Citat:
Ursprungligen postat av
mr.gegge

Påminner om när jag hade instagram och dåvarande ex. Jag lade upp något och fick 1-3 gilla (ett från min ex). Jag lade upp en bild hon var med på och det blev istället kanske 50 gillade det.
För henne var det omvänt, från vi säger 200-400 gilla till kanske 10 om jag var var på bild
Sociala medier är till för snygga tjejer med lite kläder, fula gubbar göre sig icke-besvär med att lägga upp något .
Det med ålder gäller dock både för män och kvinnor.
Det som är så intressant med Tiktok dock är ju att nästan alla är mellan 15-24 år gamla. Tittar man på kvinnor är ju nästan alla i den åldern. Och väldigt lite kvinnor är över 30 års ålder. Det är något som gör en deprimerad idag eftersom jag tänker på hur livet är meningslöst och hur fruktansvärt det är att bli gammal. Just Tiktok ger ju dig en klar bild på skillnaden mellan kvinnor i ung ålder och hur kvinnor ser ut när dem blir äldre.
Går man på gatan blir man skräckslagen när man ser äldre kvinnor. Fula, överviktiga, en kropp som ruttnar. Man spyr nästan när man tittar och sen jämför med kvinnor i tonåren och mellan 20-25 års ålder. Att notera skillnaden är väldigt deprimerande och gör en illamående. Bara tanken att man själv en dag kan komma att nå dessa åldrarna är ju skrämmande.
Tiktok kan man se som ett filter, där alla dessa äldre kvinnor (och män) filtreras bort då dem inte existerar på Tiktok. Utan man ser bara tjejer och kvinnor i åldrarna man vill se dem i stan när man går ut. Och då lägger man till hur sexualiserat det är.
I princip det enda som fattas på Tiktok är att man tillåter topless videor.