2024-05-30, 09:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Du länkar till ren lögn lögnpropaganda. Ukraina har aldrig skjutit ned en enda Kinzhalmissil vare sig med Patriotsystemet eller på annat vis.
Förklara då för mig hur man kan hitta stora bitar av en Kinzhal vid nedslagsplatsen om den inte blivit nedskjuten?

En hypersonisk missil desintegrerar vid nedslag. Du hittar inte så stora bitar av den.

Ge mig en vettig förklaring är du snäll.
https://i.cbc.ca/1.6845117.1684258193!/fileImage/httpImage/image.JPG_gen/derivatives/16x9_780/ukraine-russian-kinzhal-hypersonic-missile-forensics.JPG

Citat:
Sovjet var faktiskt ledande på missil-och rymdteknologi innan USA. Har du aldrig hört talas om vilka som var först ut i rymden. Jo, plasmafysik var ett specialområde som Sovjet behärskade mycket bättre än USA.
Jo, jag vet att Sovjet lade sjuka mängder pengar på att leda missil och rymdteknologin för att kunna knäcka USA. Något som till sist ledde till upplösningen av Sovjetunionen.

Att Ryssland kunnat förvalta detta är rena fantasier från din sida.

De är fortfarande duktiga på raketmotorer men de ser i princip likadana ut som de sovjetiska.
Senast redigerad av Conception 2024-05-30 kl. 09:14.
Citera
2024-05-30, 09:13
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Berätta gärna varför utvecklarna av dessa avancerade robotar nu sitter fängslade efter att det visade sig att de mycket bra gick att skjuta ner med Patriot.

Fast du har ju ingen aning om varför de fängslats eftersom inga Patriotsystem någonsin skjutit ned en Kinzhalmissil.
Citera
2024-05-30, 09:13
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Hahaha. Dessa golfbilar igen. Ni är för roliga. ATVs/UTVs är det. Jag postade en länk tidigare i tråden som visar att amerikanska militären använder ungefär likadana från Polaris.
Även om man använder dem för diverse ändamål så betyder inte det att man använder dem för attacker över öppna fält.

Är vi tillbaka på den nivån nu att en pro-ryss ska hävda att ett öppet fordon är bättre än ett stridsfordon på de öppna fälten i Ukraina igen där ni själva hävdar att artilleriet är det bästa vapnet?
Citera
2024-05-30, 09:14
Medlem
Citat:
Du har inte en aning om hur det ser ut i Ryssland utan du och de andra putlerhatartöntarna sitter bara och spyr ut nidbilder ni fått av husse. Men när ni ändå sitter där blekfeta och chipstuttade framför datorn och nätkrigar så kan ni väl titta på reportage från Ryssland som exempelvis Tucker Carlson gjort.

Du har å andra sidan sett för många reportage från Moskva. Sök dig ut på landsbygden där 12 hushåll får dela på 2 utedass.
Citera
2024-05-30, 09:16
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ryssland har i alla fall hittills sett till att Ukraina avmilitariserats till den grad att man är helt beroende av väst för vapen och andra resurser.

Återigen ett icke-argument. De har fortfarande inte uppnått sina mål. Sovjet uppnådde sina mål i WW2 helt beroende av stöd från väst, men de uppnådde sina mål.

Nazityskland hade också next-generation vapensystem som inte fällde avgörandet i slutändan
Citera
2024-05-30, 09:16
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Hahaha. Dessa golfbilar igen. Ni är för roliga. ATVs/UTVs är det. Jag postade en länk tidigare i tråden som visar att amerikanska militären använder ungefär likadana från Polaris. Och nej, Ryssland använder inga iranska shaheddrönare men däremot gerandrönare med samma konstruktion som tillverkas i Ryssland.

https://military.polaris.com/en-us/mrzr/
Du får gärna kalla dessa golfbilar för ATV eller stridsfordon. Det förändrar inte faktumet att det vaerkara vara det enda nytillverkade fordon ryssen just nu har vid fronten. Dessutom är de tillverkade i KIna.
Citera
2024-05-30, 09:17
Medlem
Citat:
Fast du har ju ingen aning om varför de fängslats eftersom inga Patriotsystem någonsin skjutit ned en Kinzhalmissil.

Du tror att de fängslades för att vapnen fungerade för bra? Tja, det är kanske möjligt. Ryssland agerar ju ganska bakvänt.
Citera
2024-05-30, 09:20
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Berätta då varför de sitter fängslade?

