2024-05-20, 20:06
Avslutad
Rosanna har tagit bort sin boss lady-attityd höll på att bli galen när jag såg henne där i början och dynamiken nu det verkar ha ordnat upp sig.

Angående söta små-autitiska Kalmar-bruden hon förtjänar bättre än den där clownen.
Citera
2024-05-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag tror på någon slags känslomässig utpressning där han gått över gränsen.

Bara scenen vid bommen i skogen och hur de står när de pratar där skrämmer mig. Tänk en natt hemma där han mässar om hur mkt han ger och hur mkt hon får…………. Usch!

Precis, den scenen... Och sedan "jag tycker jag förtjänar att bli älskad av min partner..."... Efter att ha varit gifta ett par dagar... Tänk då hur kan uttrycka sig och bete sig utan kamera...

Mycket tyder dessutom på att han är "kär i kärleken", kände inte ens igen Linneas hand. Creepy.
Citera
2024-05-20, 20:22
Medlem
Tycker faktiskt lite synd om Jimmi… Även om han går till överdrift i sin önskan att bli ”älskad”, så känns den där matchningen fel från början.

Och Torsten, han får väl leta vidare i studentkretsar.
Citera
Medlem
picapicans avatar
Herregud, vad är detta för vuxendagis? Skriva dikter om varandra. Jag spyr...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Kan inte hålla mig, har typ kollat 8 minuter men Emmy, wtf, ifrågasätter ännu mer hennes omdöme nu.

Stackars Jim. Kunde inte experterna gjort lite mer än nåt j-a zoom-samtal en gång? Var är ni? Han behövde er hjälp, myyyyyycket, mycket mer än vad han fick.

Anastasia och Torsten är mitt stora och enda favoritpar nu. Och Anastasia är den snyggaste tjejen eftersom alla tjatar om vem som är snygg och inte. Katt!

Rosanna och Christoffer: No comments, neither good nor bad.

Förlåt men vem tycker inte att svenssonlivet är tråkigt? Enligt mig så består svenssonlivet av giftemål, barn och jobb. Ett ganska tråkigt liv. Man kan ju vilja gifta sig OCH resa med sin partner. Sen upplever jag även att de flesta söker sig till detta program för att hitta kärleken och inte just giftermålet. Har dock inte sett avsnittet än men utifrån det du skrev så kan jag förstå vad hon menar med att det är ett tråkigt liv.
Citera
2024-05-20, 20:24
Medlem
Crapmagics avatar
Tjejskratt och killsnack på campingen och en linje i gräset är dragen, tjejerna har som Kalla fakta redaktionen buggat killarnas campingstolar & lystrar nyfiket till det känsliga & sårbara trollandet män emellan, det råder en kvinnofientlig jargong på den somriga kommunikationsavdelningen, där det mest orutinerade trollet Torsten utmärker sig med sina höga ohjärtliga hånskratt, ledartrollet Jimmie öppnar upp och sätter dom andra på att hitta skit på Linnea "att vi tycker att hon är en sopa!"

Ni andra i tråden får gärna fortsätta min historia
Senast redigerad av Crapmagic 2024-05-20 kl. 20:36.
Citera
2024-05-20, 20:28
Medlem
Macchiatos avatar
Citat:
Att han rabblar upp komplimanger på beställning efter att han trampar i klaveret är pinsamt.

Torsten verkar göra nåt nervöst tankefel när han automatiskt lägger till ordet elak efter "rak". Ja de rimmar iofs, men de poetiska kvaliteterna på dikterna var rätt nedslående.
Jag tror inte han tänker på elak i den bemärkelsen utan i den mer retsamma betydelsen som det kan ha när man gnabbas och det hela är självklart ett sätt att vara retsam om man har rätt vibe med sin partner, men inte i ett gäng med andra som inte har samma jargong utan vidare.

Det var en kul överraskning att de båda hade lite sångröster. Hans ursäkt var lite mekanisk, men kändes äkta till slut.

