2024-05-12, 22:12
Medlem
ValkPaddas avatar
Om man har film på att man står utanför vaktens område och ropar varpå vakten kommer springande, nog fan måste man kunna sätta dit idioten?
Citera
2024-05-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Det jag vill diskutera är varför ordningsvakter kommer undan med så mycket skit ?

Att rätten valde att sätta tilltro till vakterna och inte till det du berättade kan handla om dig som person också.

Inget fel alls att skrika ur sig ilska om man blivit felaktigt behandlad, men det det tillsammans med att du har en Dodge Dart som bild, har det lite stökigt hemma, monterar billiga Kina-led-ramper på bilen och div annat jag snappade upp bland dina tidigare trådstarter gör att jag jag funderar på om du har lite wt-aura eller i alla fall utstrålar lite lägre samhällsklass?

För oss är det lättare hänt att det väger över till vår nackdel och att vi något hellre fälls än frias.

Det finns en vacker tanke om att lagen är lika för alla men så ser dessvärre inte verkligheten ut.

Skrik lite mindre och bär lammullströja i rätten, så går det förmodligen något bättre.
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-05-12 kl. 22:35.
Citera
2024-05-12, 22:32
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Att rätten valde att sätta tilltro till vakterna och inte till det du berättade kan handla om dig som person också.

Inget fel alls att skrika ur sig ilska om man blivit felaktigt behandlad, men det det tillsammans med att du har en Dodge Dart som bild, har det lite stökigt hemma, monterar billiga Kina-led-ramper på bilen och div annat jag snappade upp bland dina tidigare trådstarter gör att jag jag funderar på om du har lite wt-aura eller i alla fall utstrålar lite lägre samhällsklass?

För oss är det lättare hänt att det väger över till vår nackdel och att vi något hellre fälls än frias.

Det finns en vacker tanke om att lagen är lika för alla men så ser dessvärre inte verkligheten ut.
Det är möjligt att jag räknas som WT men jag är en skötsam medborgare som följer lagen nyttjar inga droger har god ekonomi men jag tänker själv går min egen väg och har en IQ på över 130 ( vilket kanske inte säger så mycket och man har heller ingen större nytta av hög IQ enligt mig snarare tvärtom ) men men jag kanske räknas som WT vad vet jag ..Jag trivs och är nöjd med livet som jag lever i vilket fall även om jag räknas som WT
Citera
2024-05-12, 22:37
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Det är möjligt att jag räknas som WT men jag är en skötsam medborgare som följer lagen nyttjar inga droger har god ekonomi men jag tänker själv går min egen väg och har en IQ på över 130 ( vilket kanske inte säger så mycket och man har heller ingen större nytta av hög IQ enligt mig snarare tvärtom ) men men jag kanske räknas som WT vad vet jag ..Jag trivs och är nöjd med livet som jag lever i vilket fall även om jag räknas som WT

Jag har råd att köpa dyra ledramper om jag vill men då stjäls dom bara så då är det bättre att köpa billiga kina ramper
Citera
2024-05-12, 22:39
Medlem
Citat:

Det är absolut inget fel att vara wt, jag är det själv, men det jag säger är att vi ibland får stå ut med lite mer som andra kan glida undan lättare. Som i det här fallet att få rätten att sätt tilltro till din historia.

Jag ville bara flika in det, eftersom fokus i tråden hitintills mest legat på vakterna.
Citera
2024-05-12, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Litenheten
Hade du inte gjort det så hade inget hänt dig.

Jag har blivit utkörd från en nattklubb bara för att jag var trött och råkade somna. Naturligtvis gick det inte våldsamt till men totalt onödigt från vakternas sida.

En mycket intelligent och väluppfostrad bekant (han var japanolog) blev nekad inträde av en gorilla till dörrvakt på en krog på Avenyn en gång i min ungdom bara för att han drack öl i kön. Han var inte märkbart påverkad. Det är vanligen små och inskränkta människor som är dörrvakter.
Citera
2024-05-12, 22:59
Medlem
Onanikrems avatar
Beror lite på vad du skrek åt dem, kan tänka mig att det var något annat än "dra åt helvete" Hotar du en vakt är risken stor du blir mulad, sedan hotade du dem enligt dig själv. klart som fan du blir anmäld för det, vad tror du själv? Allt hot anmäls näst intill ovillkorligt, och det kommer du att åka på, särskilt om det finns vittnen.

Har aldrig arbetat som OV eller "Entrevärd" eller dyligt. Arbetat som vakt i andra sammanhang där man inte träffar på så många idioter, men visst, slåss du får du stryk, hotar du blir du anmäld där och då också, det ingår i rutinen. Funkar inte att hota folk som gör sitt jobb, då drar du alltid det kortaste strået och hamnar på lexbase.
Citera
2024-05-13, 01:19
Avslutad
Skillnaden mellan polis och ordningsvakt är intelligensnivå.. de har båda samma befogenheter och därför har "rätten" att bete sig därefter, Det är därför ordningsvakter är mycket farligare då de tror sig vara poliser och överkompenserar.. Både polis och ordningsvakt är lortiga människor iof.
Citera
2024-05-13, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Skillnaden mellan polis och ordningsvakt är intelligensnivå.. de har båda samma befogenheter och därför har "rätten" att bete sig därefter, Det är därför ordningsvakter är mycket farligare då de tror sig vara poliser och överkompenserar.. Både polis och ordningsvakt är lortiga människor iof.

De har inte alls samma befogenheter ditt inkompetenta as
Citera
2024-05-13, 07:40
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Just det vaktgänget var anmälda var och varran dag för allt möjligt bla hot och misshandel men dom fick aldrig nåra straff vilket advokaten påpekade för rätten att är det inte lite märkligt att just dett vakt gänget har så många anmälningar på sig i jämförelse men andra vaktgäng men det lyssnade inte rätten på alls.

Detta säger emot att ordningsvakter ALLTID beter sig illa. Finns såklart rötägg.

Att vakter inte blir dömda stämmer inte heller. Finns massor med exempel på det.
Citera
2024-05-13, 08:04
Medlem
Jag har själv inte bråkat med vakter men min samlade bedömning är att många vakter aktivt söker konflikter istället för att avvärja dem. Många agerar rent ut sagt provokativt mot svagsinta individer där de vet att de kan provocera fram en incident. Nu var det ett tag sedan som jag ofta var ute på krogen men förhoppningsvis har det blivit bättre i dag. Förr fick jag uppfattningen att krogarna och nattklubbarna anställde vakter med störst våldskapital snarare än de som faktiskt skötte sitt arbete utan att behöva tillgripa våld. Det ska självklart sägas att det också finns bra vakter, något annat hade varit felaktigt.
Citera
2024-05-13, 08:58
Bannlyst
Ordningsvakter är riktiga parasitfittor. En vakt som skulle ha rond kom alltid till företaget och sov i 3 timmar när ronden skulle ta 15 min. Han avslöjades men inget hände. På 3 timmar betyder det att andra företag som betalat för övervakningen inte fått den.
Dessa horungar åker aldrig dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in