2024-05-13, 00:36
Medlem
bithaxs avatar
Ja allting går enligt planen och Ryssland håller på att vinna kriget. Därför ger Putin sin gamle trotjänare Sergei den befordran han förtjänar, nämligen sparken.

https://www.politico.eu/article/vladimir-putin-fires-russia-defense-intelligence-chiefs-sergei-shoigu-nikolai-patrushev/

Förresten är det någon som har sett Gerasimov den sensate tiden? Kadyrov är ju tydligen sjuk också, märkligt att så många prominenta personer inom det ryska ledarskiktet börjat drabbas av olycka.
Citera
2024-05-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ja allting går enligt planen och Ryssland håller på att vinna kriget. Därför ger Putin sin gamle trotjänare Sergei den befordran han förtjänar, nämligen sparken.

https://www.politico.eu/article/vladimir-putin-fires-russia-defense-intelligence-chiefs-sergei-shoigu-nikolai-patrushev/

Förresten är det någon som har sett Gerasimov den sensate tiden? Kadyrov är ju tydligen sjuk också, märkligt att så många prominenta personer inom det ryska ledarskiktet börjat drabbas av olycka.

Fan jag hoppas de förlorar saknar prighozin
Citera
2024-05-13, 00:50
Medlem
Sergei är ju en god vän till Putin och jag kan tänka mig att han sparkas så att han kan använda den nya som syndabock.
Citera
2024-05-13, 04:25
Medlem
drvinds avatar
Omplacering bara tycker jag att det verkar som. Har han varit duktig i sin roll så borde det ju bara vara bra att rotera lite?

Teori 2; Kanske de vill byta om lite för att sinka för amerikanska infiltratörer?
De som var med på sovjettiden är nog ganska duktig på att skaka fram sånt, och har ju historiskt hittat kreativ användning av det som trillar fram.

Man kan räkna med att usa blivit tvungna att hasta på en hel del områden då de inte kan mäta sig om specialoperationen får ett kärnvapenavslut på nordamerikanska kontinenten.
Citera
2024-05-13, 06:42
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Han sparkas snett uppåt till en ny bättre post.
Citera
2024-05-13, 07:17
Medlem
hur är det med ryssarna och deras kärnvapen, vad finns det för regler när det ska tryckas på knappen?

har för mig att det är putin och minst 2 till som har koderna?
är det någon av dessa 2 som byts ut nu?

iofs tror ju jag att det är putin själv som bestämmer över den där knappen

hittade en betalartikel

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KzR3zE/har-traffas-trion-som-kontrollerar-de-ryska-karnvapnen

det sitter 2 gubbar längst bort men det är svårt att se vilka det är..
Senast redigerad av klinkerhofen 2024-05-13 kl. 07:21.
Citera
2024-05-13, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

Så artikeln har fel?
Citat:
Shoigu was appointed as secretary of Russia's Security Council, a consultative body that advises Putin on military and strategic issues.
Citera
2024-05-13, 07:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies

Alternativet kunde ju varit ut genom ett fönster. Eller kalsongförgiftning.

Putin är inte nöjd, han vill nog ha slut på kriget. Väst gör livet svårt för Ryssland och opinionen ligger och muttrar i vassen..
Citera
2024-05-13, 07:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Alternativet kunde ju varit ut genom ett fönster. Eller kalsongförgiftning.

Putin är inte nöjd, han vill nog ha slut på kriget. Väst gör livet svårt för Ryssland och opinionen ligger och muttrar i vassen..
Vilken opinion? Finns väl ingen som vågar ställa upp not diktatorn numer eller?

Klart Putin inte är nöjd då han trodde kriget skulle vara över inom några veckor.
Citera
2024-05-13, 07:43
Medlem
Bytet verkar vara framgångsrikt. Charkiv togs på bara ett dygn
Citera
2024-05-13, 08:03
Medlem
fittslems avatar
Uppenbart har Ryssen svåra ekonomiska problem just nu (vem hade kunnat ana). Ett land rikt som Italien med soldater me låg moral, vs Ukraina stenhårda moral och topnoch leveranser av vapen ständigt från väst.

För eller senare blir det för mycket. Hur stor det av gtp lägger Ryssen på det militära nu? Sist jag hörde var det runt 6-7%.

3 dagarsoperationen har blivit ett mycket dyrt kalas.
Citera
2024-05-13, 08:25
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vilken opinion? Finns väl ingen som vågar ställa upp not diktatorn numer eller?

Klart Putin inte är nöjd då han trodde kriget skulle vara över inom några veckor.

En opinion behöver inte vara offentlig. Tror det mer diskuteras på arbetsplatser och i bostadsområden.

Oavsett så kan man nog räkna med att Putin får en besvärlig framtid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in