2024-05-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Av ren nyfikenhet: har han mustasch och yvigt hår?
Mika&l Kall&r står längst till vänster på första bilden i artikeln nedan.

https://www.hbk.se/nyheter/2021/augusti/riksdagsledamoter-besokte-hbk
Citera
2024-05-28, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Mika&l Kall&r står längst till vänster på första bilden i artikeln nedan.

https://www.hbk.se/nyheter/2021/augusti/riksdagsledamoter-besokte-hbk

Den ende som håller armen runt någon på fotot...
Citera
2024-05-28, 19:48
Medlem
Mamarketels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Pedofiler ger sig inte på alla ungar. De väljer de sårbara och de brukar vara bra på att sniffa upp vilka som är just sårbara.

Du slapp att bli smekt under tröjan. Andra pojkar hade inte samma tur.
Generellt när det gäller pedofiler ja. Men så är inte fallet här. Det är uppenbart att du varken har träffat personen eller varit involverad i en dylik verksamhet. Den utpekade har aldrig varit tränare för något utav lagen. Han har arbetat med att samordna ungdomssektionen på kansliet, dvs mestadels administrativa uppgifter. Så det är inte så att vi pratar om någon enslig tränare med sitt eget lag där han kan göra lite som han vill. HBK är en elitakademi där det är ett konstant högt flöde omkring alla spelare och i omklädningsrummen. Åtminstone tre aktiva tränare, andra resurspersoner, alla spelare, engagerade föräldrar som går in och ut ur omklädningsrummen etc.

Den utpekade har således aldrig varit ensam med någon spelare de gånger han gjort fältbesök, för det finns ständigt folk överallt. Detta är också uppenbart på de få anklagelser som kommit fram, bl.a. den incidenten med tröjan där även föräldern ska ha bevittnat händelsen (varefter anklagelsen sedermera även dragits tillbaka). Så att det skulle inträffat något mer än det som redan framkommit bedömer jag som osannolikt. Men vi får se vad utredningen kommer att utvisa.
Citera
2024-05-28, 20:14
Medlem
MK ska ha haft rykte att vara en kramgo person av sig. Men det gällde inte bara ungdomar utan även vuxna. Så jag tror bara han var sån som person. Sedan kanske några har tyckt det varit obehagligt och det kan jag till viss del förstå. Jag gillar inte heller när folk kommer för nära mitt personliga utrymme. Men jag är övertygad att MK aldrig hade några onda eller sexuella intentioner. Han har vig hela sitt liv - över 50 år - åt klubben och bryr sig om spelarna. Något annat än kärleken för klubben och sporten tror jag aldrig det har varit tal om.
Citera
2024-05-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reaplan
Så nu kan man inte hålla armen runt någon på en bild utan att bli anklagad för att vara det ena eller det andra? Vart är världen på väg...
Citera
2024-05-28, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reaplan

Citat:
Ursprungligen postat av Reptilianen
Så nu kan man inte hålla armen runt någon på en bild utan att bli anklagad för att vara det ena eller det andra? Vart är världen på väg...

Den detaljen talar ju faktiskt till hans fördel. Även om det bara är en detalj så stöder den beskrivningen om att han är ”fysisk” mot alla.
Citera
2024-05-28, 21:24
Medlem
MelloKellos avatar
Tack till kvinnan som vågar och orkar lyfta sådana här svåra frågor. Tack för att du bryr dig om våra barn, det behövs fler som du inom föreningslivet. Modiga människor som inte blundar, som vågar ifrågasätta.

Mannen kanske aldrig ens begripit att hans beteende inte är okej, ingen ungdom har vågat säga ifrån och de vuxna har varit för fega. Få människor har full självinsikt, det här kanske blev ett hemskt uppvaknande för honom, vem vet.

Jag önskar innerligt att hon funnits när jag och mina kompisar var unga. Jag hoppas att fler har samma civilkurage som hon.
Blunda inte, känn efter, säg ifrån om det känns fel, om inte för din egen skull så för andra och andras barn.
Citera
2024-05-28, 21:52
Medlem
Personen som misstänks är väldigt kramig av sig.
Jag är 58 år och han kramade även mig.
Citera
2024-05-29, 09:27
Medlem
GretelThronbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffwiththecloff
Du nämner inte alla barn utan specificerar dig enbart på små pojkar. Anledningen till att du inte vill "kela" med flickor är för att du är uttalat bög. Därför är det också helt uteslutet att du har goda intentioner, vilket man också kan förstå med tanke på vilka trådar du varit (och är) aktiv i. Du skiter fullständigt i pojkarna, och vilken skada du åsamkar dessa, utan är bara ute efter att släcka din egen sinnesrubbade lust.

Det är också sådana som du som förstör för alla oss andra förskolelärare med manligt kön. Ett barn kan alltid ge en kram, men du kan inte springa runt och krama dem. Antingen fattar du inte skillnaden eller skiter du fullständigt i det också. Jag tippar tyvärr på det sistnämnda vilket gör dig till en högst farlig individ mot de mest oskyldiga i samhället.

Vedervärdiga fördomar, homofobi och förtal. Ja, jag fokuserar på pojkarna på förskola och fritids för jag vet att det är pojkar som är mest uttörstade på närhet, kroppskontakt och mys. Pga. föråldrade normer, maskulinitetsnormer etc. så får pojkar inte tillräckligt med sånt, så då måste vi inom skola & föreningsliv kompensera.

För min del så handlar det bara om omtanke om de små, du verkar ha en rätt förvriden syn på omtanke och normal närhet.
Senast redigerad av GretelThronberg 2024-05-29 kl. 09:30.
Citera
2024-05-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
Vedervärdiga fördomar, homofobi och förtal. Ja, jag fokuserar på pojkarna på förskola och fritids för jag vet att det är pojkar som är mest uttörstade på närhet, kroppskontakt och mys. Pga. föråldrade normer, maskulinitetsnormer etc. så får pojkar inte tillräckligt med sånt, så då måste vi inom skola & föreningsliv kompensera.

För min del så handlar det bara om omtanke om de små, du verkar ha en rätt förvriden syn på omtanke och normal närhet.

Svårt att förtala när allting jag utgår från är dina egna trådar och inlägg. Jag är absolut inte homofob, men jag hatar bögar som är pedofiler lika mycket som jag hatar alla andra pedofiler. Du är/var tillsammans med ett barn. Du tänder på pojkar från 8 års ålder. Du luktar i pojkars kepsar. Du vill adoptera en "ensam" pojke som du "vill ta hand om". Listan kan göras längre och det finns öppet för alla att se eftersom du varken har vett eller skam i kroppen.

Som sagt, jag hoppas du bli avslöjad och åker fast så du inte kan förstöra fler barns liv.
Citera
2024-05-29, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Aktiv i detta nu?
Du tror kanske det är Roy eller Bob det handlar om.

Jag tror naturligtvis inte att det är Janne Andersson men det var du som uttryckte att det inte funnits kända ledare i HBK leden.....Sen framgår det väl inte heller när dom påstådda ev. brotten skulle ha skett, kan ju vara långt bakåt i tiden men att person som anmälde valde att träda fram först nu?
Citera
2024-05-29, 18:38
Medlem
tycker död straft borde införa för sånt här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här