Det är frustrerande att se Mattias vara så emotionellt omogen i varje situation där Emmy försöker möta honom. Hon skulle passa bättre med en äldre kille eller en kille som har en äldre själ. Det förvånade mig att hon inte vill leva det normala tvåsamhetsfängelselivet. Tyckte hon framstod som klippt och skuren för det. Då är det nog inte rätt beslut att vara med i det här programmet. Bättre att backpacka och vara spitroast i Goa en period.

Christoffer de Götebôrg växer lite och ibland tycker jag t o m han verkar lite rolig att hänga med på en camping, men det slår fort över när han grinar upp sitt vargleende och stortrivs i sin egenkärlek. Ett bra par annars.

Men vem känner inte igen sin kvinnas doft? Jag förstår att det kan vara svårt att känna skillnad på två lika delikata pinkies, men lägger man till doften borde det vara lätt eller har tjejerna lämnat alla krämer och parfymerade produkter hemma när det blev campingliv?
Senast redigerad av Macchiato 2024-05-20 kl. 20:31.
Citera
2024-05-20, 20:32
Avslutad
Citat:
Jag tror på någon slags känslomässig utpressning där han gått över gränsen.

Bara scenen vid bommen i skogen och hur de står när de pratar där skrämmer mig. Tänk en natt hemma där han mässar om hur mkt han ger och hur mkt hon får…………. Usch!
Han är en rakt av manipulatör och en dålig sådan man ser direkt i ögonen jag svär har tänkt på det sedan första avsnittet när han håller ögonen öppna så mycket när han pratar och säger så lite att han leker sociopat.
Citera
2024-05-20, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Som du gjort om andra deltagare i tråden flera ggr. Vidrigt.

Väldigt lite om ens något som skrivits om deltagarna är hat. Det går inte att diskutera detta ämne om alla bara får upprepa Å vad modiga de är, och de ser ut som supermodeller, helt fantastiska, jag älskade allas beteende i avsnitt 1. Avsnitt 2 också. Avsnitt 3 också. Wow? Vad tycker du? Jag tycker likadant, wow alltså. Jag med. Jag med!

Vad löjligt. Det är ju kanske inte riktigt att diskutera programmet när man går till personangrepp, sprider våldtäktsanklagelser, är elak och ibland rent av hatisk? Det finns ett mellanting mellan det och det du ger exempel på.

Och att folk inte förstår att vissa saker som skrivs i tråden är elakt och hatiskt säger mycket om hur förvrängd synen blivit är på vad som är ok beteende.
Citera
2024-05-20, 20:35
Avslutad
Thorsten fnittrar som en bög riktig geek första gången han har erfarenhet med en brud vi märker.

Nu trampa han i klaveret ordentligt humor.
Senast redigerad av Congelado 2024-05-20 kl. 20:38.
Citera
2024-05-20, 20:39
Medlem
Crapmagics avatar
Nu ska Torsten dikta, och han fäster ögonen på sin Rosanna utan att titta ner en enda gång mot Anastasia för då vet han att han har förlorat, och ut kommer en strid ström av?

Jag fattade inte internskämtet från Mattias om att papperet tog slut, alla hade
ju bara skrivit 1 fjuttig mening, var han alltså ironisk?
Senast redigerad av Crapmagic 2024-05-20 kl. 20:47.
Citera
2024-05-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Att skylla på produktionen är lamt. Det en deltagare säger och gör är de facto sagt och gjort. Folk måste kunna hållas ansvariga.

Absolut har hon sagt det hon sagt. Men om någon följde dig, eller vem som helst av oss, med en kamera i en hel vecka skulle man nog lyckas fånga ett antal grodor och skarpa kommentarer. Väljer man sedan att bara redovisa de ögonblicken så är det klart att vem som helst skulle framstå som ett as.

Det är inte att ”skylla på produktionen”, det är att inse att gift vid första ögonkastet inte är en dokumentärserie utan ett underhållningsprogram. (Sen kan man ju diskutera hur pass verkligt objektiva även dokumentärer är, men det är en lite annan diskussion)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in