2024-05-15, 14:44
Medlem
fendadens avatar
Funderar på att lämna in ett enskilt klagomål efter IMY:s nya beslut, känns dock halvkul att det direkt blir allmän handling i och med myndighetshantering. Kan detta bita en i röven framöver, i exv. en omfattande bakgrundskontroll?
Citera
2024-05-15, 15:46
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Funderar på att lämna in ett enskilt klagomål efter IMY:s nya beslut, känns dock halvkul att det direkt blir allmän handling i och med myndighetshantering. Kan detta bita en i röven framöver, i exv. en omfattande bakgrundskontroll?
Knappast mer än en dom redan gör.
Citera
2024-05-15, 15:52
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Knappast mer än en dom redan gör.

Nu gäller det förvisso en friande dom, så är väl bättre att ligga lågt och invänta EUD/utredning än att riskera 23-årig HR-tjej hitta något: "Se där, XX har klagat hos IMY på att Lexbase har en dom på honom, red flaaaag"
Citera
2024-05-15, 16:02
Medlem
6AllanBallan9s avatar
Citat:
Nu gäller det förvisso en friande dom, så är väl bättre att ligga lågt och invänta EUD/utredning än att riskera 23-årig HR-tjej hitta något: "Se där, XX har klagat hos IMY på att Lexbase har en dom på honom, red flaaaag"
Se mitt inlägg här #1970. Enligt personen jag pratade med gör de i regel en enskild sekretessbedömning och ger i regel då inte ut känsliga personuppgifter till följd, men absolut, i teorin blir det en offentlig handling. Jag själv kände mig dock hyffsat betryggad därefter och lämnade in ett antal klagomål.
Citera
2024-05-15, 16:23
Medlem
Citat:

Äh, det är en oerhört liten risk i förhållande till vinsten om Lexbase tvingas ta bort domen.

Risken med att ligga lågt är - förstås - inte så stor, men det finns en viss sannolikhet att de som är tidigare ute med IMY snabbare blir borttagna än de som väntar på EU-domstolens beslut och en total borttagning genom att Lexbase inte kan operera alls.

Sedan gör du, förstås, kollektivet en tjänst genom att bidra till att IMY kanske tvingas ta principbeslut istället för individuella fall som de nu blivit tvungna att hantera (orkar inte leta reda på det beslutet, men tydligen har IMYs tidigare bulk-nej med likadan text i varje ärende blivit kritiserat. De måste behandla klaganden individuellt).
Citera
2024-05-15, 16:24
Medlem
Citat:

Har du någon dom på sidorna?
Citera
2024-05-15, 16:36
Medlem
6AllanBallan9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlibitumadacta
Har du någon dom på sidorna?
Han har en friande dom vill jag minnas.
Citera
2024-05-15, 16:38
Medlem
Citat:

Jag förstår din oro. Ironin bakom att man klagar hos en integritetskyddsmyndighet som sedan offentliggör klagomålet. Sverige i ett nötskal.
Dock tror jag inte sådana uppgifter hamnar hos arbetsgivare (det kanske redan gör det, men tror inte det)
Det du kan göra är att inte uppge ditt riktiga namn, eller skriva om ditt namn ex Mikael till Micke. Man behöver inte identifiera sig för imy. Namnet är en form av "identifiering". De lägger nog inte större vikt vid dina personuppgifter, utan bara innehållet i din klagomål.
Citera
2024-05-15, 17:44
Medlem
Jag har lämnat in en klagan ånyo. Jag är inte längre listad på de publika sajterna men listas fortfarande med stor sannolikhet bakom en B2B-vägg.
Citera
2024-05-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Jag har lämnat in en klagan ånyo. Jag är inte längre listad på de publika sajterna men listas fortfarande med stor sannolikhet bakom en B2B-vägg.

Sannolikt: de tillämpar bara gallring i Lexbase. I Verifiera förstör de dina framtida jobbutsikter för all framtid ...
Citera
2024-05-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Sannolikt: de tillämpar bara gallring i Lexbase. I Verifiera förstör de dina framtida jobbutsikter för all framtid ...

Även Nusvar som skapat Mrkoll har en företagstjänst.
Citera
2024-05-15, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6AllanBallan9
Han har en friande dom vill jag minnas.

Gör inget då. Det kommer ändå in så mycket anmälningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in