2024-05-12, 18:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Tror det beror mycket på umgänge. Är många som är duktigt trötta på araber och var 5e svensk röstar på SD, vilket chockar många

Men haha det är ju helt sinnes om folk sitter hemma och känner ”fyy faan vad trött jag är på araber” och därefter kommer på idén att rösta på Israel i eurovision för att få utlopp
för sin känsla😅☝🏼

Lika sinnes om det omvända gäller också. Vad är det för intelligensnivå och slutledningsförmåga hos folk? Det är ju tragikomiskt
2024-05-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Varför ska det vara 16-årsgräns på att få rösta menar du? Idiotiskt förslag. En röst per telefonnummer skulle räcka som begränsning, men de vill ju tjäna €€€ också.

Det bästa vore att slopa folkets röst helt och bara ha jurygrupper.
2024-05-12, 18:17
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men haha det är ju helt sinnes om folk sitter hemma och känner ”fyy faan vad trött jag är på araber” och därefter kommer på idén att rösta på Israel i eurovision för att få utlopp
för sin känsla😅☝🏼

Lika sinnes om det omvända gäller också. Vad är det för intelligensnivå och slutledningsförmåga hos folk? Det är ju tragikomiskt
Det håller jag med om är sinnes. Däremot kan man ju ogilla palestina-protesterarnas hets mot den israeliska statsbildningen. Är liksom inte många svenskar som ställer upp på att Israel ska raderas från kartan och de europeiska judarna ska åke hem till Europa. Där skjuter sig Palestinarörelsen i foten. Vi skulle behöva en sansad debatt om Israel.
2024-05-12, 18:19
Medlem
Det är också sjukt med Eurovision att några länders TV-bolag köpt sig platser i finalen.

Att betala för finalplats är ganska absurt i denna form tävling...

Vad är nästa steg för EBU? Garanterad topp-3 plats till det land som slantar upp extra VIP för hela arrangemanget?
2024-05-12, 18:19
Medlem
Är det bara jag, eller var det hela en gigantiskt Pride fest-läder bög event ?
2024-05-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Någon gång, följer eurovision för lite för att veta exakt när, har man gått från sångskrivartävling där man bedömer låten, till scenshow där låten har mindre betydelse och scenografi och chockerande show och utstyrsel är det viktiga. Måste gärna ha en personlig storyline också, lite trans eller non-binary är ett stort plus.
2024-05-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Det håller jag med om är sinnes. Däremot kan man ju ogilla palestina-protesterarnas hets mot den israeliska statsbildningen. Är liksom inte många svenskar som ställer upp på att Israel ska raderas från kartan och de europeiska judarna ska åke hem till Europa. Där skjuter sig Palestinarörelsen i foten. Vi skulle behöva en sansad debatt om Israel.

Ja, det har det väl försökts med sedan 1940-talet och vi ser ju hur bra det har gått.
2024-05-12, 18:31
Medlem
Citat:
Svenska folket gav Israel sina 12 poäng i lördagens final i Eurovision Song Contest. Det visar det fullständiga röstningsresultatet som EBU nu släppt.

....

Av den svenska jurygruppen fick Israel noll poäng.
https://www.epochtimes.se/svenska-folket-gav-sin-tolva-till-israel?utm_source=SET_Reklambilaga&utm_medium=prin t&utm_campaign=v.19_2024
2024-05-12, 18:31
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markberedning
Ja, det har det väl försökts med sedan 1940-talet och vi ser ju hur bra det har gått.
Haha iochförsig en poäng. Det jag menar är att man borde kunna ha flera saker i huvudet samtidigt. Man borde kunna tycka att det Israel gör i Gaza är förkastligt, samtidigt som man tar avstånd från antisionistiska slogans.Alla som anser att Israel har rätt att existera är ju egentligen sionister
2024-05-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har följt tråden ett bra tag och ingen pratar om Sverige. Vår egen insats är helt ointressant.
Ja, just det. Sverige var ju med igår. Det glömde man nästan bort i all tjafs om annat. Vilken plats hamnade Sverige på?

Vinnarlåten anser jag vara som lösryckt ur en musikal eller liknande. Det är liksom inte en riktig låt. Den är inte dålig och han(hen?) har en bra röst, men vinnare? Nej. Låten är bara märklig och obegripligt att den vann.
2024-05-12, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Supportar Joost till 💯 han har mer än 90% av ländernas sympati, alla vet att kvinnan var boven i dramat och hon är judinna. tyvärr misslyckades hon med sin uppgift han blir mer och mer känd och alla stöttar honom, medan hon blev det svarta fåret!

Joost uppträdde också i Sankt Petersburg efter Rysslands invasion av Ukraina under sommaren 2022. Måste vara ett helvete att låtsas vara PK när man vet att alla kan köpas för rätt pris. Hycklare är väl det ord som beskriver det bäst. Det mest intressanta i situationer som dessa är att man verkligen får se människors rätta agendor. Det börjar nu sippra ut info om att flera vittnen upplevde Joost som aggressiv och offensiv, samt att han hade sönder fotografens kamera. Men inte i din värld va? Du har redan bestämt dig.
2024-05-12, 18:40
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturnaltourist69
Verkar nästan ha blivit mer fokus på folks läggning och åsikter får otäcka QX vibbar trams
man blir ju mörkrädd vart är vi på väg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in