2024-05-20, 15:04
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Samhället accepterar det inte. Vad har du rökt idag? Få saker är så skambelagda och ses med avsky som en kvinnomisshandlare eller våldtäktsman.

Du förväxlar din egen acceptans av våldtäkter med normen i samhället. Det är du som förespråkar att svenska kvinnor bör acceptera att bli våldtagna av män för massinvandringens skull.
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om invandring av 10 000 från Kongo innebär att vi räddar livet på dessa samt 40 000 fler människor i Kongo (pga pengar hemskickat) och förbättrar den pressade situationen något i Kongo som i sin tur kan leda till att x antal fler klarar livhanken och slipper bli torterade och eller våldtagna.

Om denna invandring innebär att runt 200 fler kvinnor per år i Sverige blir våldtagna eller utsätts för våldtäkt. (av de beräknade ca 36 000 fallen redan)

Är det då värt det?

200 våldtäkter mot minst 50 000 liv?

hmm? vad säger du?

Varifrån har du hämtat citatet? Jag kan inte hitta det i Merapi's inlägg.

Citatet är stolligt. Vi hjälper inte kongoleserna genom att förflytta kongoleserna från Kongo till Sverige. Det enda som kan ge Kongo en bättre framtid, är att kongoleserna lär sig att inte skaffa fler barn än dom klarar att ge en bra uppväxt. Alla andra åtgärder för att motverka fattigdom är dömda att misslyckas så länge som kongoleserna väljer att skaffa för många barn. Ingenting blir bättre av att problemländernas befolkningsöverskott dumpas i andra länder. Tvärtom, så bidrar det till att uppmuntra problemländernas invånare att fortsätta med att skapa ännu mer överbefolkning.

Det citerade resonemanget visar på någon som vill framställa sig som god utan att vara det. Men jag vill inte kritisera skribenten Merapi utan att först veta att det är Merapi's egna ord.
Citera
2024-05-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Varifrån har du hämtat citatet? Jag kan inte hitta det i Merapi's inlägg.

Citatet är stolligt. Vi hjälper inte kongoleserna genom att förflytta kongoleserna från Kongo till Sverige. Det enda som kan ge Kongo en bättre framtid, är att kongoleserna lär sig att inte skaffa fler barn än dom klarar att ge en bra uppväxt. Alla andra åtgärder för att motverka fattigdom är dömda att misslyckas så länge som kongoleserna väljer att skaffa för många barn. Ingenting blir bättre av att problemländernas befolkningsöverskott dumpas i andra länder. Tvärtom, så bidrar det till att uppmuntra problemländernas invånare att fortsätta med att skapa ännu mer överbefolkning.

Det citerade resonemanget visar på någon som vill framställa sig som god utan att vara det. Men jag vill inte kritisera skribenten Merapi utan att först veta att det är Merapi's egna ord.

(FB) Om det är MÄN som står för sexövergrepp på festivaler - varför sker inga i Finland?

När feministerna inte förespråkar att svenska kvinnor ska våldtas för invandringen så försöker de lura i kvinnor att de är säkrare med björnar. De fullkomligt hatar kvinnor och vill dem illa.
Citera
2024-05-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför har du sånt behov av att styra kvinnors tankar?

Styra tankar?
Citera
2024-05-20, 15:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Bra för jag som kille vill inte möta en grupp män ensam i skogen vem vet de kanske psykopater eller nåt liten chans men ändå !

Vad är lösningen? jag försiktig hör jag en grupp prata tar jag annan väg ,eller går lite snabbare dvs jag undviker risker fast jag har lika "rätt" vara där logiskt tycker jag 😃
Jag tror många använder just de strategierna.

Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Styra tankar?

I inlägget nedan.
Du vet ju inte hur mycket kvinnor tänker på andra situationer, eller om den enskilda kvinnan ens har behov av att fundera över våld inom relationer. Ändå anser du att du kan ifrågasätta vad kvinnor tänker på.

Det dessutom så att väldigt väldigt få kvinnor enbart klarar av att ha en tanke i huvudet. Att man ser risker med främmande män innebär inte att man bara kan tänka på det.

