2024-05-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du verkar vara rätt oinformerad om vad som sker med den ryska ekonomin.
Rysk ekonomi går ganska bra just nu. Var får du dina uppgifter ifrån?
Citera
2024-05-23, 19:27
Medlem
foliekillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Nej. Tiden då väst kunde isolera ett land med sanktioner är över. Inte ens med Iran har USA lyckats, trots att sanktionerna pågått sedan 1979, då Khomeini störtade den av USA tillsatta marionettregimen. Väst är idag för svagt. Västs del av den ekonomiska kakan är för liten och väst utgör idag bara 13% av jordens befolkning.
Trams! Bara att kolla på,Nordkorea och hur de har det där tack vare sanktionerna.
Det är vad Ryssland nu har att vänta sig tack vare detta idiotiska krig som Putin startat.
Ladet är på väg rakt ner i skittunnan……
Citera
2024-05-23, 19:28
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Det är en intressant fråga. Faktum är att västs andel av kakan är mindre än många tror. Jqg kommer inte ihåg siffranjustnu. Och det som är anmärkningsvärt är också hur snabbt västs andel minskar.

Jag har lite siffror åt dig. Dock handlar det bara om ryssar.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2024-05-23, 19:29
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222

En kommentar till detta angående ryssars ekonomi?
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2024-05-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Förhandlingar leder ju till kollaps för Ukraina - enligt dig. Så fattar inte incitamentet till att börja förhandla.

Det var ju det ’Boris Johnsons hot’ bestod av

Med den attityden - "ja, jag förstår inte vad man skall förhandla om och ännu mindre fattar jag varför man öht skall prata med sina fiender, så det är bäst att kriget fortsätter" - så är det ju självklart att det inte finns några incitament.

Det fanns en tid då folk i väst insåg nyttan av dialog tex Kennedys hantering av Kubakrisen, men den tiden är över!

Numera är ledarna i väst autistiska idioter och de är fessutom stolta över det....
Citera
2024-05-23, 19:33
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Explosions were reported in Yelabuga and Nizhnekamsk, Tatarstan region of Russia. Local authorities claim a drone was shot down
https://t.me/mash/54440

Hur långt är det från Ukraina till detta jäkla skithåla?
Citera
2024-05-23, 19:36
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Med den attityden - "ja, jag förstår inte vad man skall förhandla om och ännu mindre fattar jag varför man öht skall prata med sina fiender, så det är bäst att kriget fortsätter" - så är det ju självklart att det inte finns några incitament.

Det fanns en tid då folk i väst insåg nyttan av dialog tex Kennedys hantering av Kubakrisen, men den tiden är över!

Numera är ledarna i väst autistiska idioter och de är fessutom stolta över det....

Med tanke på hur mycket du tjattrar, så verkar du också vara en "autistisk idiot".
Varför i hela helvetets namn ska man ens ta ett snack med ryssen som kommer ändå bryta mot alla de avtal de anser är "överflödiga" i framtiden?
De (ryssfittorna) har själva visat att det kommer inte att gå att lita på något som de säger eller skriver under.
Citera
2024-05-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222

Inte rysk statsmedia om jag säger så. Nej det går inte bra för Ryssland just nu.
Citera
2024-05-23, 19:49
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:

Hans hantering av det du kallar Cuba krisen var som att gå på moln för honom. Det vet alla som har lite insikt. Men det hör inte till denna tråd.
Citera
2024-05-23, 19:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det var ju du som sade det. Kort och bekvämt minne?

Om Ukraina går med på förhandlingar med Ryssland - enligt dig - så drar Nato och EU in sina stöd. Sen fortsatte du: det innebär Ukrainas kollaps.

Between a rock and a hard place…
Citera
2024-05-23, 19:58
Medlem
Citat:
Du bekräftar hur meningslöst du tycker det är med dialog och förhandling. Jag är inte förvånad, ty sådan är den moderne svensken. Kennedy var en idiot som pratade med ryssarna!! Tacka vet jag Biden dom inte pratar med någon!!

Heja kriget!

Vill man bli tagen på allvar i förhandlingar så är det en fördel om man kan hålla sig till avtal. Ryssen struntar i alla avtal och gör det som de själva vill göra och struntar i alla avtal de ingått om det inte är till deras absoluta fördel för stunden.
Citera
2024-05-23, 20:08
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Vill man bli tagen på allvar i förhandlingar så är det en fördel om man kan hålla sig till avtal. Ryssen struntar i alla avtal och gör det som de själva vill göra och struntar i alla avtal de ingått om det inte är till deras absoluta fördel för stunden.

Plus vill man tas på allvar, gör man inte ensidigt ändringar av gränser som provokationer:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/010d407b-d16a-48a0-a743-561dd0554d7c <- Finska viken
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010443682.html <- Ukraina
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010447904.html <- Estland
https://www.aljazeera.com/features/2022/7/3/the-georgian-village-facing-russian-creeping-occupation <- Georgien
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in