2024-05-28, 18:30
Medlem
Snapcounts avatar
Se där ja.., västliga företag vill bli kvar i Ryssland. Pengar luktar inte :

Vestlige selskaper er ikke lenger like ivrige på å forlate Russland. Over 2.100 av dem har blitt værende siden Ukraina-invasjonen.

Blant de over 2.000 selskapene som har sagt at de vil bli i Russland, deriblant Mondelez, Unilever, Nestlé og Philip Morris, har noen blitt mer åpne om planene sine. Mondelez-sjef Dirk Van de Put hevdet nylig overfor Financial Times at investorer «ikke bryr seg moralsk» om selskaper forlot landet.

https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/05/28/8135758/vestlige-selskaper-gar-tilbake-pa-planer-om-russland-exit

Det här var betydligt större än vad jag har väntat. Behövs mera piska. Det är ett medvetet val.
Citera
2024-05-28, 18:39
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Se där ja.., västliga företag vill bli kvar i Ryssland. Pengar luktar inte :

Vestlige selskaper er ikke lenger like ivrige på å forlate Russland. Over 2.100 av dem har blitt værende siden Ukraina-invasjonen.

Blant de over 2.000 selskapene som har sagt at de vil bli i Russland, deriblant Mondelez, Unilever, Nestlé og Philip Morris, har noen blitt mer åpne om planene sine. Mondelez-sjef Dirk Van de Put hevdet nylig overfor Financial Times at investorer «ikke bryr seg moralsk» om selskaper forlot landet.

https://www.finansavisen.no/samfunn/2024/05/28/8135758/vestlige-selskaper-gar-tilbake-pa-planer-om-russland-exit

Det här var betydligt större än vad jag har väntat. Behövs mera piska. Det är ett medvetet val.

Då är det bara att fortsätta pressa på där det gör ont mest: företagens vinster. De företag som trots allt väljer att göra business inne i rysseriet, bör ses som delaktiga i det som sker i Ukraina. De får då också se konsekvenserna för deras val.
Att unilever, nestlé och p.m. valt att stanna var inte alls förvånande i och med att de är sedan tidigare skitföretag.
Citera
2024-05-28, 18:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Då är det bara att fortsätta pressa på där det gör ont mest: företagens vinster. De företag som trots allt väljer att göra business inne i rysseriet, bör ses som delaktiga i det som sker i Ukraina. De får då också se konsekvenserna för deras val.
Att unilever, nestlé och p.m. valt att stanna var inte alls förvånande i och med att de är sedan tidigare skitföretag.

Tippar att det dröjer minst ett halvår, innan en inskärpning utav lagstiftning kommer. Biden vill inte göra något innan valet. Trump litar jag inte på. Han har ett närmast "noll och nix" intresse utav Europa. Hans prio är Usa på hemmaplan.
Citera
2024-05-28, 18:48
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Jag har missat detta, har inte läst ett negativt uttalande om Putin/Ryssland, ifrån Trump. Kan du ge en länk ?

(mot Kina är det en annan sak)

1:37 in i klippet säger Lindsey Graham att det senaste stödpaketet till Ukraina inte hade gått igenom om det inte var för att Trump hade gett sitt godkännande.

https://m.youtube.com/watch?v=0VSO200-Sj8&t=97s&pp=ygUlTGluZHNleSBncmFoYW0gIHRydW1wIHVrc mFpbmUgcGFja2FnZQ%3D%3D
Citera
2024-05-28, 18:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
1:37 in i klippet säger Lindsey Graham att det senaste stödpaketet till Ukraina inte hade gått igenom om det inte var för att Trump hade gett sitt godkännande.

https://m.youtube.com/watch?v=0VSO200-Sj8&t=97s&pp=ygUlTGluZHNleSBncmFoYW0gIHRydW1wIHVrc mFpbmUgcGFja2FnZQ%3D%3D

Jag har sett det där, och liknande ord utav Lindsey Graham (som har hjärtat på rätt ställe). Jag har dock inte hört/sett samma ord ifrån Trump själv.

