Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Men dom har inte skickat Taurus. Tyskland har gjort mycket gott men man fegade ur beträffande Taurus, hoppas att Scholz kommer till sans eller att någon annan tar över.
Hoppas i det läget att det blir Pistorius. Det skulle bli en mardröm om Bareback skulle bli en ny kansler.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cukoo
Äntligen. Men jag måste säga att det är pinsamt när personer på positioner likt den Scholz sitter på inte kan (vill?) tala engelska.
Många tyskar, särskilt bland de äldre och min generation, undviker att snacka engelska. Åtminstone här i gamla östdelen. Dock finns det undantag. I de större städerna tenderar de mer yngre ha ganska hyfsade kunskaper i engelska, men mer på landsbygden är det annorlunda. Tog ett tag innan jag kunde klara mig utan min tolk.
Sen har de allt utländskt dubbat fortfarande. Blir ibland irriterande när man tittar på film och rösten inte riktigt får till stämningen i själva scenen.
Men en sak finns kvar här: ogillandet av ryssar, åtminstone den del jag bor i. Och denna ogillande har ökat efter ryssens angrepp på Ukraina.