2024-05-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Precis, vi ser det som ännu ett svart vrickat skämt från dårhuset mordor, ryssland.

Du tror väl inte att det existerar en enda makthavare eller medborgare i den fria världen som tar det på allvar och rättar sina åsikter och beslut efter det?
Jag tror att ett att Mike Tysons citat är passande i denna stund.

Citat:
When Mike Tyson was asked by a reporter whether he was worried about Evander Holyfield and his fight plan he answered; “Everyone has a plan until they get punched in the mouth.”

Så, hur är läget vid fronten? Hur går det med mobiliseringen i Ukraina? Vart tog ukrainska försvarslinjer vägen? Japp, samma försvarslinjer som Zelensky har påstått var byggda.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Historien kommer att döma väst hårt för att de krampaktigt höll fast i sin dammiga försvarsmateriel istället för att låta Ukraina få användning av den.
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

Västs egoism/paranoia/feghet får mig att ifrågasätta hur solidariska vi egentligen skulle vara vid aktivering av artikel 5.
Skulle det bli samma sak? Alltså att det anfallna landet blir i stort sett utan hjälp.

Det finns ju goda anledningar för västländer att inte skicka allt sitt krigsmateriel till ett ryss-liknande land. 1, vi behöver materialet själva. 2, att skicka offensiva vapen till Ukraina kan av Ryssland, med all rätt, ses som en krigshandling.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Inte vad jag vet. Källa till ditt påstående?

När en mening avslutas med frågetecken så brukar det innebära att det handlar om en fråga.

Minns att jag läste det, bla Zelensky försvann från rysslands töntiga lista. Du borde väl kunna svara på om det stämmer eller inte??

Tror att du borde droppa tjacket och komma tillbaka till verkligheten även om den känns skrämmande.
Citera
2024-05-16, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Synd för er då att ni inte har det minsta kontroll på slagfältet, du har väl för övrigt inte koll på nånting..

Jaha, detta är väldigt goda nyheter för zelensky och hans rådgivare. De själva säger att de är körda:

Citat:
We’re out of options. We’re not winning. But try telling him that.”

https://time.com/6329188/ukraine-volodymyr-zelensky-interview/
Citera
2024-05-16, 20:26
Medlem
Citat:

Så, hur är läget vid fronten? Hur går det med mobiliseringen i Ukraina? Vart tog ukrainska försvarslinjer vägen? Japp, samma försvarslinjer som Zelensky har påstått var byggda.

Hur gick det med ryska svarta-havs-flottan?
Citera
2024-05-16, 20:29
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är faktiskt ryss-trollen på TIME magazine som säger det:

Sen lyckades rysstrollen på TIME hitta ett rysstroll som även råkade vara en av zelensnys närmsta rådgivare som sa följande:

Men visst. Alla är troll osv.

https://time.com/6329188/ukraine-volodymyr-zelensky-interview/
Skulle detta vara märkvärdigt tycker du?

Med öppen press så är alla välkomna att skriva precis vad de vill. De skrivs exakt likadana artiklar om Winston Churchill under andra världskriget. Som du kanske vet då var den gubben också tvär och det fanns det som tyckte han hade helt fel. Men det är helt ok att tycka det men vi vet ändå vad som hände i slutet av andra världskriget och vilka som hyllades och vilka som sköt sig i huvudet.

Men som sagt, det är ok att tycka vad man vill. I Ryssland skrivs inga likadana artiklar om Putin kan jag lova. Det är ett tecken på ett sjukt samhälle.
Citera
2024-05-16, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Skulle detta vara märkvärdigt tycker du?

Med öppen press så är alla välkomna att skriva precis vad de vill. De skrivs exakt likadana artiklar om Winston Churchill under andra världskriget. Som du kanske vet då var den gubben också tvär och det fanns det som tyckte han hade helt fel. Men det är helt ok att tycka det men vi vet ändå vad som hände i slutet av andra världskriget och vilka som hyllades och vilka som sköt sig i huvudet.

Men som sagt, det är ok att tycka vad man vill. I Ryssland skrivs inga likadana artiklar om Putin kan jag lova. Det är ett tecken på ett sjukt samhälle.

Ja, det är högst märkvärdigt att ett land som påstås vinna ett krig är fullt med högst uppsatta rådgivare och politiker som själva säger att de är körda.

Dessutom är detta inte en ukrainsk artikel, utan amerikansk. I Ukraina så har zelensky förbjudit oppositionen (media och partier).
Citera
2024-05-16, 20:35
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Du hävdade att jag hade fantiserat ihop det faktum att ukrainska befälhavare vägrat zelenskys order. Jag gav dig en artikel som ordagrant beskriver hur de vägrat zelenskys order. Att du inte förstår kopplingen till ämnet är inte mitt problem.
Som prigoZvinet när han & wankeriterna styrde kosan mot mozzkva
Citera
2024-05-16, 20:42
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Avangard görs stridsberedd

https://www.dn.se/varlden/ryssland-moderniserar-karnvapen-ar-svarare-att-skjuta-ned/
Citera
2024-05-16, 20:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Dom är inte med, bara nedskjutna flyg räknas. Har sett det förut när dom bombar ett flygfält. De skadade planen på marken kommer inte med i statistiken.

Ok, förklarar saken men känns ändå som att de ska räknas in då de inte lär flyga på ett tag lät det som.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ja, det är högst märkvärdigt att ett land som påstås vinna ett krig är fullt med högst uppsatta rådgivare och politiker som själva säger att de är körda.
Var någonstans skriver rådgivaren att de är körda i artikeln?

Du tar ju för fan allting helt ur kontext. De pratar om den ukrainska offensiven. Den gick inte som de ville, det är helt rätt. Men att de är körda. Sånt hittar du ju på själv?

Citat:
Dessutom är detta inte en ukrainsk artikel, utan amerikansk. I Ukraina så har zelensky förbjudit oppositionen (media och partier).
Är inte väst och Ukraina samma ska i dina ögon eller hur ska du ha det?

Shuster, som skrivit artikeln är förresten född i Ryssland och har skrivit lite "extrema" artiklar förut. Han får tycka precis vad han vill även om han bor i USA.

Att Ukraina infört diverse censur och krigslagar är heller inget konstigt om du nu fått för dig det. DE ÄR FÖR HELVETE INVADERADE!
Citera
Medlem
Citat:

tänkt hur det blivit eran tuffe putler, som kan judo, o ishockey, gammal kgb spion o allt tufft,, ändå får hans ” arme” på nöten av en komiker som styr ett av Europas fattigaste länder,,,🥲🥲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in