2024-05-16, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Hon är varken intresserad av klimatet eller Gaza. Hon är bara ute efter att synas, bli gripen av farbror blå och få rubriker. Hon måste ju hålla sig relevant.
Jag tyckte att Greta var ett nöt förut, men i detta fallet håller jag med henne.
Citera
2024-05-16, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Du glider jättelångt från ämnet.
Vad har Sverige med detta att göra?
Vad har svenskar med detta att göra?
Vad har svenska universitet med detta att göra?
Varför campa på central mark för något i Gaza?
När väl massmorden skedde den 7 oktober, så var inte en enda av dessa araber som nu främst protestera över fritt palestina ute och fördömde massmorden på oskyldiga judar.
Sedan finns det en del att fundera över dessa lägren i städerna, inte minst var de uträttar sina behov och hur de sköter sophanteringen.
I övrigt så innebär en demokrati en civilserad dialog, där man kan resonera sig fram till vad som är rätt. Att masscampa som de gör utanför Universiteten för att kräva sin rätt, är att tvinga sig på andra och där med försöka få sin vilja igen.
Är inte ämnet kriget mellan Israel och palestinierna?
Citera
2024-05-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Är inte ämnet kriget mellan Israel och palestinierna?

Blev det jobbigt för du är helt OT igen utan att alls svarat på det jag påpekat. Ämnet är igen som jag påpekade den märkliga kopplingen mellan campa gratis var man vill och strö skit om sig, svenska Universitet och tvinga dem att ta ställning för något som de säger de vill hålla sig utanför och ett krig på andra sidan jorden som man vill att vi ska blanda oss i.
Citera
2024-05-16, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Blev det jobbigt för du är helt OT igen utan att alls svarat på det jag påpekat. Ämnet är igen som jag påpekade den märkliga kopplingen mellan campa gratis var man vill och strö skit om sig, svenska Universitet och tvinga dem att ta ställning för något som de säger de vill hålla sig utanför och ett krig på andra sidan jorden som man vill att vi ska blanda oss i.
Jaha OK fel av mig, jag fattade inte att ämnet var så snävt så att det bokstavligen bara handlade om rätten till att campa.
Citera
2024-05-16, 12:17
Medlem
Erik Östs avatar
Det är bara tragikomiskt att se när Greta och sveriges samt resten av västvärldens vänsterstudenter demonstrerar med palestinasjalar på för sin egen undergång.

När deras länder är islamiserade fullt ut är dom de första som ryker eller så får dom konvertera, arma själar!
Då är demonstrationsfriheten slut!
Senast redigerad av Erik Öst 2024-05-16 kl. 12:28.
Citera
2024-05-16, 12:19
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Vad svamlar du om?
Är det rätt av bosättare att skjuta markägare enligt dig?

Är det Greta som är bosättaren i exemplet här, eftersom hon campar på andras mark?
Citera
2024-05-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poum
Nu får hon ta och bestämma sig. Var inte hennes grej miljön? Pick a lane.

Hennes grej är väl helt enkelt att hon gillar att demonstrera?
Det finns ju ett gäng proffs-aktivister som i princip kan hyras in och åker runt och kaosar lite här och var i Europa. Alltid finns det nåt man kan demonstrera emot.
Citera
2024-05-16, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Är det Greta som är bosättaren i exemplet här, eftersom hon campar på andras mark?
Jag erkänner att jag inte fattade att ämnet bara handlar om Gretas rätt till att campa utanför ett universitet. Jag trodde det handlade om kriget.
Fel av mig.
Citera
2024-05-16, 12:23
Medlem
Vad har Greta kvar på sin vänsterflum/extremismlista?
Miljö/klimat-alarmism - check.
Undfallenhet/vurm mot/för islamism/Afrika/arabism/Palestina- check.
Feminism? Lite osäker men förmodligen check.
Gå i Pridetåget och vifta med en regnbågsflagga, kanske till och med komma ut som lesbisk? Tror det finns kvar på listan. Eller?
Citera
2024-05-16, 12:24
Avslutad
Vad sysslar dom med medans dom tältar hur många baginbox går det åt måntro?

Nåja det finns värre saker här i världen än ett gäng misfits som tältar på någon gräsmatta.
Citera
2024-05-16, 12:35
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThreeHeart7.5
Vad sysslar dom med medans dom tältar hur många baginbox går det åt måntro?

Lukten av marijuana känns flera mil. Knarkhundarna i Uppsala började skälla när vinden låg på åt det hållet.
Citera
2024-05-16, 13:10
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axeln
De gör helt rätt. Ifall Hamas släppte de kidnappade så skulle allt vara över. Men icke sa Nicke, Hamas fortsätter med sin terrorism och naiva västerlänningar tycker så synd om de stackars muslimerna( som återigen startat en konflikt på jordklotet). Dessa människor måste inneha världsrekordet i att förstöra för andra.

Ifall Israel slutade ockupera deras mark hade inget behövt hända.

Tror du konflikten började med kidnappningar? Israel är enligt EU, FN, USA, och Israel själva en ockupant dom ockuperar Palestiners mark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in