Citat:
Ursprungligen postat av
Novakolia
Snacka om desinformation. Vart kommer siffrorna ifrån? Ukrainas propagandaminister?
Jag misstänker att det är deras egna förluster de tar upp som ryska. Det är just därför de är i sån brist av manskap. Tvångsmobilisering där man endast lyckas få ihop 32% av det planerade antalet nyrekryter och det med våld.
Dessa siffror är i nivå av propaganda som den om att ryssarna slåss med spadar och snor svenska fartkameror.
Det är kört för Ukraina, bara att inse. Jag vet att det svider då ni investerat mängder med ryssofobi i detta men stackars Ukraina har lidit tillräckligt nu. Åk till fronten själva och utkämpa USA:s provokationskrig tycker jag. Det är inte sjysst att låta endast ukrainare bli kanonmat.
Åk dit själva som volontärer.
Nej det tror du inte eftersom Ukraina anger helt andra siffror om 500k i ryska förluster.
Att ryssarna skulle ha 500k döda är det ingen normalbegåvad som tror på.
Alla normalbegåvade vet och att det är ett rent ryskt anfallskrig mot Ukraina befolkning som pågår och inte något ”provokationskrig”.
Ryssfobi är Ericks existerande problem. Ukrainofobin som ryssarna och deras supporters som du står för är dock ett gigantiskt problem som hittills troligen orsakat mer än 250 tusen ryska och ukrainska liv vid det här laget.