2024-04-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
men eftersom jag läst minnespsykologi

återigen, du är 'beläst' men sitter ändå och försöker klumpigt få dit alternativa förklaringar, istället för att utgå från ett logiskt resonemang, är du möjligen en av alla dessa stackare som haft Sven Å som föreläsare?

det låter nämligen så, människan är ett vanedjur, är det sannolikt att "AJ" har hela förloppet i sitt huvud? nej, men han är ingen snorunge, och han har begått liknande våldsbrott tidigare

dvs han känner sig själv tillräckligt väl att veta precis ungefär och vad han har gjort vid detta tillfället, och den omfattning av skador han tillfogar

varför sitter "AJ" istället och "elsa beskow" editerar saker? behöver man ens nämna vad för anledningar som skulle kunna motivera ett sådant agerande? nej, det räcker bra med att se vad han företagit sig sedan han placerades i sin nuvarande "boendesituation"

du framstår som oseriös, och det du hävdar (i följd av 'intentioner') går ej samman med ditt handlande
Senast redigerad av dip 2024-04-05 kl. 10:26.
Citera
2024-04-06, 01:14
Medlem
RileyScotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graybeard
Fick se idag på tiktok att andreas skall vara med i guldtands podcast och berätta allt om sitt liv.
Jävla as.

https://www.tiktok.com/@podcastguldtands/video/7345459920642379041
Al*x, en riktig tönt som förr var springpojke till ett mc-gäng med mexikanska hattar. Pinsamt!
Citera
2024-05-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RileyScott
Al*x, en riktig tönt som förr var springpojke till ett mc-gäng med mexikanska hattar. Pinsamt!

idag är Andreas Johansson en fri man, otroligt att han fick så kort straff, inte nog att han slog ihjäl en tjej på 55 kg, han lämnade också en 1 åring i spjällsängen, om inte de inte kladdat ned trapphuset såpass mycket kunde barnet blivit ensamt i ett par dygn i värsta fall coh dött i sin säng, nu istället kom poliserna och räddade en livrädd ett åring med nedpissade kläder. För övrigt är också Idas farsa nu död så han behöver inte oroa sig där, fast hon har bröder och jag hoppas dessa agerar

https://www.ttela.se/nyheter/trollhattan/dannebackemordaren-ar-en-fri-man-efter-ett-decennium-i-fangelse.9120ce13-ba6a-4a7e-a28a-c4c58f31a034
Citera
2024-05-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
idag är

kräks i munnen när hans advokat påstår att "han är en förändrad man" hamnar han i liknande läge igen kommer han agera exakt likadant

förlorar respekten för våra interner när såna där tillåts överleva fängelsetiden, borde läggas i samma fack som pedofiler och våldtäktsmän. våldsverkan mot kvinnor och barn är nolltolerans, minimum han borde fått är behandlingen hron's banemän fick.
Citera
2024-05-03, 13:35
Medlem
snutans avatar
Han är tydligen författare, eller påstår sig vara, enligt ett inlägg i en Facebookgrupp. (Women to remember). Inlägget är offentligt.

Screenshot:
https://ibb.co/gV5gtMr
Senast redigerad av snutan 2024-05-03 kl. 13:38.
Citera
2024-05-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
kräks i munnen när hans advokat påstår att "han är en förändrad man" hamnar han i liknande läge igen kommer han agera exakt likadant

förlorar respekten för våra interner när såna där tillåts överleva fängelsetiden, borde läggas i samma fack som pedofiler och våldtäktsmän. våldsverkan mot kvinnor och barn är nolltolerans, minimum han borde fått är behandlingen hron's banemän fick.

För det första brukar kvinnomördare och våldtäktsmän alltid sitta ihop på speciella avdelningar där dom är skyddade ifrån övriga interner. Det brukar bara vara om en pedofil/våldtäktsman/kvinnomördare är dömd för detta tidigare och nu avtjänar straff för andra brott som grovt vapenbrott eller grovt narkotikabrott och tidigare då e dömd för sexbrott som dom placeras bland vanliga interner
Citera
2024-05-08, 16:00
Medlem
Varför ska den här fittan sitta i poddar och skriva böcker?

Kan han inte bara gräva ner sig eller åtminstone hålla käften? För anhörigas skull.
Han skulle ha fått livstid och vi borde inte ha hört eller sett mer om honom efter senaste mordet han begick.
Denna sinnesvaga idiot kan gå och dö! Blir så jävla arg att jag kokar när jag ser trailern för podden.

Poddavsnittet börjar med att clownen som driver podden säger "jag har aldrig haft möjlighet att prata med en dömd mördare innan" efter att ha suttit i 2 avsnitt med leende mördaren janne tuomela?!

Vad är "guldtand" för en idiot? Kan man anmäla bort det här på något sätt? För barnens skull. Dom ska väl inte behöva kolla på den här smörjan?
Senast redigerad av Yttrandefriden 2024-05-08 kl. 16:05.
Citera
2024-05-09, 08:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Haaaaag upplyste mig i diskutionen ovan att AJ även är intervjuad i Fängelsepodden, något som jag helt missat. Jag har därför jämfört vad AJ säger i respektive intervju och tittat extra på FUP för att se om jag misstolkat eller övertolkat något.

