2024-05-20, 15:05
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Byggjobbarna är SD nästan allihopa, så han borde vara van vid dem.
Det är sannolikt så att han känner många, och kanske själv är SD, och att det är därför han kan ta vettiga beslut i den frågan även som Byggnads ledare och nu som LOs ledare. Han förstår att SDare är som vem som helst, inte några nazister eller rasister som maggan tycker. Eller låtsas tycka.
Citera
2024-05-20, 16:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är sannolikt så att han känner många, och kanske själv är SD, och att det är därför han kan ta vettiga beslut i den frågan även som Byggnads ledare och nu som LOs ledare. Han förstår att SDare är som vem som helst, inte några nazister eller rasister som maggan tycker. Eller låtsas tycka.

Ur LOs perspektiv (Men inte S perspektiv) skulle en normalisering av SD innebära att de får behålla mycket av sin makt, som att utse skyddsombud. För om SD får inneha alla positioner inom LO så blir LO politiskt ohotat med S, V och SD som garanter för det i riksdagen. Att utesluta SD är självmord för LO för nu hjälper SD borgarna att inskränka LO.
Citera
2024-05-20, 18:37
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det var ju han som för 10 år sedan stod ute i Vaxholm på ett bygge av en högstadieskola och
tillsammans med andra höjdare på byggnads skrek i kör: - GO HOME GO HOME till dom stackars
underbetalda Lettiska jobbarna.
Byggbranchen har ju blivit bättre sen? Hur många svenskar jobbar inom bygg och underhåll idag?
Och är kvalitén bra idag?
Men tror du är inne på något som kan förklara.
Citera
2024-05-21, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Byggbranchen har ju blivit bättre sen? Hur många svenskar jobbar inom bygg och underhåll idag?
Och är kvalitén bra idag?
Men tror du är inne på något som kan förklara.

Att kämpa för kollektivavtal är väl ädelt men att angripa enskilda snickare och grovisar ute på ett
bygge och kräva att dom skall åka hem är verkligen lågt och rasistiskt.
Citera
2024-05-21, 13:01
Medlem
Fullkollgummibolls avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1256355

Svar kommit! Va blöjnasse i högstadiet! Var väl rädd att det skulle komma ut!
Citera
2024-05-21, 13:05
Medlem
Haha ett bra bevis på att du inte kan bli va du vill i detta landet för att du är/var patriot och älskar ditt land. Fy fan. Kan man inte bara slänga ut dessa piss människor som inte hyllar sånt
Citera
2024-05-21, 13:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullkollgummiboll
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1256355

Svar kommit! Va blöjnasse i högstadiet! Var väl rädd att det skulle komma ut!

Där ser man. Nu har jag ingen aning om hur Pim betedde sig i högstadiet men skinnbulorna i mitt plugg var riktigt dumma i huvudet och betedde sig som riktiga grisar. De var mobbare, rasister och brottslingar. Jag skulle ta illa vid mig om jag såg att nån av dem fick ett högt uppsatt jobb i samhället.
Citera
2024-05-21, 13:20
Medlem
Fullkollgummibolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Där ser man. Nu har jag ingen aning om hur Pim betedde sig i högstadiet men skinnbulorna i mitt plugg var riktigt dumma i huvudet och betedde sig som riktiga grisar. De var mobbare, rasister och brottslingar. Jag skulle ta illa vid mig om jag såg att nån av dem fick ett högt uppsatt jobb i samhället.

Ja jag som kommer från andra sidan hade blivit förbannad om han blivit vald och att det kommer ut sen.
Citera
2024-05-21, 13:29
Medlem
Q6s avatar
Pim van Himmler och Hitler Ida.
Många gamla nazister som gör karriär hos sossarna.

Hade blivit ett ramaskri om det fanns lika många hos SD.
Citera
2024-05-21, 13:31
Medlem
Han har alltså slentrian-heilat. Så kan det gå.
Citera
2024-05-21, 13:32
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullkollgummiboll
Ja jag som kommer från andra sidan hade blivit förbannad om han blivit vald och att det kommer ut sen.

Men vad spelar det för roll vad någon gjorde som liten vilsen unge? Precis alla är som ett torrt skinn i den åldern. Troligen finns det grövre grejer att gräva fram och på detta sätt avleder han uppmärksamheten till trams i tidiga tonåren.
Citera
2024-05-21, 13:33
Medlem
Q6s avatar
Han hävdar själv att han inte minns om han var medlem i någon organisation. Troligtvis var det så, säger han. Men han kan inte svara helt säkert. Han vet inte heller vilken rörelse han i så fall skulle varit en del av.

https://arbetet.se/2024/05/21/darfor-hoppade-pim-van-dorpel-av-jag-var-en-del-av-skinnskallekulturen/

Det var knappast scouterna som han inte minns om han var med i.
NMR kanske ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in