2024-05-15, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Thunberg är nog en ganska ofarlig figur. Hon vågar åtminstone till skillnad från många av oss andra fegisar.

Exakt vad fan är det hon vågar? Slå in öppna dörrar, demonstrera i demokratiska, ofarliga länder där polisen knappt har vapen?
Sprida antisemitism som är den mest populära rasismen? Stå upp för Hamas och ha hela sin generation i ryggen? Skälla ut Eu-politiker som bjudit in henne att skrika?
Hon vågar inte göra nånting som är det minsta riskabelt.
Citera
2024-05-15, 11:42
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon vågar inte göra nånting som är det minsta riskabelt.

Greta är aktiv för att störa lugnet i samhället. Att hon skrev in sig på universitetet var uppenbart för att få tillgång till lokalerna och kunna störa studierna för studenterna, för att förstöra deras framtida kompetens. Hon är styrd och kanske även betald av Sveriges fiender.
Senast redigerad av gyldenbollockes 2024-05-15 kl. 11:46.
Citera
2024-05-15, 11:45
Medlem
gyldenbollockess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag har inga problem med att definiera mord.
Och jag bryr mig inte det minsta om ifall det är en "väldefinierad juridisk term" eller inte.

Det finns en barnbok som heter Alice i Spegellandet. Jag måste säga att jag kom att tänka på den barnboken när jag läser det du skriver.

Där står det så här
– När JAG använder ett ord, sade Klumpedumpe med en ganska snorkig röst, så betyder det just det jag vill att det ska betyda –varken mer eller mindre.

– Frågan är, sa Alice, om man kan få ord att betyda olika saker.

– Frågan är, sa Klumpedumpe, vem som bestämmer. Det är hela saken.
Citera
2024-05-15, 11:49
Medlem
Sky News Austalia "A miserable little doom goblin"

https://www.youtube.com/watch?v=KW83El-Vaa4
Citera
2024-05-15, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Det finns en barnbok som heter Alice i Spegellandet. Jag måste säga att jag kom att tänka på den barnboken när jag läser det du skriver.

Där står det så här
– När JAG använder ett ord, sade Klumpedumpe med en ganska snorkig röst, så betyder det just det jag vill att det ska betyda –varken mer eller mindre.

– Frågan är, sa Alice, om man kan få ord att betyda olika saker.

– Frågan är, sa Klumpedumpe, vem som bestämmer. Det är hela saken.
Ja den boken handlar ju om matematikens grundvalar så den passar mig helt klart.
Dessa "spöken från hädangångna storheter" gäckar oss fortfarande.
Är verkligen 0.999... exakt lika med 1?

Men det känns vääldigt OT i denna tråden.
Citera
2024-05-15, 11:59
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Fujio Masuoka, en japansk ingenjör, anses vara uppfinnaren av flashminnet. Han utvecklade tekniken medan han var anställd på Toshiba. Allt annat du skrev var också fel.

Greta är antirasist och då hatar man inte någon enda folkgrupp. Och jag har för mig att hon studerar statskunskap med inriktning på diplomati.

Flashminnet uppfanns som koncept 1984, men nyare, bättre och billigare produkter har du israeler att tacka för. Dov Moran (jude) är uppfinnaren till USB minnet.
I länken nedan kan du också läsa lite om företag kopplade till Tel Aviv University.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ramot_at_Tel_Aviv_University

Greta är ute och cyklar. Palestinier är inget annat är feta rasister som vill utrota judar. De hatar vårt västerländska sätt att leva, därav att Hamas (som är inkorporerat hos Palestinierna) dödade fredliga ungdomar i Israel under oktober 2023.
Greta är manipulerad av vänsterrörelsen till att gilla palestinapacket.
Citera
2024-05-15, 12:02
Medlem
Greta har verkligen gått ned sig och förlorat all respekt. Ha det så kul där i tältet dom närmaste 5-10 åren !
Citera
2024-05-15, 12:03
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selor
Vart var de när hamas gruppvåldtog och halshögg folk med spadar på en festival den 7e oktober som föranledde den här invasionen? Varvid palestinierna dansade på gatorna och korkade upp champagnen som ni kanske också alla minns. Tystnad. Inavlade hjärnor som inte kan tänka en rak tanke om så deras liv hängde på det. Patetiskt.

Vissa tycker att det inte var så farligt och springer Hamas ärenden samt demonstrerar för deras räkning. Eurovision var ett exempel hur inaveln exponerade sig själva och kunde tydligen inte förstå att det inte var israeliska regeringen som stod på scen utan en artist av judiskt ursprung med mer koppling till Östeuropa än Israel.
Citera
2024-05-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenbollockes
Greta är aktiv för att störa lugnet i samhället. Att hon skrev in sig på universitetet var uppenbart för att få tillgång till lokalerna och kunna störa studierna för studenterna, för att förstöra deras framtida kompetens. Hon är styrd och kanske även betald av Sveriges fiender.

Tältprotesterna vid universitet för att få slut på Gaza kriget är ju inget svenskt fenomen utan har i stor skala en tid förekommit framförallt i USA:s universitet. Israel har f.ö. ett enormt militärt övertag och det är märkligt att Israel ännu inte kunnat kuva den pyttelilla Gaza remsans (ca 40 * 8 km) befolkning.
Citera
2024-05-15, 12:22
Medlem
Pokpokpoks avatar
Värsta gruppen misfits jag någonsin sett i det där tältlägret.
Citera
2024-05-15, 12:36
Medlem
forlatforatts avatar
skulle vara hysteriskt kul om greta kunde få hjälp att återskapa scenen som utspelades när lennart bladh tältade
Citera
2024-05-15, 12:43
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag hoppades du skulle svara så ärligt som du gjorde nu.

Det är bra att du är ärlig med att du hoppas på folkmord.
Sådan ärlighet gynnar debatten enligt mig.

Har du lust att presentera din ärliga lösning på trolley-problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in