2024-05-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Enskilda natoländer är ju inte Nato, så då partar du plötsligt om något annat
Jag sa natoländer i inlägget...inte nato
Citera
2024-05-27, 21:33
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
En jude som nazistledare, är du dum i huvudet på riktigt!

Vatniks är ju hjärndöda hela bunten! Helt ologiska och helt förstörda i rysk idiot propaganda!

Gör ni det bara för att retas eller tror ni på allvar att det är så som ni säger?!

Nja. Vill helst inte göra detta, men det finns idioter här på FB som snackar om liknande skit. Jag vet att jag riskerar OffT med denna länk, men fuck it. Våra ryssvänner gillar ju konspirationsteorier ändå: https://fitzinfo.net/

Men ska åtminstone lägga in lite OnT trots det.
Citat:
En serie explosioner hördes i den ryskockuperade staden Luhansk på måndagskvällen. Det rapporterades av den ryska statliga nyhetsbyrån RIA. Leonid Pasetshnik, chef för den rysktillsatta ockupationsadministrationen, hävdade på Telegram att Ukraina slog till mot Luhansk med missiler laddade med klustervapen. Enligt honom startade slaget en brand. Pasetshnik sade att konsekvenserna av attacken var under utredning och att myndigheterna var på väg till målet. Han gick inte närmare in på var slaget träffade. Flera videor och bilder tagna från olika håll cirkulerar på sociala medier och visar ett stort rökmoln.

Lite glada nyheter ändå:
Citat:
Ukrainas integrationsministerium sa på Telegram på måndagen att 11-årige Denys har återförenats med sin mamma på ukrainsk kontrollerat territorium efter två år på ockuperat territorium. Enligt departementet är pojkens mamma en soldat som bad myndigheterna om hjälp med att få pojken till henne. Pojken ska ha bott hos en äldre släkting i närheten av Mariopol, och mamman själv kunde inte hämta honom själv. Förutom ministeriet deltog det ukrainska nätverket för barns rättigheter i återlämnandet av pojken.
- För närvarande är pojken i säkerhet med sin mamma, skriver departementet i en uppdatering.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010421668.html
Citera
2024-05-27, 21:36
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Han pratar iaf engelska. Putin har väl aldrig sagt ett ord på engelska någonsin? Så misstänker att Zelensky har bättre uttal än din husgud som skiter i trappan när han ramlar.

Plus det var ryssfittan som smällde sönder förlaget.
Trasten, som vanligt, snackar skit.
Citera
2024-05-27, 21:38
Bannlyst
Citat:
De har mobiliserat en gång. Men de kommer mobilisera igen rätt snart. Och de vill träna dom den här gången.

Tror du Ryssarnas förluster kan underhållas enbart med frivilliga hur länge som helst?
Det har jag missat isåfall. Nja inte frivilliga hur längre som helst men länge till speciellt som hela väst är emot dom nu precis som Putin sagt så länge.
Citera
2024-05-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad jag vet så har ryssland fullt upp med att lägga ukraina i ruiner.

Så de fegar ut mot att slåss emot NATO alltså. Inte förvånande med tanke på att Ryssen bara slåss mot de som de anser vara underlägnsa. NATO är för starka och Ryssen vet det.
Senast redigerad av Kratatch 2024-05-27 kl. 21:44.
Citera
2024-05-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm2
Det har jag missat isåfall. Nja inte frivilliga hur längre som helst men länge till speciellt som hela väst är emot dom nu precis som Putin sagt så länge.

Förutom att de inte har hela väst emot sig. De slåss emot Ukraina. Ukraina är ett land.
Citera
2024-05-27, 21:42
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ett långt ifrån genomtänkt svar från min sida men... kanske ATACMS når dom planen? (300 mil) Börja bomba dom där så dom tvingas stationera flygplanen utanför ATACMS räckvidd. Jag noterar att Mig 35 har en räckvidd på 200 mil.

Ska vara att UK har någonting i stil med ATACMS, för att skrämma bort planen. (Iofs så diskuteras det internt inom USA om att låta Ukraina använda vapen på Rysk mark)

https://x.com/mhmck/status/1795151269507613030

Det är intressant att se att de mindre länderna har större ryggrad än de större länderna.
Citera
2024-05-27, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Så det är frivilliga ryska medborgare som strider i Ukraina. Var inte löjlig
Jo det tror jag, men du får gärna rätta mig om jag har fel.

Du kanske blandar ihop Ukrainas mobiliseringar eller?
Citera
2024-05-27, 21:46
Bannlyst
Citat:
Han pratar iaf engelska. Putin har väl aldrig sagt ett ord på engelska någonsin? Så misstänker att Zelensky har bättre uttal än din husgud som skiter i trappan när han ramlar.
Det har han absolut gjort, men det visar din bristande kunskap i detta du hör till dom som lärde dig att Ukraina är våra bröder för två år sedan av maggan alltså.
Citera
2024-05-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det är intressant att se att de mindre länderna har större ryggrad än de större länderna.

Speciellt som de mindre länderna är grannar till Ryssland.
Citera
2024-05-27, 21:48
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Speciellt som de mindre länderna är grannar till Ryssland.

Absolut! Sedan har ju t ex Estland och Lettland stora ryska minoriteter dessutom.
Citera
2024-05-27, 21:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ryssland demilitariserar sig själva rätt duktigt.

Om man nu kan hävda att ryssen är duktig på något, vilket är rätt svårt.

Demilitariserar? Man läser ofta inlägg i dessa trådar om hur Rysslands ekonomi är på väg att kollapsa eftersom de ställt om till sk krigsekonomi. Hur ligger det till egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in