2024-05-19, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Abortfrågan är den överlägset största frågan för kvinnors rättigheter till sin egen kropp.
Och det är donalds som fixat detta, och donalds kommer aldrig ställa detta till rätta.
Det är därför taylor aldrig någonsin kommer välja donalds, utan kommer mest troligt välja Joe för han vill återinföra status quo.

Detta är inget argument, det är fakta.
Vad är det Trump har fixat exakt? Han låter varje stat avgöra hur de vill ha det? Trump själv är ganska neutral i frågan kring abort om du nu missat detta? Biden har dock sniffat på barn och sin dotter i många år nu. Han är ett rovdjur och kvinnor är livrädda för Joe!
Citera
2024-05-20, 00:24
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:

En sak jag inte förstår, det är att varför ni är så otåliga att hon ska säga något och när vi redan vet om att hon kommer dra på det rätt länge.
Sure, det går spekulera när, men antyda något är fel för hon inte sagt något direkt än.
Vad är det om?
Det undrar jag med.
MAGA verkar gå ut på att oroa sig över vad taylor swift kanske kommer att tycka om 4 månader, och sedan bli upprörd över detta hypotetiska scenario.
Citera
2024-05-20, 08:38
Medlem
Det kan ju vara värt att påpeka att trådskaparen är en Biden-anhängare och att det mestadels är Biden-anhängare som skrivit i tråden om att Taylor Swift är en stark politisk kraft inför valet 2024. Vi andra har väl mest roats av denna naiva övertro på kändisars betydelse för utgången av politiska val.
Citera
2024-05-20, 08:44
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det kan ju vara värt att påpeka att trådskaparen är en Biden-anhängare och att det mestadels är Biden-anhängare som skrivit i tråden om att Taylor Swift är en stark politisk kraft inför valet 2024. Vi andra har väl mest roats av denna naiva övertro på kändisars betydelse för utgången av politiska val.

Swift kan nog få väljare att rösta, men är hon smart väljer hon inte sida. Det kommer skada karriären.
Citera
2024-05-20, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Hon uppmanade sina fans att rösta på senator Blackburns demokratiske motståndare under mid terms.

Hon har uttryckt sitt ogillande av Trump i låten (only the young)

Varpå Den Fete svarade att han inte tycker om taylor swift lika mycket längre.

Hon är garanterat ingen republikan. Ingen sansad person med fast anställning och en grundskoleexamen kan stödja MAGA idag.
Ett litet påpekande bara: Man kan vara republikan utan att stödja Trump.
Citera
2024-05-20, 11:56
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Absolut.

Men 80 procent av partiet röstar på trump. Nästan samtliga i kongressen stödjer MAGA.

I mitt tycke är Donald Trump = GOP
Citera
2024-05-20, 12:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashleybiden
Vad är det Trump har fixat exakt? Han låter varje stat avgöra hur de vill ha det? Trump själv är ganska neutral i frågan kring abort om du nu missat detta? Biden har dock sniffat på barn och sin dotter i många år nu. Han är ett rovdjur och kvinnor är livrädda för Joe!
Om du hade lagt den allra minsta tid och se vad du svarar på, så är det Roe vs. Wade.
Och detta vet vi Taylor inte gillar alls och hur donalds attackerar kvinnor, och på så sätt vet vi Taylor aldrig någonsin skulle stödja donalds.(Och nej, donalds är inte det minst neutral, utan donalds äger det som han tror de som står framför hen vill höra, så allt ifrån förbjuda abort och till abort vid 9 månader.)
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Det undrar jag med.
MAGA verkar gå ut på att oroa sig över vad taylor swift kanske kommer att tycka om 4 månader, och sedan bli upprörd över detta hypotetiska scenario.
Dom retar sig på att Taylor inte är intresserad av politiken på ett sätt så de kan smutskasta henne i åratal innan valet.
Och det dom har är att hon uppmanat folk gå registrera sig, och det gillar dom inte av någon anledning(varken registrera sig, eller faktumet hon inväntar valet sista månaderna(Den sista är min gissning bara.)).

Rätt lustigt att de retar sig på Taylor för hon väntar.
Och nu ropar dom att ska vi bli skrämda och vara rädda, undrar vem som sagt det, då inte jag.
Men däremot FOX har bete sig när hon sade att folk borde registrera sig som de hade sett den värsta skräckfilmen någonsin.(Så jag krasst inser det är bara ett försök till projicering, men vad de är skrämda om är en gåta, för de vill ju inte avslöja vad de är skrämda om.)
En sak jag tro vi kan se dock, det är att Taylor kommer ha en mätbar effekt, men en låg en.

Kanske Taylor inväntar något viktigt datum för valen, finns det några såna krig två månader före valet?
Citat:
Det har Taylor redan visat att hon är, och när procenten på registreringarna ökade med en hel del procent.
Så att hon har en effekt där är övertydligt, sen inte totalbetydande för utgången för valet.
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
De är inte så himla många faktiskt, men visst finns det dom och de vägrar rösta donalds.
Citera
2024-05-20, 15:55
Medlem
Citat:
Det kan väl vara värt att påpeka att någon anhängare av Biden är nog inte TS.

Citat:
Om du hade lagt den allra minsta tid och se vad du svarar på, så är det Roe vs. Wade.
Och detta vet vi Taylor inte gillar alls och hur donalds attackerar kvinnor, och på så sätt vet vi Taylor aldrig någonsin skulle stödja donalds.(Och nej, donalds är inte det minst neutral, utan donalds äger det som han tror de som står framför hen vill höra, så allt ifrån förbjuda abort och till abort vid 9 månader.)

