2024-05-14, 00:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Oklart än så länge hur det blir, vad jag förstår.

Men det känns lite som win-win för vår del oavsett; antingen löser Lorient ut köpklausulen (knappast troligt i och med att de åker ur dock) så vi får in en bra peng, eller så får vi tillbaka en bra förstärkning som sannolikt inte blivit sämre sen han stack efter en ordinarie vår i en betydligt bättre liga än Allsvenskan.

Kan bli viktig, särskilt om Kurtulus till slut rör på sig i sommar.
Ja, jag var ju rätt snabb med att medge att det var en bra affär ni lyckades förhandla igenom med fransmännen, även om jag inte trodde det defensiva tappet skulle bli så stort som det nu tycks ha blivit.

Adjei kan nog vara skillnaden i vem som vinner Trazke och Valvantos vad.
Citera
2024-05-14, 07:09
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Fan blir det superettan nu för blowit? Det ser inte bra ut, Göteborgare snackade om att dom ska ut i Europa och spela, sikta på top plats i allsvenskan. Men kommer dom ens vara kvar? Det snackades om Gais var tre enkla pinnar, frågan är dom det finns några enkla pinnaR nu för Götalaborg?

Det snackas om att dom har oflyt precis som Västerås säger hela tiden, men fotboll handlar inte om att spela bra. Det handlar bara om att göra mål och vinna. Så kanske Göteborg hänger på Västerås ner i superettan nu?

Horsens spelade bra men åkte ur.

Blåvitt spelar bra men åker ur?

Västerås spelar bra men åker ur?

Ny trend?

Är nog dags att växla in några mittfältare mot en som kan få det att rassla till i nätet ett par gånger.
Citera
2024-05-14, 07:24
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ja, jag var ju rätt snabb med att medge att det var en bra affär ni lyckades förhandla igenom med fransmännen, även om jag inte trodde det defensiva tappet skulle bli så stort som det nu tycks ha blivit.

Adjei kan nog vara skillnaden i vem som vinner Trazke och Valvantos vad.
Nej. Det finns nog inget som kan få mig att förlora det vadet. Kollar man på lagen före Bajen i tabellen är det bara GAIS dom kan gå om. Och det räcker ju om dom håller undan för Elfsborg och BP och gänget under dom i tabellen nu men det låter osannolikt.
Citera
2024-05-14, 09:06
Medlem
nowlickits avatar
Är en myt att blåvitt spelar så jävla bra. Haft förtvivlat svårt att skapa målchanser under hela säsongen och tkr nog att spelet överlag sett sämre ut senaste omgångarna.
Citera
2024-05-14, 09:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Horsens spelade bra men åkte ur.

Blåvitt spelar bra men åker ur?

Västerås spelar bra men åker ur?

Ny trend?

Är nog dags att växla in några mittfältare mot en som kan få det att rassla till i nätet ett par gånger.
Fast blåvitt spelar inte speciellt bra. Västerås kommer till 100-lägen hela tiden, men kan inte peta in bollen. Göteborg är extremt impotenta i momenten tidigare och känns aldrig riktigt farliga. Visst, ibland vinner de boll på mittplan och slår några passningar till varandra i rad men framåt spelar de verkligen inte bra.
Citera
2024-05-14, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit
Är en myt att blåvitt spelar så jävla bra. Haft förtvivlat svårt att skapa målchanser under hela säsongen och tkr nog att spelet överlag sett sämre ut senaste omgångarna.
Och ledningen har tankar på Edvardsen kan va lösningen...
Citera
2024-05-14, 09:30
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
är Ajdei tillbaka än? Hygglig förstärkning i er sämsta lagdel.

Sista matchen med Lorient är tydligen den 19, synd för jag är rätt säker på att jag tidigare läst den 18 och det hade varit kul om han hann hem till derbyt för att göra sås av Pittas. Även om det såklart är helt orealistiskt så kan man få sitta på parkbänken och drömma. Om han hinner mellanlanda tillbaka i Bajen så verkar det vara först till uppehållet? Önskar att Hjelmberg hade fått den frågan.

Jag tycker att våra mittbackar har varit över förväntan, Vagic gjorde en fin insats i förrgår och har varit duktig ofta den här säsongen. Man färgas enormt av hans tidigare klappusla nivå, precis som slentriangnället på Pinas.

Mittfältet är vår absolut sämsta lagdel, tyvärr.
Citera
2024-05-14, 10:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Janne... och Guidetti, måste alla som hamnar i TV ha AIK-koppling? Sebastian Larsson, Goitom, Lustig, Brännan, Bartosz, Axén, Stahre, Lustig,...

Har Guidetti TV-utstrålning?

Det är inga Robin "Good Morning Vietnam" Williams som TV har värvat direkt. Klämkäcka Muntergökars Riksförbund ringer och vill ha tillbaka sina glada miner? Guidetti får akta sig för muskelsträckningar när han reser sig upp från expertsoffan ...
Citera
2024-05-14, 10:35
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Sista matchen med Lorient är tydligen den 19, synd för jag är rätt säker på att jag tidigare läst den 18 och det hade varit kul om han hann hem till derbyt för att göra sås av Pittas. Även om det såklart är helt orealistiskt så kan man få sitta på parkbänken och drömma. Om han hinner mellanlanda tillbaka i Bajen så verkar det vara först till uppehållet? Önskar att Hjelmberg hade fått den frågan.

Jag tycker att våra mittbackar har varit över förväntan, Vagic gjorde en fin insats i förrgår och har varit duktig ofta den här säsongen. Man färgas enormt av hans tidigare klappusla nivå, precis som slentriangnället på Pinas.

Mittfältet är vår absolut sämsta lagdel, tyvärr.
Ja. Minns att han var dominant senaste matchen mot AIK.
Citera
2024-05-14, 10:47
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ja. Minns att han var dominant senaste matchen mot AIK.

Minns faktiskt inte hur han var hemma när vi gav dem nådigt med spö, såg den på piratstream i fjärran land.. Borta var han ju imponerande usel så vore fint med en chans till!
Citera
2024-05-14, 11:00
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Det blir 4 jobbiga matcher som kommer nu.
Det kan bli väldigt avgörande om man förlorar alla eller kan knippa 4-6-8 poäng .

Om sirius och mjällby ses som jobbiga matcher är alla matcher jobbiga....
Citera
2024-05-14, 11:00
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Fan blir det superettan nu för blowit? Det ser inte bra ut, Göteborgare snackade om att dom ska ut i Europa och spela, sikta på top plats i allsvenskan. Men kommer dom ens vara kvar? Det snackades om Gais var tre enkla pinnar, frågan är dom det finns några enkla pinnaR nu för Götalaborg?

Det snackas om att dom har oflyt precis som Västerås säger hela tiden, men fotboll handlar inte om att spela bra. Det handlar bara om att göra mål och vinna. Så kanske Göteborg hänger på Västerås ner i superettan nu?
Nä. Dom klarar sig nog. Kalmar ser det värre ut för skulle jag säga med alla insläppta mål. Lite som Degerfors ifjol. Det är ju lite hål i huvudet att dra en slutsats efter gårdagens match. Blåvitt gör ju sina bra matcher rätt vad det är och tar segrar. BP kördes ju tex över ganska enkelt borta.
Senast redigerad av Steff83 2024-05-14 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in