Jag har kommit fram till ytterligare fem slutsatser:

1. AJ har tappat en ölburk
AJ har tappat en ölburk i den matta som låg innanför dörrmattan vid entrén. Dsv strax intill tröskeln där han i Fängelsepodden uppger att han fått två örfilar av Ida. Mattans ursprungliga belägenhet framgår av det smutsiga golvet i hallen (FUP:78). Rimligtvis har det gått så till att AJ hållit ölburken med höger hand, fått en örfil av Ida, som han enligt egen utsaga besvarar med sin vänstra hand. Ida har därefter slagit till honom ytterligare en gång, AJ tappade eller släppte ölburken och gav Ida ett slag med höger hand som sänkte henne till golvet. Mattan har sedan lagts i barnvagnen i hallen (FUP:81f). Detta har skett innan uttåget av Ida, vilket framgår av blodspår direkt på golvmattan. Mattan har mindre blodfläckar som förmodligen avsatts när den veks ihop. Att Ida skulle ha körts ut i barnvagnen är orimligt med tanke på den ringa mängden blod i barnvagnen sedd i relation till de många dropparna blod som fallit under uttåget.

2. Kniven var inte nåbar när Ida slogs till golvet
AJ nämner i såväl Fängelsepodden som Guldtands podd att mordkniven låg på en skärbräda. Den låg mellan spisen och diskhon och kan inte ha flyttats dit från området till höger om diskhon, eftersom den är belamrad med ölburkar och disk (FUP:81f). AJ kan därför omöjligen ha nått kniven och dödad Ida "i en och samma rörelse" som slaget i ansiktet som fick Ida att tuppa av.

3. AJ satt gränsle över Ida under misshandeln
AJ har inte greppat kniven direkt utan satt sig gränsle över Ida och slagit henne i ansiktet med ett tillhygge. Att AJ sitter gränsle bygger jag på att han a) greppat Ida i håret och b) slagit henne med ett tillhygge, alltså sitter han ned. Slaget har spridit droppar runt omkring utom just i riktning mot Idas bål och diskbänken. Ett stråk av kraftigare droppar går från sydvästra hörnet av rummet över Idas ansikte och mot spisen. Detta stämmer väl med tanken att han slår henne med ett föremål och i svingandet av detta föremål har större droppar lämnat föremålet i dess färdriktning framåt och bakåt.

4. AJ har suttit i trappan
AJ har vid någon del av förloppet suttit i trappan mellan entrén och första våningen. Argument för det är att Ida bevisligen förts ut med hissen. Trots det finns det avsatt blod på den nedersta två trappstegen och på golvet framför. Den som varit så blodig är rimligtvis AJ själv (FUP:75). Rimligtvis sitter han där när han precis följt efter Mu*sie in i trappuppgången. Mu*sie har dörren på glänt och hör AJ tala med någon och antar att AJ fortsatt talar i telefon.

5. AJ har skapat falska minnesbilder
I Fängelsepodden uttrycker AJ stor tvekan om vad han minns. I Guldtands podd nämner han att han är rädd att han skapar falska minnesbilder. Jag tror att det stämmer. Han minns det som är angenämnt att minnas, dvs hur Ida slog honom, att hon inte var kontaktbar när han dödade henne med kniven. Han vill minnas att det var fort över. Om det gick så fort, hur vet han då att Ida inte var kontaktbar? Jo, rimligtvis för att han kunde slå henne i huvudet upprepade gånger utan att hon reagerade. Då ångestladdade sakerna, som att han lämnat ett barn ensam och hur han misshandlat Ida vill han inte tänka på och dessa minnen kan ha bleknat.

Vissa tolkar säkert detta som att AJ ljuger medvetet, men jag är tveksam till det. Han ljuger när han påstår sig ha burit ut Ida ensam, hur han dumpade Ida ensam och när han påstår sig ha varit med och eldat bilen. Men i just dessa fall är han tvärsäker och toppar det hela med något minne om att det var tungt osv. Den som ljuger vill låta övertygande och den tveksamhet som AJ förmedlar verkar inte i övertygande riktning. AJ ljuger, så vitt jag ser det, endast för att skydda sina tre medhjälpare. Om någon tycker jag är naiv så bjuder jag på det.

Vänta, stopp! Ditt argument brister redan när du tror på att Andreas skulle fått en örfil av Ida. Varför tror du ens på detta?? Det är den klassiska bortförklaringen för ALLA kvinnoboxare!! ”Hon slog mig först.”
Snälla varför försvara du honom? Jag gissar på att du kanske är en utav dem som han lyckats manipulera nu när han är ute?
Citera
2024-05-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Vänta, stopp! Ditt argument brister redan när du tror på att Andreas skulle fått en örfil av Ida. Varför tror du ens på detta?? Det är den klassiska bortförklaringen för ALLA kvinnoboxare!! ”Hon slog mig först.”
Snälla varför försvara du honom? Jag gissar på att du kanske är en utav dem som han lyckats manipulera nu när han är ute?

Kände du Ida?
Citera
2024-05-13, 08:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar24
Kände du Ida?

Nej det gjorde jag inte. Jag antar att du gjorde det och anser det vara troligt att hon örfilat honom?
Citera
2024-05-13, 20:21
Medlem
Han verkar ju inte precis ha dragit ner på alkoholen heller… det bådar inte gott
Citera
2024-05-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
idag är Andreas Johansson en fri man, otroligt att han fick så kort straff, inte nog att han slog ihjäl en tjej på 55 kg, han lämnade också en 1 åring i spjällsängen, om inte de inte kladdat ned trapphuset såpass mycket kunde barnet blivit ensamt i ett par dygn i värsta fall coh dött i sin säng, nu istället kom poliserna och räddade en livrädd ett åring med nedpissade kläder. För övrigt är också Idas farsa nu död så han behöver inte oroa sig där, fast hon har bröder och jag hoppas dessa agerar

https://www.ttela.se/nyheter/trollhattan/dannebackemordaren-ar-en-fri-man-efter-ett-decennium-i-fangelse.9120ce13-ba6a-4a7e-a28a-c4c58f31a034

Han slog henne inte. Kort version: De bråkade i köket, hon slog honom i ansiktet och han svarade med att sätta kniven han använt till matlagningen i halsen på henne. Därav allt blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in