2024-05-20, 10:53
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men OM det är så får man förbättra verksamheten. Men numera attackeras ulandsbiståndet oberoende av effektivitet.

De "4 nordiska" länderna ligger fortfarande bland de 6 bästa i världen i låg korruption.
Givetvis kan saker och ting förbättras och förändras.

Bara för att nordiska länder har mindre hög korruption innebär det ju inget när SIDA-pengarna passerar extremt korrupta länder och ledare innan slutdestinationen. Det är ju liksom inte givarsidan som är problemet.

Har kanske dessutom alla biståndspengarna istället skapat ett beroende av västerländskt bidrag istället för att mottagarländerna lärt sig stå på egna ben?
Citera
2024-05-20, 10:53
Medlem
Hovmarskalks avatar
Därför att vi sänker vår egna livskvalité på bekostnad av korkade negrer som inte kan ta hand om sig själva.

(FB) Nu läggs Sveriges mindre sjukhus ned. Nu får ni goda människor som ni vill.
Citera
2024-05-20, 11:30
Medlem
wwrs avatar
OK då är jag med.

På 70-talet och Palme var det solidaritet som gällde. Man mjukade upp oss för att lura på oss flyktingströmmarna. När flyktingarna började anlända var de "kompetensberikare" och "raketforskare".

MEN SEDAN, när flyktingströmmarna var etablerade så kom terrorattacker, gängbrottslighet, kurdiska räven, skjutningar, koranbränning, segregation och maximalt hat sprids mellan etniska grupper. Inte skall vi hjälpa "blattarna". "De är förlorade i sin klankultur."

De kristna är ett typexempel. De vurmar för flyktingmottagande. Men när flyktingarna kommer hit hatar kristna och muslimer varandra. På det sättet har de fortsatt sprida sina konflikter (och sig själva som flyktingar) under tusentals år. (Och givetvis räknas även judarna in där. De drar ju sin ärkekonflikt med muslimerna just nu.)

Man hade aldrig kunnat lura på oss flyktingströmmarna med den attityd vi har till det främmande idag. När man introducerar konflikt i samhället gör man det under falska förespeglingar.

Ett klart svar på trådens fråga.
Senast redigerad av wwr 2024-05-20 kl. 12:05.
Citera
2024-05-20, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De "4 nordiska" länderna ligger fortfarande bland de 6 bästa i världen i låg korruption.

Det här.är en lögn som upprepas non-stop. Läs undersökningarna om du ska ta upp dem, de gäller UPPLEVD korruption.

Har du jobbat bara jobbat litegrann inom kommun och landsting och sett hur chockerande mycket korruption vi har skulle du skratta högt varje gång någon får för sig att säga det motsatta.
Citera
2024-05-20, 12:35
Medlem
HLundborgs avatar
Svenskarna först, vi har ingen skyldighet att vara bidragsgivare åt varenda skithålsland i världen. Det är också allmänt känt att SIDA ägnar sig vänsterliberala påverkansoperationer runt om i världen. feminism, hbtq osv. Nej tack lägg ner skiten.
Citera
2024-05-20, 19:50
Medlem
Onanikrems avatar
Mina pengar som jag själv arbetat ihop, varenda krona. Trivs mycket bättre på mina konton och är inte till för at mata hungriga negrer!

Låt godhetsknarkarna ge bort sina pengar men ge fan i att ge bort mina!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in