"Yes, the U.S. Patriot missile defense system deployed in Ukraine has successfully intercepted and shot down a Russian Kinzhal hypersonic missile. This was confirmed by multiple sources, including the Pentagon. The incident occurred on May 4, 2023, when Ukrainian forces used the Patriot system to down the missile over Kyiv​ (The Aviationist)​​ (The Defense Post)​. This marked a significant achievement as the Kinzhal missile is known for its high speed and maneuverability, making it challenging to intercept​ (The Aviationist)​​ (The Defense Post)​."
Citera
2024-05-30, 09:21
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Förklara då för mig hur man kan hitta stora bitar av en Kinzhal vid nedslagsplatsen om den inte blivit nedskjuten?

En hypersonisk missil desintegrerar vid nedslag. Du hittar inte så stora bitar av den.

Ge mig en vettig förklaring är du snäll.
https://i.cbc.ca/1.6845117.1684258193!/fileImage/httpImage/image.JPG_gen/derivatives/16x9_780/ukraine-russian-kinzhal-hypersonic-missile-forensics.JPG

Jo, jag vet att Sovjet lade sjuka mängder pengar på att leda missil och rymdteknologin för att kunna knäcka USA. Något som till sist ledde till upplösningen av Sovjetunionen.

Att Ryssland kunnat förvalta detta är rena fantasier från din sida.

De är fortfarande duktiga på raketmotorer men de ser i princip likadana ut som de sovjetiska.

Jag minns hur Kievjuntan försökte få folk att tro på att delar av ett avloppsrör kom från en Kinzhalmissil. Däremot finns film på hur ett Patriotbatteri avfyrar över 30 interceptors mot en Kinzhalmissil och missar och sen slår Kinzhalmissilen ned och spränger Patriotbatteriet. Patriotsystemet klarar absolut inte av att stoppa hypersoniska missiler och har t.o.m haft stora problem med vaniga Iskandermissiler.

Att du är totalt ignorant utgör inget bra argument. Det jag skrev om sovjetisk plasmafysik stämmer och alltjämt är exempelvis ryska rymdraketmotorer bland de vanligast använda i alla länder.
Citera
2024-05-30, 09:22
Medlem
Citat:
Hahaha. Dessa golfbilar igen. Ni är för roliga. ATVs/UTVs är det. Jag postade en länk tidigare i tråden som visar att amerikanska militären använder ungefär likadana från Polaris. Och nej, Ryssland använder inga iranska shaheddrönare men däremot gerandrönare med samma konstruktion som tillverkas i Ryssland.

https://military.polaris.com/en-us/mrzr/

Så ni kopierar iranska drönare med andra ord. Med andra ord så är irans drönare mer avancerade än nått ni kan få fram?

Ja det är kinesiska golfbilar ni använder , inget ni kan jämföra med mot det Usa skulle använda.
Citera
2024-05-30, 09:27
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Du får gärna kalla dessa golfbilar för ATV eller stridsfordon. Det förändrar inte faktumet att det vaerkara vara det enda nytillverkade fordon ryssen just nu har vid fronten. Dessutom är de tillverkade i KIna.

De är ATVs/UTVs så det är bara du och de andra russofobtöntarna som kallar dem golfbilar. Jag förstår psykologin i att vilja förlöjliga och förminska en fiende men verkligheten har en otrevlig förmåga att sabba psykologiska snuttefiltar. Dessa UTVs är så klart inte de enda moderna militära fordon som ryssarna använder.
Citera
2024-05-30, 09:30
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Jag minns hur Kievjuntan försökte få folk att tro på att delar av ett avloppsrör kom från en Kinzhalmissil. Däremot finns film på hur ett Patriotbatteri avfyrar över 30 interceptors mot en Kinzhalmissil och missar och sen slår Kinzhalmissilen ned och spränger Patriotbatteriet. Patriotsystemet klarar absolut inte av att stoppa hypersoniska missiler och har t.o.m haft stora problem med vaniga Iskandermissiler.

Att du är totalt ignorant utgör inget bra argument. Det jag skrev om sovjetisk plasmafysik stämmer och alltjämt är exempelvis ryska rymdraketmotorer bland de vanligast använda i alla länder.

Du minns en massa grejer men råkar inte besitta några källor på det du säger. Fetaste copen i mannaminne.

Anyway, alla ICBMer är hypersoniska vid normal gång. Faktiskt med råge över vad exempelvis KinZZhal är (Mach 10 vs. uppemot Mach 25 för en ICBM). Anledningen till att USA inte satsat på den typ av hypersonisk missil som Ryssland låtsas att de gjort (för de måste fortfarande bromsa in på väg in mot målet, vilket är varför de kan skjutas ner av Patriot) är för man på mitten av 1990-talet slog in på doktrinen att missilförsvar toppar marginellt bättre missiler. Du kan läsa mer om det här:

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_national_missile_defense
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in