2024-05-18, 16:42
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo, han brukar inte vara såhär tyst.

Har väl fullt upp med att skicka laserögon på alla?
Citera
2024-05-18, 18:43
Avstängd
GreenBatterys avatar
Fick han inte åka med på Spökjakt? Så mycket han ställt upp för Jocke.
Citera
2024-05-18, 22:24
Medlem
Citat:
Jo, han brukar inte vara såhär tyst.

Hur kinkigt är rättsväsendet kring förtal? Kan man bli häktad pga av det? Eller är det inget som staten lägger vidare krut på?

Om Du eller någon annan kanske har bättre koll än jag…
Citera
2024-05-18, 23:24
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Hur kinkigt är rättsväsendet kring förtal? Kan man bli häktad pga av det? Eller är det inget som staten lägger vidare krut på?

Vet ej.
Dock blev ju rask åtalad för förtal pga sina videos.
Jag är ganska säker att han inte blev häktad.
Men det är svårt att få staten att åtala någon för förtal, men det händer ibland.

"På polisens hemsida beskrivs att polisen vanligtvis inte inleder en förundersökning vid förtal eftersom att brottet faller just under enskilt åtal. Det finns dock undantagssituationer då polis och åklagare får gå vidare och hjälpa den drabbade. Du kan läsa mer här.

Om polisen inte utreder eller inleder en förundersökning med hänvisning till att brottet faller under enskilt åtal kan du själv välja om du vill driva saken i domstol genom enskilt åtal – dvs genom att stämma förövaren. För detta rekommenderar jag att du i så fall anlitar en jurist som kan biträda dig. Viktigt att ha med i övervägandena är också att domstolsprocesser kan bli kostsamma."

Källa: https://lawline.se/answers/hur-kan-jag-ga-vidare-med-ett-fortal
Citera
2024-05-18, 23:37
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:

Gissar bara, men det är nog svårt om det inte kommer från den som han förtalar. Och jag tror inte att t.ex. Chrippa vill anmäla honom eftersom han har förtalat Anjo själv och han vill nog ha så lite som möjligt att göra med svenska myndigheter.

Eftersom Anjo fortfarande håller på så verkar det tyvärr som att varken polisen, Youtube eller dom som han förtalar bryr sig.
Citera
2024-05-19, 00:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nej, förtal räcker inte för häktning.
Citera
2024-05-19, 08:45
Medlem
Dopys avatar
Har Anjo fått hybris?
Han ifrågasätter varför man kallar Chrippas dotter lilla C och liknande och inte skriver ut hennes namn.
Eftersom ALLA vet ju redan hennes namn
Anjo vi alla vet att du läser här, verkligheten är att majoriteten av Sverige inte har en aning om vem lilla C är.

Bara för att du totalt skiter i lilla C i din jakt på pengar och följare så betyder det inte att det är okej att göra videos om henne som du gör.

Är man orolig på riktigt ska man anmäla till soc, och lämna bevisen till soc eller polisen.
Inte göra videos och nojja sig över att dem blir gula så man inte kan tjäna pengar
Citera
2024-05-19, 09:03
Avslutad
Citat:
Har Anjo fått hybris?
Han ifrågasätter varför man kallar Chrippas dotter lilla C och liknande och inte skriver ut hennes namn.
Eftersom ALLA vet ju redan hennes namn
Anjo vi alla vet att du läser här, verkligheten är att majoriteten av Sverige inte har en aning om vem lilla C är.

Bara för att du totalt skiter i lilla C i din jakt på pengar och följare så betyder det inte att det är okej att göra videos om henne som du gör.

Är man orolig på riktigt ska man anmäla till soc, och lämna bevisen till soc eller polisen.
Inte göra videos och nojja sig över att dem blir gula så man inte kan tjäna pengar

Anjo gapar rakt ut att Chrippa inte skall exponera lilla c, samtidigt som han själv och hans guru gör det hela tiden. Är det inte motsägelsefullt att Chrippa inte skall exposa henne, när Anjo själv gör det i vart och vartannat avsnitt? Absolut att Anjo skiter i lilla c, han skiter i alla utom gurun och sig själv. Jag är så nyfiken på hur han skall hantera Jocke när han skall "förstöra hans liv". Det kommer
Mark my words
Citera
2024-05-19, 09:34
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Anjo gapar rakt ut att Chrippa inte skall exponera lilla c, samtidigt som han själv och hans guru gör det hela tiden. Är det inte motsägelsefullt att Chrippa inte skall exposa henne, när Anjo själv gör det i vart och vartannat avsnitt? Absolut att Anjo skiter i lilla c, han skiter i alla utom gurun och sig själv. Jag är så nyfiken på hur han skall hantera Jocke när han skall "förstöra hans liv". Det kommer
Mark my words
Ja anjo vs jocki kan (kommer) bli en jävligt galen historia. Undrar vem som kastar första stenen?
Citera
2024-05-19, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Ja anjo vs jocki kan (kommer) bli en jävligt galen historia. Undrar vem som kastar första stenen?

Same shit, different name
Dom är så lika så man blir mörkrädd, men Jockiboi har längre erfarenhet, 10 år+
Men som Anjo sa i videohälsningen till Jonna på hennes 30års-party
Glöm inte, jag vet allt om dig
Citera
2024-05-19, 09:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Anjo.
Anjo kommer tillslut göra något som tvingar Jocke att offentligt säga ifrån eller ta avstånd, för att skydda sitt eget varumärke.
Det kommer få Anjo att tappa det, han har lagt så många timmar på att gå Jockes ärenden genom sina videos, så då kommer Anjo attackera Jocke som en rabies smittad tvättbjörn.
Citera
2024-05-19, 09:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Same shit, different name
Dom är så lika så man blir mörkrädd, men Jockiboi har längre erfarenhet, 10 år+
Men som Anjo sa i videohälsningen till Jonna på hennes 30års-party
Glöm inte, jag vet allt om dig
Shit, sa han verkligen det?
Fy fan vad sjukt