Citat:
Ursprungligen postat av
Dafwid
Och det här är så långt ifrån mig man kan komma. Är verkligen inte hård och tuff, snarare mjuk och försiktig i min framtoning. Har aldrig förstått det här med att män ska tävla med varandra hela tiden och jag tycker verkligen inte om sport!!
Har alltid känt mig annorlunda mot alla andra och jag gillar inte det jag ser i spegeln; en tanig och osäker kille som viker undan med blicken hela tiden. Osäker på mig själv och på mina val i livet, måste alltid fråga andra först innan jag gör något.
Någon mer kille/man där ute som känner samma sak?
Bra diskussions start!
Manlighet och kvinnlighet är en gråskala. Det finns maskulina kvinnor, och lite mer feminina män. Ingen variant är fel!
Det är vanligt, mycket vanligt, att känna sig annorlunda än alla andra. Jag känner det ofta och har känt det hela mitt liv.
Slutligen ditt sista stycke, som är det viktigaste. Människor är olika, en del är som du och andra är mer trubbiga, tröga och okänsliga som noshörningar. Människor är olika helt enkelt. Och de flesta spelar teater, och visar sig aldrig så som de verkligen är. De flesta som är osäkra döljer det, och låtsas istället vara motsatsen! Men du behöver öva på att gilla dig själv! Det är inget fel på dig! Men inget hindrar dig från att, som man gör i tvspel, förbättra dig och samla in fler poäng och förbättra dig, ifall det är vad du vill göra.
Har du funderat på att prova terapi, för att lära dig tänka annorlunda?
Varför tror du att du är som du är? Varför tror du att du är osäker, är det medfött eller resultatet av din familj eller uppväxt eller erfarenheter?