss försvinner ur sikte rapporterar alla 30 en död ryss var, även om ryssen bara slängde sig i skydd.
Och hur är det med officiella ryzka siffror? De borde ju vara pålitliga enligt dig.

Ryska yrkesministeriet hade i september 2023 utfärdat drygt 230 000 dödscertifikat till familjer för inkallade.
https://www.globaldefensecorp.com/2023/09/20/russian-ministry-of-labor-quietly-requested-230000-death-certificates-for-ukraine-war-veterans/

En ökning av en halv miljon permanent skadade män på bara ett år:
https://en.defence-ua.com/analysis/the_uk_defense_intelligence_over_half_a_million_ru ssian_men_aged_31_59_classified_as_disabled-9877.h tml

I slutet på februari publicerade Meduza väldigt konservativt uträknade förlustsiffror baserade på offentliga uppgifter och kunde då säga att minst 75000 avlägsnats fram till slutet på 2023 och att de beräknade att med den takten skulle 83000 till slutet på februari 2024 ha blivit förvandlade till goda ryssar då beräkningen publicerades. I samma veva (februari 2024) tog den ryzka krigskorrespondenten Morozov livet av sig efter att ha avslöjat att minst 16000 skulle ha förbättrats bara i Avdiivka.
https://meduza.io/en/feature/2024/02/24/at-least-75-000-dead-russian-soldiers

100k eller 500k döda ryzzar, spelar ingen roll. Tredagarsoperationen går inte så bra för avskummen. En död är ingen död. Där har Putte och jag samma syn på ryzka jordträlar.
Citera
2024-05-31, 09:51
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Det finns massor av fina ställen i Asien där ryssar kan semestra. Bra mycket trevligare också än negerinfesterade rövhål som Spanien.

Om de har råd.

Men det är klart de har. Tucker "kundvagnen" Carlson påstår det.
.
😂

Med sin 100 dollars "kundvagn".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in