2024-05-12, 13:34
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
samtidigt som barnen i Gaza sprängdes i bitar ..

..och barnen som slaktades av Hamas den 7/10? Kvinnorna som våldtogs och mördades av Hamas?
Har du glömt dom eller skiter du i dem? För dom skylla sej själva? Heter du Greta i förnamn?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Nej,

50% av länderna gav Israel 12p vilket skulle göra att halva Europa är pro israeliskt.
Inklusive Tyskland och Frankrike 😆
Tror inte det

lilla hatten sitter för tajt eller? du förstår att man kan rösta 20ggr per nummer eller? det är knappast en demoratisk process, och Kroatien vann teleröstningen man kan säga att alla som röstade på krotien som var favorit att vinna var emot israel lol
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jag fattade inte heller hypen där

Det röstades inte på grund av låten tror jag.. iallafall inte det största syftet utan man vill helst dom skulle vinna för dom dödar muslimer .. blir ju en politisk grej av det hela tyvärr! Kan lova att hälften av dom som rösta aldrig annars skulle lyssna på den musiken.. israel är rasister och nationalister och deras allierade i väst som känner samma sak får ju då deras röster.. rent logiskt förstår man ju det! Skönt iallafall att dom inte vann… många njuter av det idag!!🫶🏻
Senast redigerad av Menea 2024-05-12 kl. 13:37.
2024-05-12, 13:35
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det där hen-djuret som vann; har den berättat för världen om vad den identifierar sig som eller är den bara övertygad om vad den inte är?
Om han ska envisas med att identifera sig som icke-binär, så hoppas jag att han har opererat bort kuken då detta är en manlig kroppsdel. HAN kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det har ju varit politiskt sålänge jag kan minnas.

Ibland vinner en låt som är uppenbart mkt bättre än resten (Lena-Sattelite som ex) men annars så är det väldigt mkt politiska budskap som går igenom, och det var väl även årets vinnande bidrag. Det är oxå så att länder gärna röstar på sina närmsta grannar oxå.

Om folket skulle skita i att titta i 2-3år så skulle tävlingen dö ut.

Det är lite trist att se juryn rösta politiskt medans man tjatar om hur tävlingen ska vara opolitisk.

Tävlingen blir som sämst när den är politisk, om ESC fortsätter på det spåret kommer tävlingen garanterat dö ut. Detta särskilt om man fortsätter gå rakt mot folket. Inte så mycket "Euro" i Eurovision kvar då.

Det finns redan en alltmer kraftig slagsida mot bokstavsgruppens ideologier, något som saknar folkligt stöd då försvinnande få, hör och häpna, faktiskt tillskriver sig olika bokstavskombinationer. Om ESC ska vara en tillställning för alla behöver de definitivt justera.

Tidigare har också en sådan slagsida funnits förvisso, men om man ser tillbaka på åren 2010-2020 sticker det verkligen ut att det var få till inga typiskt heterosexuella män som ställde upp. Det blir inte särskilt folkligt förankrat.
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Att Israel vann folkets röster tror jag inte på.

De fick dels massa stödröster av såna som skiter i låtarna och inte ens tittar, men röstar 20 ggr från alla sina 20 telefoner för att de tycker det är hedervärt att slakta araber.

Dels kunde jag själv konstatera, med mina minimala datakunskaper, hur lätt det var att fuskrösta med vpn och ett snott kreditkortsnummer.

Och då kan man fråga sig vilka som är duktiga och flitiga när det gäller påverkansoperationer. Härska och söndra....

Hade varit intressant att se en granskning av "folkets" röster.
2024-05-12, 13:36
Medlem
Addhocs avatar
För mig är det helt obegripligt hur folk kan vara så galet arga och överhuvud taget engagerade i en sångtävling där relativt amatörmässiga artister tävlar mot varandra. HUR kan det vara viktigt i folks liv?
Fine att man vill titta på tävlingen och tycka bra eller dåligt om bidragen men sen borde det väl stoppa där om man är normalt funtad eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Bara SD fjollor som hejar på Israel… vi andra tyckte de var avskyvärt dom var med samtidigt som barnen i Gaza sprängdes i bitar ..
somsagt israel vann inte och det Njuter vi av!! Underbart!!!😍
Svenska folket visade med sin 12:a till Israel vad de tycker om vänstermarodörerna.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man får ändå sägaatt vinnarlåten var fantastisk. Vilket nummer, vilken sång. Otroligt starkt att kunna genomföra detta nummer helt på egen hand! Vilken mental styrka!

Sen hade jag hoppats på Israel, men bättre lycka ett annat år.
2024-05-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Israel vann folkets röst i hela västeuropa och övriga världen. Det ser inte bra ut för Pakestina det här. Folk avskyr er tyvärr förutom vänstermupparna och islamisterna vi såg på gatan igår. Ni är några tusen medans vi är miljoner som står på Israels sida.
Det är framförallt kulturvänstern och islamister som gjort detta evenemang politiskt så det är enormt tillfredsställande att konstatera att dessa människors inflytande trots allt är begränsat.
2024-05-12, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
För mig är det helt obegripligt hur folk kan vara så galet arga och överhuvud taget engagerade i en sångtävling där relativt amatörmässiga artister tävlar mot varandra. HUR kan det vara viktigt i folks liv?
Fine att man vill titta på tävlingen och tycka bra eller dåligt om bidragen men sen borde det väl stoppa där om man är normalt funtad eller?

Det mesta av diskussionen handlar inte om musiken om du nu inte har förstått det.
2024-05-12, 13:41
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Att Israel vann folkets röster tror jag inte på.

De fick dels massa stödröster av såna som skiter i låtarna och inte ens tittar, men röstar 20 ggr från alla sina 20 telefoner för att de tycker det är hedervärt att slakta araber.

Dels kunde jag själv konstatera, med mina minimala datakunskaper, hur lätt det var att fuskrösta med vpn och ett snott kreditkortsnummer.

Och då kan man fråga sig vilka som är duktiga och flitiga när det gäller påverkansoperationer. Härska och söndra....

Hade varit intressant att se en granskning av "folkets" röster.

Jag tror du är besviken på Israels femteplats.
Men nu är det så att ni palestinasjalar har betyligt mindre stöd bland vanligt folk än vänstermedia vanligen ger sken av (pga att journalister själva är vänster). Och nu har vi fått beviset på det. Och alla folkets röster var inte heller politiskt, utan Israels låt var bland de absolut bästa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in