Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Jag var och kollade på deras liveuppträdande igår eftersom en polare hade en biljett över. Har inte lyssnat på podden tidigare. Ämnet var krig och fred, intressant men kanske lite väl brett ämne. Lite roliga historiska händelser togs upp men grabbarnas analys om varför vi har krig och hur fred skapas kändes mer än lovligt naiv.
Störde mig på att de påstod (eller antydde, kommer inte ihåg den exakta formuleringen) att det amerikanska inbördeskriget handlade om slaveriets avskaffande. Det är pinsamt låg nivå för en historiepod.
Man vande sig vid killen med talfel efter ett tag.
In alles, småunderhållande men inte mer än så, var rätt uttråkad mot slutet. Inget jag skulle betala för att se. Faktiskt tveksamt om jag skulle hänga med på en annan föreställning med dessa herrar även om det var gratis.
De saknar udd tycker jag. En podcast ska vara nördig och utmanande enligt mig. En massa vridande och vändande på saker och ting. Och de som pratar ska ha en enorm kunskap och prata fritt.
Historiepodden är ibland rena gymnasieinlämningen som presenteras framför klassen " på sida 42 i boķen så skriver han att det kunde vara de höga tullarna som låg bakom inbördeskriget"