2024-05-21, 11:02
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Fortfarande svarar du inte på vad som är falskt eller fel uppgifter.

Vet inte hur det varit för dig och alla andra, men jag har inte kunnat läsa här eller se något sedan strax efter jag skev senast? Tror du även att det är SD som sänkte detta forum (Flashback) eller vem tror du gjorde det?
Varför registrerade sverigedemokraternas kommunikationsavdelning domänen wakeuparabsinsweden?
Citera
2024-05-21, 17:48
Medlem
Att tvingas smaka sin egen medicin!

Anta att man öppnar konton och sajter (anonymt givetvis) där man låtsas vara SD-are men istället lägger ut anti-SD-propaganda, hårt manipulerade versioner av Åkessons tal samt hatiska utfall mot SD.

Hade Åkesson varit lika överslätande gentemot den smutskastningen? Tror inte det, va!

Att döma av Åkessons raserianfall på Jotoob får ingen andas minsta lilla kritik mot SD, ej heller syna deras agerande i sömmarna. Däremot får givetvis SD bespotta andra och t.o.m. prångla ut fascist-propaganda, fattas bara.

Om det finns något människor avskyr så är det att behöva smaka sin egen medicin. Det skulle troligen ge SD-trollen hjärnblödning.
Senast redigerad av GaussBonnet 2024-05-21 kl. 17:52.
Citera
2024-05-21, 20:30
Medlem
Kämpendahls avatar
SD förvarar sig med att det handlar om humor och satir. Jag tänkte bara kolla här om det finns någon som tycker att det var roligt? T.ex. när de gjort om filmen från riksdagen när Magdalena Andersson börjar gråta till "Ulf Kristersson! Menar du att Rawa Majid är "kurdiska räven"?" Sverigedemokrater kanske tycker att det är festligt, men själv tycker jag bara att det är humor för utvecklingsstörda.
Citera
2024-05-21, 21:35
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Du anger en lång FB-tråd sim källa, nej jag är inte nöjd. Dom flesta i tråden länkade dessutom till Riks, så nej, påståenden från SDs trollfabrik/propagandaorgan är inte säkra källor.

Kalla Faktas program har bild och ljudupptagning från vad SD håller på med. Har du nåt sånt att grunda dina påståenden med vore det toppen.

Eller egentligen vad som helst som inte bara är gissningar.

Tråden är ju fullsmäckad av bevis!
Du själv är ju ett levande bevis på sossarnas trollfabrik då du själv är en del av den!

Vad tycker du om att Socialdemokraterna och LO hyser gamla nazister som står och heilar på fester då?
Vilka stod för rasbiologin? Vilka var det som fick Nazityskland att införa röda "J" i judarnas pass så att det sossestyrda Sverige enkelt kunde avvisa de tillbaka till Nazityskland vid gränsen?

Sopa!!
Citera
2024-05-21, 21:38
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
SD förvarar sig med att det handlar om humor och satir. Jag tänkte bara kolla här om det finns någon som tycker att det var roligt? T.ex. när de gjort om filmen från riksdagen när Magdalena Andersson börjar gråta till "Ulf Kristersson! Menar du att Rawa Majid är "kurdiska räven"?" Sverigedemokrater kanske tycker att det är festligt, men själv tycker jag bara att det är humor för utvecklingsstörda.

Åkesson kan förslagsvis köpa annonsplatser för sin humor och satir i sitt eget nam istället för det patetiska talet till nationen som han betalade en kvarts miljon för att spamma folks flöden med. Hade trollfabriken verkligen sysslat med humor och satir hade de väl haft nåt roligt att visa upp istället för denna bajskastning?
Citera
2024-05-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Tråden är ju fullsmäckad av bevis!
Du själv är ju ett levande bevis på sossarnas trollfabrik då du själv är en del av den!

