2024-05-17, 18:36
Medlem
Och då räknar vi bort det pajasaktiga och numera bortgångna Skånepartiet. Men annars. Är där verkligen inte folk och organisationer som jobbar för att Skåne ska bli eget land med sitt egna språk? Helt ofattbart i så fall. De flesta skåningar vill inte tillhöra Sverige eller Danmark. Utan är ett eget folk, språk, kultur och nation.
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2024-05-17 kl. 18:40.
Citera
2024-05-17, 18:39
Avslutad
Tror du får söka ett sådan organisation i Danmark. Folk vill ta, inte ge numera.
Tror det är fruktlöst dock.
Citera
2024-05-17, 18:50
Medlem
Spettets vänner?
Citera
2024-05-17, 18:53
Avstängd
"De flesta skåningar vill inte tillhöra Sverige eller Danmark"

Och var fick du den uppgiften ifrån?
Citera
2024-05-17, 18:56
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Jag hade absolut stöttat att göra Skåne självständigt, om inte annat för skrattfesten när övriga Skåne måste pyttsa ekonomiskt för det svarta hålet MalMOOOOE och de inser att de inte har en infrastruktur värdig namnet.

Oj vad jag hade garvat åt u-landet Skåne
Jag hade sen startat ett parti med valfrågan att Skåne absolut inte ska en krona i bidrag från Sverige. De kan ju exportera äpplen, raps och babbar
Citera
2024-05-17, 19:08
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Jag hade absolut stöttat att göra Skåne självständigt, om inte annat för skrattfesten när övriga Skåne måste pyttsa ekonomiskt för det svarta hålet MalMOOOOE och de inser att de inte har en infrastruktur värdig namnet.

Oj vad jag hade garvat åt u-landet Skåne
Jag hade sen startat ett parti med valfrågan att Skåne absolut inte ska en krona i bidrag från Sverige. De kan ju exportera äpplen, raps och babbar
Naturligtvis ska bara riktiga skåningar få bo i nya Skåne. Importen får Stockholm tillbaka...

Angående import/export går det mesta genom Skåne men det kanske du inte tänkt på.
Citera
2024-05-17, 20:14
Medlem
Malmö ligger på tredje plats när det gäller gängkriminella, så det är ingen förlust. Och med alla som lever på bidrag så blir nog kommunalskatten väldigt hög, och ett fattigt land. Eget språk: Det lär nog bli Rinkebysvenska. Och eftersom språkkunskaperna för det mesta är urusla, så lär nog ett nytt språk inte bli populärt. Så ett problem mindre för övriga Sverige.
Senast redigerad av Newton555 2024-05-17 kl. 20:16.
Citera
2024-05-18, 05:56
Bannlyst
Låt Malmö bli eget land. Men just Malmö är en cancer vulst som kan skäras bort ifrån Sverige. Eller bygg om Malmö till ett jättefängelse ..Sedan dumpar vi allt skit där.
Citera
2024-05-18, 08:36
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
De flesta skåningar vill inte tillhöra Sverige eller Danmark. Utan är ett eget folk, språk, kultur och nation.

Jag bor i Skåne sedan många år och har aldrig hört att någon skåning inte vill tillhöra Sverige eller Danmark.

Jag tar mig även friheten att rätta din grammatik lite grann;
"Finns där organisationer..." bör skrivas "Finns det organisationer..."
Senast redigerad av Cindell 2024-05-18 kl. 08:50.
Citera
2024-05-18, 09:01
Medlem
...
Citera
2024-05-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Låt Malmö bli eget land. Men just Malmö är en cancer vulst som kan skäras bort ifrån Sverige. Eller bygg om Malmö till ett jättefängelse ..Sedan dumpar vi allt skit där.

Som sagt, det ni trögskallar från Stockholm inte har lyckats fatta är att importen av invandrare till Skåne sker pga svensk invandringspolitik, slå sedan ut att Danmark har mycket hårdare invandringspolitik som gör att dessa som först vill dit eller som behövt flytta hamnar i Skåne, följt av närheten till Kastrup och ett varmare klimat, gör att merparten hamnar liksom här.
Om Skåne hade blivit självständigt, så skulle givetvis ni behövt ta tillbaka alla invandrare som ni pådyvlat oss via svensk invandringspolitik.
Sedan vad det gäller Malmö, så har detta ältas tusen gånger. Malmö har mycket företag, men folk som har bra jobb bor inte i Malmö längre utan i alla hålor runtom, varvid skattepengarna hamnar där. Utjämningsstödet behövs just pga det.
Innan utjämningsstödet alls fanns, så var Malmö en av de mest framgångsrika kommunerna pga allt skattemedel som gick till kommunen via alla storföretag och inte pytsades in i en pott som sedan delas ut från statlig nivå, så utan den gigantiska mängd bidragsinvandrare och med våra helt egna skattepengar från storföretagen, så kommer vi klara oss alldeles utmärkt.
Citera
2024-05-18, 11:54
Bannlyst
Sven Olle Olsson ifrån Sjöbo var en man som stod upp för demokratin och lätt folket få rösta ifrågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Som sagt, det ni trögskallar från Stockholm inte har lyckats fatta är att importen av invandrare till Skåne sker pga svensk invandringspolitik, slå sedan ut att Danmark har mycket hårdare invandringspolitik som gör att dessa som först vill dit eller som behövt flytta hamnar i Skåne, följt av närheten till Kastrup och ett varmare klimat, gör att merparten hamnar liksom här.
Om Skåne hade blivit självständigt, så skulle givetvis ni behövt ta tillbaka alla invandrare som ni pådyvlat oss via svensk invandringspolitik.
Sedan vad det gäller Malmö, så har detta ältas tusen gånger. Malmö har mycket företag, men folk som har bra jobb bor inte i Malmö längre utan i alla hålor runtom, varvid skattepengarna hamnar där. Utjämningsstödet behövs just pga det.
Innan utjämningsstödet alls fanns, så var Malmö en av de mest framgångsrika kommunerna pga allt skattemedel som gick till kommunen via alla storföretag och inte pytsades in i en pott som sedan delas ut från statlig nivå, så utan den gigantiska mängd bidragsinvandrare och med våra helt egna skattepengar från storföretagen, så kommer vi klara oss alldeles utmärkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in