2024-05-22, 18:28
Medlem
StigEngstroms avatar
Jag har en gubbe som bor flera hus bort, nog närmare 100 meter bort som jämt och ständigt drar igång musik ute i trädgården så fort det går att vara ute.
Han sköter det snyggt så att det inte blir sent men på riktigt, han får hela området att lyssna en vacker sommareftermiddag till ABBA, flera timmar.
Så fort han stänger av och går in till sig blir det som det ska, barn som leker, fåglar som kvittrar m.m.
Vad fan är det för fel på honom? Tror ni närmaste grannarna har reagerat? Hade jag bott intill honom hade jag fan blivit galen.
Jag kan ju inte direkt gå över och klaga, jag bor ändå en bra bit ifrån men likt förbannat måste jag lyssna på Per Gessle högt som fan som alla andra hushåll.
Citera
2024-05-22, 18:34
Medlem
Blaajj2.0s avatar
Om detta stör dig och andra individer i bostadsområdet får du väl helt enkelt knacka på och be honom lyssna på sin musik på annat sätt. Gå dit med grannen eller dylikt om det tenderar att vara en impulsiv person.

Det är en besvärlig situation eftersom grannen inte begår något brott, såvida det inte är med uppsåt att störa.
Senast redigerad av Blaajj2.0 2024-05-22 kl. 18:43.
Citera
2024-05-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag har en gubbe som bor flera hus bort, nog närmare 100 meter bort som jämt och ständigt drar igång musik ute i trädgården så fort det går att vara ute.
Han sköter det snyggt så att det inte blir sent men på riktigt, han får hela området att lyssna en vacker sommareftermiddag till ABBA, flera timmar.
Så fort han stänger av och går in till sig blir det som det ska, barn som leker, fåglar som kvittrar m.m.
Vad fan är det för fel på honom? Tror ni närmaste grannarna har reagerat? Hade jag bott intill honom hade jag fan blivit galen.
Jag kan ju inte direkt gå över och klaga, jag bor ändå en bra bit ifrån men likt förbannat måste jag lyssna på Per Gessle högt som fan som alla andra hushåll.

Kan du inte prata med honom då och försöka enas om en artist ni båda gillar?
Citera
2024-05-22, 18:37
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Du verkar vara smart som få som ställer frågan på ett forum istf attta dina 120 steg och ställa din fråga.
Visst kan jag knalla över och fråga vad hans problem är som sista utväg.
Men det kan inte direkt vara någon överraskning för honom att hela området hör hans "dancing queen".
Vad är det ens för en idiot som drar på musik utomhus i ett tätbebyggt område.
Citera
2024-05-22, 18:41
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Låter som en riktig socialt störd jävel. hade jag aldrig accepterat, me frågan är hur du kan lösa det bäst. Störningsjour av något slag? Vad har ni för regler området?
Citera
2024-05-22, 18:43
Medlem
Citat:
Visst kan jag knalla över och fråga vad hans problem är som sista utväg.
Men det kan inte direkt vara någon överraskning för honom att hela området hör hans "dancing queen".
Vad är det ens för en idiot som drar på musik utomhus i ett tätbebyggt område.
Väntar med spänning på att sista utvägen närmar sig
Glöm inte att filma o lägg ut LÄGG UT!!
Citera
2024-05-22, 18:50
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:

Låter som en konstigt område där man inte känner och tjattra med grannarna. hur som helst, snacka med han eller gå ihop med grannarna och köp han ett par schyssta trådlösa hörlurar
Citera
2024-05-22, 18:53
Avslutad
Säg att han får lyssna med hörlurar som normala människor. Det finns i princip ingenstans man kan kräma på numera. Jag har en sommarstuga på en halvö utan grannar i princip. Men jag hör när närmaste granne pratar 1 km bort eftersom det bara är vatten runt om. Inte ens där kan jag spela elgitarr som jag vill. Om grannen är rik kan han köpa ett ljudisolerat uterum.
Senast redigerad av Juristen08 2024-05-22 kl. 18:55.
Citera
2024-05-22, 18:54
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slev
Väntar med spänning på att sista utvägen närmar sig
Glöm inte att filma o lägg ut LÄGG UT!!
Jag har funderat på att dra i mig några bärs och sen högt sjunga karaoke till alla låtar från altanen.
Det borde väl skapa lite konstig stämning hos apgubben?
Citera
2024-05-22, 19:01
Avstängd
Har/hade en liknande granne.

En fest grannen hade smög jag in och klippte elkabeln till hela huset

Testa det!

Ps! Gjort det 1 gång till efter och grannen har slutat spela hög musik.
Citera
2024-05-22, 19:06
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Jag har funderat på att dra i mig några bärs och sen högt sjunga karaoke till alla låtar från altanen.
Det borde väl skapa lite konstig stämning hos apgubben?
Du gör likadant när han inte spelar så kanske han förhoppningsvis fattar hur väl det hörs. Öppna alla fönster, sätt på stereon på högsta volym med en helt annan typ av musik som klassisk i P2, som inte verkar vara hans musiksmak som ska störa och irritera honom ordentligt.
Citera
2024-05-22, 19:07
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Låter som en riktig socialt störd jävel. hade jag aldrig accepterat, me frågan är hur du kan lösa det bäst. Störningsjour av något slag? Vad har ni för regler området?
Jag gick förbi huset och han var inte ens ute i trädgården men högtalarna har han fortfarande på, varför stänga av en vinnande playlist liksom.
Nu är det ymca och om jag minns rätt från spellistan kommer nog its raining men snart! Vilken guldkväll!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in