Vad tycker du om att Socialdemokraterna och LO hyser gamla nazister som står och heilar på fester då?
Vilka stod för rasbiologin? Vilka var det som fick Nazityskland att införa röda "J" i judarnas pass så att det sossestyrda Sverige enkelt kunde avvisa de tillbaka till Nazityskland vid gränsen?

Sopa!!

Tråden om SDs trollfabrik där ett dussintal anonyma konton väller in och hävdar att kalla fakta ljuger och att andra partier är värre duger tyvärr inte som bevis, ledsen…
Citera
2024-05-24, 00:21
Avslutad
Trollfabriken jobbar hårt med att producera videos med kvantitet, inte kvalitet.

Som dom sa i programmet

https://youtube.com/shorts/TYoy6ckCJaM?si=SS4ZDEbkxkbo1ltZ
Citera
2024-05-24, 09:50
Avslutad
Det finns SD trollkonton på Facebook som uppenbarligen är fejk, det är namn som till en första anblick verkar riktiga men synar man profilen så ser man en bild på en gammal Volvo eller motorcykel. Man skyltar inte med sitt ansikte eftersom profilen är fejk, och sedan sprider profilen hat och dynga på olika forum/grupper där dom får 50-200 beställda skratt emojs för varje inlägg.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-05-24 kl. 09:53.
Citera
2024-05-24, 10:26
Medlem
Citat:

Kanske inte är din typ av komik finns inte "en" standard utan olika former och val av komedi.
Är orsaken till varför man inte finner alla komiker roliga.
Citera
2024-05-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Tråden om SDs trollfabrik där ett dussintal anonyma konton väller in och hävdar att kalla fakta ljuger och att andra partier är värre duger tyvärr inte som bevis, ledsen…

Vad anser du en trollfabrik är ?
När blir det en fabrik från att vara personliga konton ?

Det som visats som bevis är ett 20 tal konton där över hälften har kommit ut i media och sagt att dom inte är betalda av SD och deras åsikter bara matchar SD.
Sedan var det 2st youtube konton som postade videos ett var undernamnet "jimme shorts" eller något liknande så var inte direkt "hemligt".
Det du ska fråga dig är om majoriteten av tidningar samt tv skyddar partier till vänster och bara kastar skit på ett parti borde dom då inte ses som en trollfabrik ?
Anonymitet är inte ett krav för att flaggas som en trollfabrik utan mer är budskapet dom sprider.
När du har tidningar som Aftonbladet samt SVT med mera stänger av sina kommentarsfält för dom inte kan hantera sanningen är inte särskilt demokratiskt.
Citera
2024-05-25, 22:02
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Ja kanske är det humor för utvecklingsstörda kanske inte. Men vad annars kan det kategoriseras som än humor?

Stefan Löfvén och Magdalena Andersson på bild och i talarstolen är ofta bra humor. Dock är det samtidigt extremt sorgligt att två så patetiska karaktärer haft så stort inflytande i svensk politik. Skrattet sätter sig i halsen.

Sossarna försöker ju med begreppet "trollfabrik" anspela på något som kan jämföras med tusentals ryssar inom IT som samplanerar för att påverka ett val eller liknande. SD är ett svensk inhemskt parti som självklart kommer driva opinion precis som alla andra. Några anonyma satirkonton hit och dit, big deal?

Som JÅ säger är det ett solklart fall av att koka soppa på en spik. Man har spenderat enorma resurser på att försöka få fram "något" men har producerat absolut ingenting. Men en inbiten PK-sosse kan såklart låtsas och bli upprörd. Det är dessvärre ingen annan som bryr sig.
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2024-05-25 kl. 22:05.
Citera
2024-05-26, 12:34
Medlem
Utopia.s avatar
Jag skulle gärna se vad det är för typ av innehåll som postats. Man får intrycket att de suttit och skickat hatmeddelanden till folk men jag gissar att detta snarare är memes och korta klipp? Begreppet ”troll” är fullkomligt urholkat och betyder ingenting.

Kan någon länka till kanaler och innehåll som SD producerat som utgör underlaget till detta avslöjande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in