Citat:
Nej självklart inte. Jag är övertygad om att det är direkt kontraproduktivt att fundera allt för mycket kring riskerna med skogspromenader. Det är väl större risk för en kvinna att bli skadad hemma, varför itne fundera mer på det
Citera
2024-05-20, 15:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
(FB) Om det är MÄN som står för sexövergrepp på festivaler - varför sker inga i Finland?

När feministerna inte förespråkar att svenska kvinnor ska våldtas för invandringen så försöker de lura i kvinnor att de är säkrare med björnar. De fullkomligt hatar kvinnor och vill dem illa.
När man läser inlägget i sitt kontext så framgår det mycket klart hur ohederligt du försökt använda det i den här diskussion.
Citera
2024-05-20, 15:26
Medlem
Citat:
Jag tror många använder just de strategierna.

I inlägget nedan.
Du vet ju inte hur mycket kvinnor tänker på andra situationer, eller om den enskilda kvinnan ens har behov av att fundera över våld inom relationer. Ändå anser du att du kan ifrågasätta vad kvinnor tänker på.

Det dessutom så att väldigt väldigt få kvinnor enbart klarar av att ha en tanke i huvudet. Att man ser risker med främmande män innebär inte att man bara kan tänka på det.

Jag ger mig. Varför försöka leva ett normalt liv och se risker på ett nyktert sätt när man kan gräva skyttegravar på flashback. Kör på
Citera
2024-05-20, 15:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag ger mig. Varför försöka leva ett normalt liv och se risker på ett nyktert sätt när man kan gräva skyttegravar på flashback. Kör på
Du kan inte avgöra vad som är "nyktert sätt" för kvinnor, i synnerhet inte när man pratar om enskilda individer.
Du är inte kvinna och vet ingenting om kvinnors verklighet.
Citera
2024-05-20, 15:34
Medlem
Citat:
Du kan inte avgöra vad som är "nyktert sätt" för kvinnor, i synnerhet inte när man pratar om enskilda individer.
Du är inte kvinna och vet ingenting om kvinnors verklighet.

Varför skriver du till mig och massa andra män när din enda poäng är att vi inte är kvinnor och inte kan sätta oss in i deras verklighet. Du kan skriva det i din signatur så vet vi. Flashback är ett forum. Att jag inte kan sätta mig in i din verklighet vet jag.
Citera
2024-05-20, 15:35
Medlem
Citat:
När man läser inlägget i sitt kontext så framgår det mycket klart hur ohederligt du försökt använda det i den här diskussion.

Eftersom att du försvarar inlägget så kan vi säkert konstatera att även du anser att svenska kvinnor ska våldtas i invandringens namn. Ovanpå det har du nu suttit helt maniskt i flera dygn och spottat ur dig säkert ett hundratal eller fler inlägg där du försöker lura i kvinnor att umgås med björnar.

Att Merapi hatar kvinnor och vill dem illa visste jag sedan innan, men nu kan vi alltså lägga till dig på den listan.
Citera
2024-05-20, 15:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför skriver du till mig och massa andra män när din enda poäng är att vi inte är kvinnor och inte kan sätta oss in i deras verklighet. Du kan skriva det i din signatur så vet vi. Flashback är ett forum. Att jag inte kan sätta mig in i din verklighet vet jag.
Därför att du skriver i en diskussion som har just det ämnet.
Kvinnors verklighet.
Citera
2024-05-20, 15:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Eftersom att du försvarar inlägget så kan vi säkert konstatera att även du anser att svenska kvinnor ska våldtas i invandringens namn. Ovanpå det har du nu suttit helt maniskt i flera dygn och spottat ur dig säkert ett hundratal eller fler inlägg där du försöker lura i kvinnor att umgås med björnar.

Att Merapi hatar kvinnor och vill dem illa visste jag sedan innan, men nu kan vi alltså lägga till dig på den listan.
JO, att du kan vantolka och presentera ohederligt har vi sett.

Inlägget är ett svar på ett fullständigt befängt resonemang. Merapi har inte gett uttryck för det du påstår - hon visade dig att din fråga är osaklig och befängd.
Citera
2024-05-20, 15:57
Medlem
Citat:
JO, att du kan vantolka och presentera ohederligt har vi sett.

Vi har sett att Merapi, och andra feminister på forumet som du, anser att det är ett pris värt att betala att svenska kvinnor ska våldtas för massinvandrings skull.

Varför hatar du svenska kvinnor så mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in