2024-05-28, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Som mig. Jag har tänkt bli en kärnväljare av KD och M. Jag hade ett neutralt förtroende för Åkesson innan och nu är det på minus, men förtroendet för vänstersidan är lägre eftersom de saknar konsekvenstänk.

Borde det inte vara på pluss?

Jag menar kalla fakta hittade ju ingenting.

Du borde snarare tänka "Va fan är detta för skitsnackz tv4 Suger"
Tv4 = vänstern som manipulerar folket
Citera
2024-05-28, 16:00
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Det blir att stöd rösta på något högerpopulistiskt parti, vänstern inkl sossarna är galna.
Citera
2024-05-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Nej, jag pratar i första hand om polariseringen som de provokationer SD skapar i den politiska miljön Svenskar mellan, där folk hela tiden får utstå personangrepp när man pratar om politik som inte faller SDs kommunikationsavdelning i smaken. Skulle man säga något kritisk om SD direkt som publik person på nätet har du ofta först en uthängning, antingen av en SD profil eller en av de som blivit "uteslutna" ur partiet, som följs upp av ungefär 50 SD-fejkkonton, 50 Ryss och Kina konto som fejkar SD-avsändare och en rad anonyma "Sverigevänner" som överöser en med förolämpningar.

Hur menar du att SD någonsin skulle kunna skapa någon typ av hemfrid i ett land när det är så man bedriver opinion? För varje person man angriper finns det en familj, släkt och vänner på sådär 20 personer som även de blir drabbade och får negativa associationer till SD, som i sin tur börjar yttra sig mot partiet och sen får utstå samma medel.

Du är medveten om att det enbart finns ett enda parti där du riskerar få sparken eller kickad ur facket om du är öppen med. SD.
Du glömde lustigt nog att nämna just det i ditt tal om polarisering. Jag

Kan du tala om i gengäld hur islam skall infogas i ett demokratiskt samhälle med respekt för kvinnor och homosexuella. Jag är idel öra…
Citera
2024-05-28, 16:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det står inte på Riks hemsida heller att de är drivna av SD. Liksom med AIP Media behöver man bara googla och direkt se kopplingen.
Fast SD äger inte Riks, även om man nog får se den som Sverigedemokratisk. Konservativ står det.
Sossarna äger AIP Media. Det är faktiskt en viss skillnad.
Citera
2024-05-28, 17:05
Medlem
Förtroendet för TV4 har skadats. Det var jättehögt innan. Haha
Expressen är också en kvalitetsprodukt...en trollblaska från Bonniers onda imperium.
Citera
2024-05-28, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast SD äger inte Riks, även om man nog får se den som Sverigedemokratisk. Konservativ står det.
Sossarna äger AIP Media. Det är faktiskt en viss skillnad.
Så är det kanske. Trodde att relationen SD/Riks var densamma som S/AIP Media. Men kanske har fel där.
Citera
2024-05-28, 17:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så är det kanske. Trodde att relationen SD/Riks var densamma som S/AIP Media. Men kanske har fel där.
Kan vara så, eller inte. Det vet varken jag eller du. Det skulle förstås kunna innebära konflikter på den adressen om man skrev skit om ägarna.
Citera
2024-05-28, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du är medveten om att det enbart finns ett enda parti där du riskerar få sparken eller kickad ur facket om du är öppen med. SD.
Du glömde lustigt nog att nämna just det i ditt tal om polarisering. Jag

Kan du tala om i gengäld hur islam skall infogas i ett demokratiskt samhälle med respekt för kvinnor och homosexuella. Jag är idel öra…

Är ju inte sant.

Vad andra delen har att göra med det här har jag ingen aning.
Citera
2024-05-28, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Noterade tråden att SD gått om M i en undersökning från Ekot?

Någon som hört Ekots analys?
Frågade de även om förtroende i den undersökningen?

Det är inte det den mätningen visar eller ens handlar om. Den är också på tok för ytlig för att kunna dra några djupare slutsatser kring.

Den enda mer ”bakom siffrorna”-kommentaren som gavs i något radioprogram var att det troligen var andra partiers kärnväljare som satt lägre förtroende.

Det betyder förstås inte att de politiker som arbetar i partier dessa röstar på har lägre förtroende för herr Åkesson.

Det är ju precis det mätningen visar.
Citera
2024-05-28, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Att SD skulle ha "systematiska strukturer uppbyggda för att kunna attackera privatpersoner" är dock inget som bevisats. Vad man hittat är en rad anonyma konton som spridit satir av olika slag. Man kan förstås tycks att även det är alldeles jättehemskt men det är fortfarande inte det samma som att man skulle kommendera ut några användare för att attackera privatpersoner.

Vad dina egna erfarenheter är vet du förstås bara själv men jag vill mena att det absolut går att jämföra hur personer som uttalat sig positivt om SD behandlats, jämfört med de som uttalat sig negativt. Även jag har egna erfarenheter och att bli påhoppad av folk på nätet får man tyvärr räkna med oavsett om man är positivt eller negativt inställd till SD.

Vidare kan man konstatera att när det kommer hot och trakasserier mot till politiker är det inte så att representanter från SD är förskonade för sådant, snarare det motsatta, så att folk som endast uttalar sitt stöd för SD skulle vara helt förskonad från liknande saker är knappast troligt.

Så, du har förstås rätt i att det förekommer diverse hot, trakasserier och andra tråkigheter på nätet men du tycks ha en väldigt enögd syn på varifrån dessa tråkigheter kommer.

Testa skapa ett fejkkonto och kritisera SD och se vad som händer.
Citera
2024-05-28, 18:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultragainus
Fast om förtroendet för SD är lågt inom de andra partierna finns det ju inget underlag för samarbeta. Det finns inte en chans att SD kommer få egen majoritet. Utan förtroende får SD inget regeringsinflytande. Välljare för potentiella SD-sammarbetspartier kan också välja att straffa sina egna partier istället, eftersom de inte kan straffa SD.

SD är ett parti som kommer toppa på ungefär 27-30% med Jimmy. Men eftersom partiets upplyft skett så pass toppstyrt och saknar viktiga ideologiska fundament att stå på sina egna ben kommer SD också falla när toppen försvinner. Kan ni verkligen se någon annan företrädare i nuvarande SD som skulle klara balansera detta på samma sätt som Jimmy gjort?
Om SD ska kunna växa måste partiet bygga broar till de allmänborgerliga väljarna, men Jimmie Åkesson har gjort precis tvärtom de senaste veckorna: han har ägnat sig åt att bränna broar till de allmänborgerliga väljarna. Det kraftiga förtroendetappet kommer som ett brev på posten. De allmänborgerliga väljarna ser inte SD som ett regeringsdugligt parti. Men som vi ser här i forumet och i opinionsmätningar bryr sig inte SD:s kärnväljare utan de isolerar sig ännu mer tillsammans med sin ledare och blir ännu mer hatiska och antietablissemang. Det är som att varken Jimmie Åkesson eller hans kärnväljare förstår att SD aldrig kommer att få egen majoritet eller att ett ytterkantsparti i längden inte kan dominera.
Citera
2024-05-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Kan vara så, eller inte. Det vet varken jag eller du. Det skulle förstås kunna innebära konflikter på den adressen om man skrev skit om ägarna.
Förhoppningsvis tål båda partierna kritik även från sina egna medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in