2024-05-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Goda nog att terrorbomba civilbefolkningen. Snälla Ivan, om du ska dra lögner ta någonting som låter trovärdigt i alla fall.

Det har inte skett, ej heller tyder någonting på att Ryssland skulle vilja göra det.
De har helt enkelt inte något incitament, däremot så gynnas de av att vara försiktiga med att inte skada civila, då många Ukrainare är på Rysslands sida. Särskilt i de områden striderna sker, där är dessa i majoritet.

Så om du kollar vilka som skulle gynnas av att civila bombas så är det alltså endast Ukraina som gör det. Eller, i förlängningen USA, vilka initierat hela konflikten och är de som vill att den ska fortsätta.
Citera
2024-05-24, 21:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jo jag förstår, FN ljuger för det mesta och det bästa vore väl om Ryssland tog sin Mats ur skolan och diplomatiskt krigade via RT och TASS.

Ryssland borde ju heller inte ha formellt medlemskap så det bästa för alla parter vore väl om Ryssland erkände att de inte har i FN att göra? De tillför ju ingenting i FN:s församling.

Saken är att det var Sovjetunionen som satt i säkerhetsrådet. Ukraina, Vitryssland och Sovjet var FN-medlemmar, Ryssland var inte ens med i FN. De "tog över" Sovjets plats.
Citera
2024-05-24, 21:04
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
1000+ döda ryssar per dag.

20 till 40 ggr fler ukrainare enligt Scott Ritter.

Det händer vid fronten.

Numer sitter ryssen och funderar på vad fan som händer i och med Ryssland. Har du missat det? Det börjar gå upp ett ljus för dem. Sakta men säkert.

20 000 till 40 000 döda UKR/dag??????????
Citera
2024-05-24, 21:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kan nu Putin få till en vapenvila och samtidigt inte behöva flytta tillbaka sina styrkor så har han sen tid på sig att bygga upp sin arme och sen hitta på en bra anledning att fortsätta sen.
Citera
2024-05-24, 21:06
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4doorsmorewhores
Det har inte skett, ej heller tyder någonting på att Ryssland skulle vilja göra det.

Ok, du dubblar ner på lögnerna läser jag. Du tror inte minnesgoda läsare vet om alla övergrepp som ni Ryssar har utfört? Du tror inte att vi har sett hur ni har satt det i system sedan Syrien och Tjetjenienkriget?

Jag tänker inte bråka med någon som är så uppenbart svagbegåvad som du är, men om jag tar mig lite tid och börjar kasta upp länkar. Kommer du svara med några enkla oneliners eller ska vi ha en debatt? Jag gissar på att du bara kommer att svara med irrelevanta oneliners som ni Rysstroll brukar göra.
Citera
2024-05-24, 21:08
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
20 000 till 40 000 döda UKR/dag??????????

Ja, enligt pedofilen Scott Ritter

https://youtu.be/hYFnERAi2ho?si=rl_lEJ4OYGxGYXo5

På samma nivå som den jag besvarade.
Citera
2024-05-24, 21:11
Medlem
Citat:
De har helt enkelt inte något incitament, däremot så gynnas de av att vara försiktiga med att inte skada civila, då många Ukrainare är på Rysslands sida. Särskilt i de områden striderna sker, där är dessa i majoritet.

Så om du kollar vilka som skulle gynnas av att civila bombas så är det alltså endast Ukraina som gör det. Eller, i förlängningen USA, vilka initierat hela konflikten och är de som vill att den ska fortsätta.

Så du menar att alla höghus som är sönderbombade, det har Ukraina gjort mot sina egna? Du vet lika väl som alla här att ryssarna inte har precisionsbomber, deras bomber hamnar snett och i bostadsområden till följd av det. Om det är med avsikt eller ej spelar ingen roll.
Citera
2024-05-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Tror du verkligen på den lögnen själv ?

Detta är ingen lögn.
Så ja, jag tro på de skeenden jag ser och kan verifiera. Det blir givetvis en kompromiss där man får samla information över tid för att inte lura sig själv. Allt måste givetvis viktas och man behöver läsa en hel del av sin lediga tid, men jag följer så gott jag kan vad som händer runt om i världen.

Internet är fantastiskt för de som förstår hur man använder det. Jag vill gärna tro att jag hör hemma i den skaran som klarar av att se igenom propagandan, från båda sidor i denna konflikt och också i många andra skeenden globalt idag.
Citera
2024-05-24, 21:16
Medlem
Citat:
Nej, men en obalans i hur stort inflytande USA har i organisationen kontra vad deras för tillfället valda fienden har.
FN har inte kunnat verka så som man förväntat sig under Ukraina konflikten pga detta.

Ytterligare ett exempel på vad som Ukrainakonflikten har synliggjort. Få ville nog inse detta innan.

Jojo. USA la ut liken. Ryssen är oskyldig.

Du, jag tror vi tar det säkra för det osäkra och utrota vatniks I alla fall. Bettet safe than sorry
Citera
2024-05-24, 21:18
Medlem
Alsenos avatar
Ryssvatniksen i tråden förnekar massakern i Bucha för dom skäms så otroligt mycket.
Citera
2024-05-24, 21:23
Bannlyst
Det verkar som Ukraina tagit initiativet nu, enormt övertag över ryssarna i regionen Charkiv. Extremt stora förluster för ryssarna både personal och mtrl. AFU gör slarvsylta av fienden.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=4db4143c534cc54a0a4fc1a757499 e17
Ukrainas militär har tagit "kontroll" över striderna i norra Charkivregionen, uppger president Zelenskyj på Telegram efter ett möte med militären på fredagen.

Generalstaben uppgav tidigare under dagen att man stoppat ryska framryckningar på flera håll i regionen och samtidigt utfört flera motattacker.

Ukrainas försvarschef Oleksandr Syrskyj skriver på Telegram att ryssarna "fullkomligt kört fast i Vovtjansk" och att de även förflyttat reserver dit.
Citera
2024-05-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Saken är att det var Sovjetunionen som satt i säkerhetsrådet. Ukraina, Vitryssland och Sovjet var FN-medlemmar, Ryssland var inte ens med i FN. De "tog över" Sovjets plats.
Exakt, Ryssland borde inte formellt vara medlemmar i FN.
De slank dit på ett bananskal på den tiden de övriga medlemmarna trodde gott om Ryssland, men jäklar vad många månde ångra sig för den utsträckta handen.

Som vi alla vet utnyttjar de FN i sitt oförtrutna sätt att försöka lägga sig under Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in