2024-05-16, 17:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Nej gör du eller micro det?

Jag kan bara tala för mig själv, inte micro eller någon annan kvinna.

Det är därför som jag tittar på statistik. Eftersom jag tittar på statistik så förstår jag också varför kvinnor svarat som de svarat på denna hypotetiska fråga.

Men jag tror man behöver någon form av grundläggande intelligens och läsförståelse för att förstå statistik och vad en hypotetisk fråga är och varför den ställs, osv.

Många av männen här i tråden har fortfarande inte förstått något alls och visar upp en kritisk låg förmåga att tolka olika samband. De sitter fortfarande och gaggar om skogen, björnen och fan och hans moster.
Citera
2024-05-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140

Men snälla nån.... du bara bevisar hur man kan förvränga statistik genom att dra bort kontext

Om man ärligt vill försöka estimera risken mellan "man vs. Bear" bör man dra "number of attacks" i exakt samma kontext för båda "man" och i "bear" fallet.... dvs det mest uppenbara kontext skillnaden för dom siffrorna du gav är att kvinnor/människor är sällan runt björnar vilket leder till en "confounding bias." Självklart kommer denna bias i datan leda till en ökad attacker från män...
Här finns en bra video om detta

https://youtu.be/SSVXbgR4JFs?si=IKI4-vcgqxM1TpMR

Alla kvinnor bör fråga sig själva... skulle dom känna sig mer säkra om björnar kunde vandra omkring på Stan och vägar ? Uppenbarligen inte... och dessa kvinnor skulle samtidigt ringa närmsta grupp av män för att försöka lösa problemet... så jävla typiskt....

Jag tycker denna trend är uppenbar manshatande ... jag har faktiskt kastar bort 2 tjejer ur mitt liv pga att dom "choose bear." Finns ingen chans att jag kommer acceptera manshat längre.... alla tjejer som "choose bear" kan fan dra åt skogen där dom "känner sig säkra" ....
Citera
2024-05-16, 18:01
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Det är därför som jag tittar på statistik. Eftersom jag tittar på statistik så förstår jag också varför kvinnor svarat som de svarat på denna hypotetiska fråga.

Men jag tror man behöver någon form av grundläggande intelligens och läsförståelse för att förstå statistik och vad en hypotetisk fråga är och varför den ställs, osv.

Många av männen här i tråden har fortfarande inte förstått något alls och visar upp en kritisk låg förmåga att tolka olika samband. De sitter fortfarande och gaggar om skogen, björnen och fan och hans moster.

Hur tycker du vi ska få kvinnorna att bli mindre rädda?
Citera
2024-05-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
risken för våldtäkt var 0 innan kvinnor hade rösträtt.
Haha det var det dummaste jag läst på internet någonsin tror jag.
Citera
2024-05-16, 18:05
Medlem
Citat:

Uppenbarligen kan du inte heller läsa statistik....

Läs mitt svar till merapi för att veta mer
Citera
2024-05-16, 18:14
Medlem
Citat:

Exakt. Man kan t.ex inse att någon retoriskt fråga på TikTok inte nödvändigtvis är symptomatiskt för hela den kvinnliga befolkning.

Annars kan man fortsätta dilla om afghaner mina påhittade förhållanden osv osv.
Citera
2024-05-16, 18:24
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
"Hypotetisk" så att om du svarar på frågan kommer du inte att bli kidnappad och förflyttad till en skog med 1 björn och 1 man i. Men frågan och svaret på den betyder väl fortfarande samma sak? Om du på något vis var i den där skogen och möter en av de två, vilken av dem skulle du vilja att det var?
Såklart gaggar folk om det eftersom det är just den frågan som ställs. Men att den är hypotetisk ändrar ju inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är deras eget ansvar. Vissa saker är ju farliga och de ska man vara rädd för.
Citera
2024-05-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
ta bort deras frihet att vilja röra sig i skogen. tvånggift dom till en man och sätt henne i en källare.
sen eftersom skatt inte är stöld sätter vi en avlingskatt på kvinnor.
skatteverket har bekräftat att man behöver inte fråga om samtycke för att utkräva skatt.
mannen har i uppdrag att utkräva skatt ur kvinnans produktionsvärde tills vi uppnår 3 barn per familj.
Citera
2024-05-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
"Hypotetisk" så att om du svarar på frågan kommer du inte att bli kidnappad och förflyttad till en skog med 1 björn och 1 man i. Men frågan och svaret på den betyder väl fortfarande samma sak? Om du på något vis var i den där skogen och möter en av de två, vilken av dem skulle du vilja att det var?
Såklart gaggar folk om det eftersom det är just den frågan som ställs. Men att den är hypotetisk ändrar ju inget annat.

Det är deras eget ansvar. Vissa saker är ju farliga och de ska man vara rädd för.
ingen kvinna bryr sig om din rädsla för att bli förnedringsrånad av en man dom röstat hit. tills dom börjar bry sig om din jämnställdhet kan du skita i deras.
Citera
2024-05-16, 18:28
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
tills dom börjar bry sig om din jämnställdhet kan du skita i deras.
Det gör jag ju...?
Citera
2024-05-16, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140

Är du möjligtvis lite slösint?
Föresten kan du kolla hur många som dött av atombomber senaste 15 åren?
Citera
2024-05-16, 18:31
Medlem
ok jag ger efter mig jenny har rätt att män kan vara farliga. vi borde avskeda samtliga polismän och anställa björnar för att skydda kvinnorna så dom inte behöver känna sig rädda för vita svenska män.
statistiskt sätt har ingen björn än så länge legat med en gäng kriminell så det är inte en säkerhetsrisk.
ingen kvinna ska behöva förlita sig på en man för att rädda henne. inga brandmän ingamanligaläkare bara björnar.

sen måste vi respektera kvinnors kärnfrågor om hbt rättigheter så alla invandarmän som är håriga ska ha tillgång till tjejer om dom identifierar sig som björnar vid migrationsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in