2024-05-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Fast Norges bidrag tippades inte som topp två, och Israels bidrag var absolut inte så dåligt att det motiverar de låga poängen från jurygrupperna.

Jag tycker att Israel inte förtjänade mer än 52. Noa Kirels förra året hade mycket mer energi, gav ett bättre intryck och hennes solo kommer man ihåg även idag. Den fick 177 från juryn. Mycket bättre artist och uppträdande. Objektivt bättre så att säga.

https://www.youtube.com/watch?v=Z3mIcCllJXY&ab_channel=EurovisionSongConte st

Ryska tjejen var fel person att skicka tycker jag.
2024-05-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det sätter ju det hela i ett nytt ljus. Hon kanske ville tvåla till den jävla wokesmurfen för att han var på Israeltjejen på presskonferensen och gapade om att hon skulle svara på frågan om hon utsätter andra för fara. Bra gjort att anmäla

Han gapade inte, han sa why not. Du kanske skulle ha tittat på den innan du yttrade dig.
2024-05-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odsaj
De kunde ju inte låta en vit heterosexuell man vinna över en "trans/ickebinär".
Vem skulle ha vunnit menar du?
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Jag har inte sett en enda person lyckas förklara varför Israels 52 poäng från juryn inte var rättfärdigat förutom "jag tyckte låten var bra".

Jämför man med förra året och Noa Kirels låt var det(Unicorn) ett mycket starkare bidrag. Den fick 177 av juryn för ett väldigt bra uppträdande.

Årets låt hade ingen energi och var rätt så tråkig och glöms bort lätt. Så var inte fallet med Unicorn. Israels enda hopp i år var politiska stödrösterna.

Jag tror att hade Noa kört i år hade Israel vunnit. Israels låt i år var helt enkelt inte så bra.
https://www.youtube.com/watch?v=Z3mIcCllJXY&ab_channel=EurovisionSongConte st

När gumman går loss med sin solo är låten riktigt stark och gör låten minnesvärd. Ingen kommer ihåg Israels bidrag i år - förutom alla som skriver "jag ville att Israel skulle vinna av politiska skäl!".
Men snälla nån.. du själv verkar ju gå efter dina egna subjektiva åsikter för att rättigfärdiga varför Israel fick mer poäng från juryn förra året "Det var ett mycket starkare bidrag". Det är ju glasklart att juryn, bestående av vänster allierade hönshjärnor, inte ville ge Israel höga poäng för då hade de blivit utbuade och häcklade av sina diton. För du kan ju inte ha missat det Israel hat som flödade både i och utanför arenan? Och nej, Israel hade inte vunnit med föregående års bidrag heller, för det är fortfarande Israel som framför bidraget och vänstern är anti-Israel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Sverige fick 0 poäng av Israel, varför hatar judar svenskar??

För att Sveriges låt var fullkomligt kass.

Och varför skulle dom gilla Sverige? Med antisemitismens och muslimernas högnäste Malmö.
2024-05-12, 16:30
Medlem
-Ines-s avatar
Ja Storbritanniens böghög med boxare var för äckligt för min smak, kunde inte att titta på det. Underhållande att de fick 0 tittarröster.

Och dom som klagade på att vi i Sverige skulle skicka 2 bögar. Liksom eh. Kom in i den (nya) verkligheten. Marcus & Martinus var väl bland de minst bögiga i hela startfältet. Dom gjorde ett bra jobb. Inga pinsamma politiska grodor. Dom körde sin grej och gjorde det bra, proffs.

Trist för Kroatien, rånad på vinsten.
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Sverige fick 0 poäng av Israel, varför hatar judar svenskar??
Sveriges låt var inte bra.
Medlem
526s avatar
Citat:
Han gapade inte, han sa why not. Du kanske skulle ha tittat på den innan du yttrade dig.

Det är att gappa. En klar politisk provokation och personligt angrepp. Eden Golan har inget säkerheten att göra. Det är ju hon som är hotad.
Bra att judetfotograf-tjejen satt åt den jävla kommunizten.
Senast redigerad av 526 2024-05-12 kl. 16:35.
2024-05-12, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Förstår du ens hur odds bestäms? Och vilka regler som finns? Du verkar ju inte speciellt smart med tanke på vad du skriver. Kroatien följt av Israel var de bidrag man tidigt ansåg ha störst chans att vinna.

Precis, vad stod Kroatien på ditt spån? 1.40 Hade man trott på Israel lika mycket som du vill få oss att tro hade man satt deras odds till runt 1.90 eller 2.00 och inte 3 som de flesta satte.

Som sagt, de skrattar hela vägen till banken
2024-05-12, 16:31
Medlem
Citat:
Haha nej det gör han inte. Vem har berättat den sagan för dig`?

Det är väl inte svårt att lista ut? Putin älskar muslimer och hatar väst.
2024-05-12, 16:32
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är ganska uppenbart att tävlingen var riggad.

För det första så kan man förstå att det skulle kännas motigt för varje jurymedlem att ”stödja” Israel, Detta oavsett om de är pro Palestina eller bara fruktar kritik o represalier från den arga plbeln.

För det andra så skulle det vara en mardröm om Israel eller Ukraina skulle vinna. Hur ordnar man en glammig HBTQ fest i ett land som ligger i krig med islamister? Eller överhuvudtaget i ett land som då eventuellt är inne i sitt 3e krigsår mot ryssland eller i värsta fall förlorat kriget.

Så för att rädda detta färgglada distraherande spektakel så var det viktigt att se till att ett neutralt land med så lite muslimska problem som möjligt vinner. O då var Schweiz den perfekta geografiska vinnaren. O de hade dessuto i tiden så rätt en ikke binär artist o en låt som kunde duga som vinnare.

O just allt fokus på artistens könsidentitet är talande för det hela. Fokusförskjutning.
Går att hitta lösningar vettu. Ukraina var faktiskt värdar förra året, trots kriget.

Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Sämsta låten vann.

Juryn har för stor makt. Det är vi folket som ska utse vinnaren och betalar för att rösta!
Utan förra årets jury-röster hade vi sluppit organisera skiten i år. Hade inte varit så dumt.
Senast redigerad av maktspel 2024-05-12 kl. 16:34.
2024-05-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Har blivit en tävling som handlar mer om utförande och klädsel än om sången.

Jag kommer inte se nästa år, blir ju kräksjuk av att se allt sexualiserande och bögeri.
När Loreen låg i stolen halvnaken och ålade sig som en porrstjärna så stängde jag av tv:n.

Tänk att detta ska va ett barnvänligt program.

Håller med, stackars föräldrar som ska se detta med sina barn och så ser dom sånt här.

Samtidigt så ser barn allt vad dom vill på deras telefoner, tiktok, instagram, så är väl inte jätteolikt på så sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in