Det är en skillnad.
Citera
2024-05-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
Blir intressant var Ukrainska ska börja bomba med kommande F-16 samt vad Putin kommer att svara med för att skicka F-16 var ju att eskalera konflikten till en helt ny nivå.

Samt om Ukraina börja bomba hårdare på rysk mark om Putin kommer då få lös ännu mer resurser till Ukraina eller om det blir mer press på han att avsluta kriget.

Krafter inom Ryssland behöver "ta hand" om Putin. Nu tippar jag det kommer att hända något under år 2025.
Citera
2024-05-28, 18:57
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Jag har missat detta, har inte läst ett negativt uttalande om Putin/Ryssland, ifrån Trump. Kan du ge en länk ?

(mot Kina är det en annan sak)

Trump Reacts To Meeting Between Xi Jinping And Vladimir Putin

20 sekunder in:

https://youtu.be/vWapMdZA5-U?si=sNSwIB4ALrzM7H80
Citera
2024-05-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Fråga Putin.
Faktum är, Flogistoneter, att jag har frågat Putin och svaret var ja.
Jag har också frågat invånarna i f.d DDR och i BDR och där blev svaret ett rungande nej!

Hur vore det om du slutade med tramsandet. Du borde rent av överväga att fortsätta att tramsa med dina inlägg i ett forum mer anpassat för konspirationsteorier?

Vad vill du uppnå med dina minst sagt barnsliga inlägg vars språk passar bättre på en rysk förskola?
Till och med hard core-nazzarna, smygfascisterna och revolutionskommunisterna tycks ta avstånd från dina inlägg.
Citera
2024-05-28, 19:00
Medlem
Citat:
Tippar att det dröjer minst ett halvår, innan en inskärpning utav lagstiftning kommer. Biden vill inte göra något innan valet. Trump litar jag inte på. Han har ett närmast "noll och nix" intresse utav Europa. Hans prio är Usa på hemmaplan.

Då detta kriget är väldigt inkomstbringande för USA så lär det få fortsätta även med Trump bakom ratten.
Citera
2024-05-28, 19:00
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Och varifrån har du fått det fetade : Dom 30 belgiska f 16 planen kan levereras först 2028 till ukraina och dom får inte användas för attackera ryssland.

Är ju ett typiskt rysstrolls modus operandi.
Först en liten, liten detalj med ett litet, litet uns av sanning/trovärdighet, givetvis förvrängd och tillrättalagd att passa narrativet, och sen fyller man på med helt påhittade "fakta" som får åka med i samma nyhet och så hoppas man att mottagarna bara ska svälja alltihop som en sanning.

I detta fallet först det lilla unset av sanning: "levereras först 2028". Nja, nu var det ju "levereras fortlöpande från 2024 och allt klart 2028". Och sen "hittepå:et": "får inte användas för att attackera ryssland".

Att de orkar.
Citera
2024-05-28, 19:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Då detta kriget är väldigt inkomstbringande för USA så lär det få fortsätta även med Trump bakom ratten.
Ja, de är kluriga jänkarna.
Lite oklart dock hur de styr besluten som fattas i Moskva? Hur får de Ryssen att starta krig mot en fattig granne som utgör noll hot mot Ryssland? Jedi mind-tricks?
Citera
2024-05-28, 19:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Trump Reacts To Meeting Between Xi Jinping And Vladimir Putin

20 sekunder in:

https://youtu.be/vWapMdZA5-U?si=sNSwIB4ALrzM7H80

Thx för ditt svar.

Det finns dock inget om Ukraina i videon. Bara relationen Ryssland/Kina..., och Sydostasien. Kom ihåg hur illa europa behandlade Trump förra gången han var prezz ? (inte har han glömt det)

Trump är en solo-artist (lyssnar inte på rådgivare). och "biter tillbaka" varje gång..han utsätts för kritik, vare sig det är sant eller inte.

Alla vi Ukraina vänner i tråden kommer att bli besvikna på en "second term" med Trump. Det är jag 100 % övertygad om.
Senast redigerad av Snapcount 2024-05-28 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in