2024-05-29, 12:57
Medlem
fractal inhalers avatar
Hej alla sköna gröna

Tryckte ned 2 frön med Quick One Lowryder i varsin kruka med självbevattning i slutet på mars.
Dom har stått under odlingsljus 18/6 och nu är dom ute på balkongen och frodas.
Solen ligger på från 11-solnedgång

Lite bilder på de små miraklen, kan tillägga att mina odlingskunskaper är typ NOOB

https://justpaste.it/afilr

Kommentera gärna bu eller bä om mitt lilla projekt ,har 2 till på gång som just krypit upp över jorden :-)
Citera
2024-05-29, 13:01
Medlem
Hur varmt är det på nätterna, såg inte ut att må jättebra..
Citera
2024-05-29, 13:04
Medlem
fractal inhalers avatar
Dom sover inne på nätterna så runt 20 grader
Citera
2024-05-29, 13:13
Medlem
Dom är snart klara så går inte att göra så mycket åt nu men skulle blivit bättre om du satt dom typ nu och haft hela tiden på balkongen
Citera
2024-05-29, 13:17
Medlem
Vad säger grannen?
Citera
2024-05-29, 13:17
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Dom är snart klara så går inte att göra så mycket åt nu men skulle blivit bättre om du satt dom typ nu och haft hela tiden på balkongen

Ok ska göra det nästa gång, hur ska de se ut när det är dags för skörd ?
Citera
2024-05-29, 13:18
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad säger grannen?

Ingen insyn och Quick One luktar knappt något samt grannar som är pensionärer och tappat luktsinnet för flera år sedan :-)
Citera
2024-05-29, 13:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Ser ju intressant ut. Jag blir bara alltid lite orolig över det där med växtljus, hur få till det och är det ett måste?

Någon skrev att man kunde ha sått nu och bara ställt ut på balkongen, skulle det fungera idag, 29/5?

Har faktiskt aldrig rökt c. men man rullar alltså hemgjorda cigaretter med dem och blandar med vanlig tobak, eller röker man bara bladen?
Citera
2024-05-29, 15:48
Medlem
SoCos avatar
Du övervattnar ganska ordentligt ser man, dem behöver typ vatten 2 gånger i veckan inte ens det om det är kallt ute.

Men goa små buskar ändå, kul att ha en liten growop på balkongen
Citera
2024-05-29, 17:22
Medlem
fractal inhalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Du övervattnar ganska ordentligt ser man, dem behöver typ vatten 2 gånger i veckan inte ens det om det är kallt ute.

Men goa små buskar ändå, kul att ha en liten growop på balkongen

Härligt med bra input, övervattning känns rätt kan jag säga nästa 2 ska jag göra lite annorlunda
dra i ett lager lekakulor i botten och införskaffa fukt och phmätare.
Anledningen till självvattning är att jag är..LAT ish och borta hemmifrån 3-4 dagar i i veckan.

Sluta vattna dem förra veckan nu bara lite spray men jorden är fortfarande funktig känner jag så dom får gå så till skörd enligt fröbeskrivningen så från sådd till skörd ca: 70 dagar. om jag räknat rätt så ligger dem på 64 dagar idag.

Lowryder autoblommande kan man splitta toppen i början för mera yield ? Om ja så vart hittar jag en bra instruktionsvideo om det?
Citera
2024-05-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fractal inhaler
Härligt med bra input, övervattning känns rätt kan jag säga nästa 2 ska jag göra lite annorlunda
dra i ett lager lekakulor i botten och införskaffa fukt och phmätare.
Anledningen till självvattning är att jag är..LAT ish och borta hemmifrån 3-4 dagar i i veckan.

Sluta vattna dem förra veckan nu bara lite spray men jorden är fortfarande funktig känner jag så dom får gå så till skörd enligt fröbeskrivningen så från sådd till skörd ca: 70 dagar. om jag räknat rätt så ligger dem på 64 dagar idag.

Lowryder autoblommande kan man splitta toppen i början för mera yield ? Om ja så vart hittar jag en bra instruktionsvideo om det?

Som jag har förstått det så är det tid att skörda när tricktomerna är alldeles gyllenebruna
Citera
2024-05-29, 18:49
Avslutad
Du följer inte nyheter speciellt mycket va, hur många gånger ser man inte artiklar om poliser som hälsat på för att grannar har ringt angående "konstig lukt" från balkong och trappuppgång.

"Man ska fan inte knarka om man redan är dum i huvudet!"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in