Dom retar sig på att Taylor inte är intresserad av politiken på ett sätt så de kan smutskasta henne i åratal innan valet.
Och det dom har är att hon uppmanat folk gå registrera sig, och det gillar dom inte av någon anledning(varken registrera sig, eller faktumet hon inväntar valet sista månaderna(Den sista är min gissning bara.)).

Rätt lustigt att de retar sig på Taylor för hon väntar.
Och nu ropar dom att ska vi bli skrämda och vara rädda, undrar vem som sagt det, då inte jag.
Men däremot FOX har bete sig när hon sade att folk borde registrera sig som de hade sett den värsta skräckfilmen någonsin.(Så jag krasst inser det är bara ett försök till projicering, men vad de är skrämda om är en gåta, för de vill ju inte avslöja vad de är skrämda om.)
En sak jag tro vi kan se dock, det är att Taylor kommer ha en mätbar effekt, men en låg en.

Kanske Taylor inväntar något viktigt datum för valen, finns det några såna krig två månader före valet?
Det har Taylor redan visat att hon är, och när procenten på registreringarna ökade med en hel del procent.
Så att hon har en effekt där är övertydligt, sen inte totalbetydande för utgången för valet.

De är inte så himla många faktiskt, men visst finns det dom och de vägrar rösta donalds.

Är det inte sött hur upprörda de blir? Tror inte att hon kommer att göra något stort för det hon tror på, men jag har svårt att se att hon helt kan låta bli och hon har ju många fans. Så något avtryck blir det ju här. Många bäcker små ...
Citera
2024-05-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Är det inte sött hur upprörda de blir?
Två skäl: Vi är avundsjuka på hennes långa ben och vi är avundsjuka på er förtidspensionärers intelligens och verbala förmåga.

Citat:
Tror inte att hon kommer att göra något stort för det hon tror på, men jag har svårt att se att hon helt kan låta bli och hon har ju många fans. Så något avtryck blir det ju här. Många bäcker små ...
Precis, tillsammans med Rob Reiner, Chelsey Handler och Robert De Niro kan vi nog ta för givet att Swift kommer att lämna ett gigantisk avtryck. Det blir ju så med många bäckar.
Citera
2024-05-20, 16:11
Medlem
Citat:
Okej, tillåt mig nyansera mitt påstående. Trådskaparen (du) föredrar Joe Biden framför Donald Trump som president, är det en beskrivning du kan hålla med om? Och den naiva övertron på en sångerskas inverkan på ett politiskt val är ju ganska roande oavsett.
Citera
2024-05-20, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaHolmsString
Är det väldigt viktigt vad Taylor Swift tycker? Ska man följa det?

Nej men flera nyhetsankare och politiska shower på FOX har gått ut och pratat om just hennes förmåga att attrahera väljare. Och sagt åt henne att hålla sig utanför detta val. Hon har ju en väldigt stor skara följare. Swift studeras på flera univesitet i USA och i andra länder, både hur hon agerar ekonomiskt och hur hon påverkar ekonomin, hennes språk studeras tillsammans med Shakespeare och så vidare. Så för många gör hon ett djupt intryck. Det är ett intressant fenomen kring Taylor Swift.
Citera
2024-05-20, 19:42
Medlem
klybans avatar
Citat:

Är det inte sött hur upprörda de blir? Tror inte att hon kommer att göra något stort för det hon tror på, men jag har svårt att se att hon helt kan låta bli och hon har ju många fans. Så något avtryck blir det ju här. Många bäcker små ...
Förstår liksom ingenting och vi berättat att Taylor kommer mest vänta med det med presidentvalet till nån månad innan och detta gör dom förbannade.
Saknar all logik, sen är de visserligen vana med en donalds som kampanjar året runt.
Men detta för Taylor är bara precis för valet, sen fortsätter hon med sin karriär.
Citat:
Ursprungligen postat av LisaHolmsString
Är det väldigt viktigt vad Taylor Swift tycker? Ska man följa det?
För mig personligen så är jag tämligen ointresserad vad hon har att säga.
Men vet andra ser henne som en gudinna.
Tror inte det kommer bli en supereffekt av Taylor, dock tror jag den kanske går mäta, och det vore en bedrift i sig om det sker.

Dock har Taylor ventilerat kvinnofrågan, och hon har helt rätt.
I övrigt vet jag knappt vad hon står för, vet du?
Citat:
Nej men flera nyhetsankare och politiska shower på FOX har gått ut och pratat om just hennes förmåga att attrahera väljare. Och sagt åt henne att hålla sig utanför detta val. Hon har ju en väldigt stor skara följare. Swift studeras på flera univesitet i USA och i andra länder, både hur hon agerar ekonomiskt och hur hon påverkar ekonomin, hennes språk studeras tillsammans med Shakespeare och så vidare. Så för många gör hon ett djupt intryck. Det är ett intressant fenomen kring Taylor Swift.
FOX blev ju helt jävla skogstokiga, och det enda hon hade sagt då var att hon tyckte mer folk skulle registrera sig.
Det som skedded där på FOX i ett gäng vceckor var extremt fascinerande och se, för man fick känslan av att FOX såg slutet för det republikanska partiet med Taylor.(Mycket udda beteende, inte följt det senaste på FOX och om de är lika galna nu på taylor.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in