2024-05-27, 23:47
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Önsketänkanden. Och Patriot skjuter inga drönare och de kan inte heller ta de här Kinzalls och liknande. Ukrainarna påstår det - men det finns inga riktiga bevis.Och Patriot missiler är väldigt, väldigt dyra - det blev nästan så att det knäckte Israel när Iran skickade en mängd (över 300 drönare och missiler) mot landet.
Och du presenterar inte några riktiga bevis för något av det du påstår, någonsin.

När jag läser det du skriver får jag känslan av att du är totalt oinspirerad, måste vara tröttsamt att sitta och skriva inlägg utifrån ett påhittat manus varje dag?

Här är en kort film på ryska jag kan rekommendera för dig, öppna ditt sinne och titta på den, den är bara tre minuter.

https://youtu.be/rJvVYW3eQvY?si=8KmV3hvsNkEFYoSm
Citera
2024-05-28, 00:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Har ingen översättning för detta när det gäller kommande flygplan för Ukraina: blue skies and tailwinds!

Blå himmel och medvind!
Citera
2024-05-28, 00:01
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Detta är det som är så sinnessjukt. Ett gäng självmordsbenägna Dr Strangelove-karaktärer som försöker övertala fårskocken om att gå med på kollektivt självmord.

Nja, rätt bakvänd logik det där. Om någon (Ryssland) startar ett handgemäng (krig) och sen hotar dig med kniv (kärnvapen) för att de inte klarar av att slå dig i ett slagsmål (konventionell krigföring), vem är det då som är sjuk i huvudet?

Du har på något sätt intalat dig själv att offrena (Ukraina, och vi) är förövarna. Varför det? Ideologiska skäl? Är du konträr av princip? Är det t.ex. rimligt att säga att ungdomarna inom Norsk vänster "provocerade" fram Breiviks terrordåd genom att, vadå, tycka annorlunda från vad han gjorde? Det är jättemärkligt faktiskt.
Citera
2024-05-28, 00:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Han pratar iaf engelska. Putin har väl aldrig sagt ett ord på engelska någonsin? Så misstänker att Zelensky har bättre uttal än din husgud som skiter i trappan när han ramlar.

Jag har sett ett klipp där putin pratar engelska och det var inte dåligt faktiskt. Det var flera år sedan jag såg det så det blir ingen länk, tyvärr. Jag önskar dock att han hängs i närmaste lyktstolpe.
Citera
2024-05-28, 00:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ukraina hade S300 i massor, vilket gjorde att Ryssland måste förstöra dem - eftersom de tog ner det ryska flyget. De flesta har de fått raderade. Också Patriot och de övriga har de förstört. Så ryssarna flyger fritt numera.
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
4 dagar sedan. Sluta ljug.

https://kyivindependent.com/ukrainian-forces-shoot-down-another-russian-su-25-aircraft/

Inget tyder på att ryssarna flyger speciellt fritt i krigsområdet (citerar artikeln):

Citat:
Ukrainian troops destroyed a Russian Su-25 attack aircraft near Pokrovsk in Donetsk Oblast on May 22, the General Staff of Ukraine's Armed Forces said in an operational update. This is the fifth Russian Su-25 jet that Ukraine has shot down this month.

Läs också:

Citat:
The Armed Forces of Ukraine Disclose Details of Fifth Su-25 Aircraft Downed in May

https://en.defence-ua.com/news/the_armed_forces_of_ukraine_disclose_details_of_fi fth_su_25_aircraft_downed_in_may-10597.html
Citera
2024-05-28, 00:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Och du tror politiker i väst bryr sig om egna förluster?

I demokratier (med fri press) måste politiker ta hänsyn till egna förluster, annars blir det som för jänkarna i Vietnam..

Medans i diktaturer (med ingen pressfrihet) så är det en annan sak...

Det begriper du nog också. Låt oss nu gå tillbaka till trådens topic : Rysslands invasion utav Ukraina.
Senast redigerad av Snapcount 2024-05-28 kl. 00:16.
Citera
2024-05-28, 00:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ukraina hade S300 i massor, vilket gjorde att Ryssland måste förstöra dem - eftersom de tog ner det ryska flyget. De flesta har de fått raderade. Också Patriot och de övriga har de förstört. Så ryssarna flyger fritt numera.

Nej det gör de inte!
Senast redigerad av revodneb 2024-05-28 kl. 00:19.
Citera
2024-05-28, 00:43
Medlem
CanisMinors avatar
Ryssen går på en mina...

X 2 (en längre videosnutt)

https://t.me/osint_69/3994
Citera
2024-05-28, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssland verkar ha fått fram ett effektivt motmedel mot Excalibur. Detta redan förra sommaren:

Excalibur var mycket omtalat vid början av Ukrainakriget, men idag så är de nästan helt oanvändbara på slagfältet. Rysslands störutrustning stör ut dem så mycket att de missar målen.

Ja, de testar ju sina system över Östersjön från Kaliningrad.
Citera
2024-05-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm2
Har du fakta som visar detta?

S300 som Ukraina kört med länge har fungerat rätt bra eller hur!

Mot ryskt skrot ja.
Citera
2024-05-28, 01:41
Medlem
Citat:

Det förklarar alla flyg som blir nedskjutna hela tiden.
Citera
2024-05-28, 02:20
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har sett ett klipp där putin pratar engelska och det var inte dåligt faktiskt. Det var flera år sedan jag såg det så det blir ingen länk, tyvärr. Jag önskar dock att han hängs i närmaste lyktstolpe.

Det här?
https://www.nbcnews.com/video/in-a-rare-move-putin-speaks-english-33253443909

Dock ett tal så det går att öva in, men tror inte Putin skulle vara bekväm att använda engelska i t.ex. en intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in