2024-05-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tar man att Israel vann folkets röster i 15 länder av 37.

Eden Golan vann även den stora kategorin "Övriga världen" där hon fick flest röster. det talar sitt tydliga språk, majoriteten av folket stödde Israel från hela världen.

Du fattar att man kan rösta 20ggr per telefon nummer? Och att för första gången fick USA rösta, är din lilla hat lite för tight kanske?
2024-05-12, 12:20
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är precis det som de har gjort.
Problemet är att folket är så inställda på att stödrösta politiskt på t.e.x Ukraina och Israel.

Det är folket som rubbar balansen med sitt politiska fåneri. Israels bidrag i år var inte ens bra, förra året med Noa var bättre.

Att du begär att Juryns röster ska ligga nära folkets politiska aktivism är helt orimligt.

Du har fel.

Juryn gjorde rimlig bedömning i alla övriga delar.
Jag vet vad jag talar om.
Men deras röster på Israel sticker ut ur ett musikaliskt perspektiv.
För mig är musiken viktigast.
Och att vara rättvis och hederlig.
2024-05-12, 12:21
Medlem
Citat:

Eden Golan vann även den stora kategorin "Övriga världen" där hon fick flest röster. det talar sitt tydliga språk, majoriteten av folket stödde Israel bidrag från hela världen.

”Övriga världen” är det främst USA då eller? Bor lika många judar där som i Israel.
2024-05-12, 12:23
Medlem
-DaRude-s avatar
Israel gav såklart 12 poäng till Luxemburg enbart för att Tali också är judinna med rötter i Israel. Det är det enda de bryr sig om. Men under omständigheterna kan man ju förstå det, med tanke på att de kände sig lika oönskade som en magparasit under den gångna veckan.

Nu var de ju inte avskydda för att de är judar såklart, utan pga Israels vidriga folkrättsbrott, men israelerna upplever det såklart så. På sociala medier sa man att en röst på Israel är en röst emot antisemitism. Även enligt folket i tråden är det ju "antisemitiskt" att inte rösta på Israel i en musiktävling. Israel var dock helt klart topp 5, dock inte värdig som vinnare. Jag tycker Israels nummer var enformigt och tråkigt trots Golans vackra sångstämma.

Visserligen var Kroatiens bidrag enformigt det med, men det var mer tryck i det.

Jag gav f.ö. Tali från Luxemburg en röst jag med, mest för att hon var så jävla sexig. Det var en fröjd att få se alla traditionellt vackra kvinnor bejaka sin kvinnlighet (Luxemburg, Cypern, Serbien, Armenien, Georgien, Italien...) som en motvikt till det eviga malandet om "könstillhörighet" och androgyn discofeminism som man tvingas genomlida varje år.

Marcus och Martinus uppträdande var intetsägande tråkigt, Storbritannien en skandal, Schweiz flamsigt och politiskt och Grekland rörigt och öronbedövande uselt. Allt som allt var bidragen usla i år.
2024-05-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Fattar du inte? Alla andra var ju skitlåtar! Man får inte vägra dela ut poäng!

Haha du är ju fan dummare än du låter
2024-05-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Du har fel.

Juryn gjorde rimlig bedömning i alla övriga delar.
Jag vet vad jag talar om.
Men deras röster på Israel sticker ut ur ett musikaliskt perspektiv.
För mig är musiken viktigast.
Och att vara rättvis och hederlig.

Det är du som inte fattar hur folket röstar.
2024-05-12, 12:28
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
100% inlägg. Lägg ner dessa fjantiga jury's fyllda med oprofessionellt skitfolk.

Det tråkiga är då att jag själv ofta bedömer som juryn gör sett tillbaka under åren.
De vet ofta vad kvalitet är. Och balansen mellan juryn och folket är normalt sett bra.

MEN de misslyckades TOTALT att vara neutrala i år med Israel.
De dissade ett bidrag som var välgjort på alla punkter.
Hade inte sagt något om hon fick poäng som var i det lägre spannet av dem-men hon uteslöts!
DET var helt orimligt, ologiskt och ett uppenbart tyst statement.
INTE hederligt. Och inte neutralt.

Så byt ut dessa personer och se till att aldrig mer låta politik styra en jury.
Kan man inte vara neutral i juryn-då tackar man nej till uppdraget i god tid.
2024-05-12, 12:29
Medlem
Citat:

Eden Golan vann även den stora kategorin "Övriga världen" där hon fick flest röster. det talar sitt tydliga språk, majoriteten av folket stödde Israel bidrag från hela världen.

Berätta gärna hur 15 av 37 är majoritet?? Missat grundskolan?
2024-05-12, 12:29
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Israel gav såklart 12 poäng till Luxemburg enbart för att Tali också är judinna med rötter i Israel. Det är det enda de bryr sig om. Men under omständigheterna kan man ju förstå det, med tanke på att de kände sig lika oönskade som en magparasit under den gångna veckan.

Nu var de ju inte avskydda för att de är judar såklart, utan pga Israels vidriga folkrättsbrott, men israelerna upplever det såklart så. På sociala medier sa man att en röst på Israel är en röst emot antisemitism. Även enligt folket i tråden är det ju "antisemitiskt" att inte rösta på Israel i en musiktävling. Israel var dock helt klart topp 5, dock inte värdig som vinnare. Jag tycker Israels nummer var enformigt och tråkigt trots Golans vackra sångstämma.

Visserligen var Kroatiens bidrag enformigt det med, men det var mer tryck i det.

Jag gav f.ö. Tali från Luxemburg en röst jag med, mest för att hon var så jävla sexig. Det var en fröjd att få se alla traditionellt vackra kvinnor bejaka sin kvinnlighet (Luxemburg, Cypern, Serbien, Armenien, Georgien, Italien...) som en motvikt till det eviga malandet om "könstillhörighet" och androgyn discofeminism som man tvingas genomlida varje år.

Marcus och Martinus uppträdande var intetsägande tråkigt, Storbritannien en skandal, Schweiz flamsigt och politiskt och Grekland rörigt och öronbedövande uselt. Allt som allt var bidragen usla i år.
Problemet med anti-Israel-människor är att många är så fruktansvärt osympatiska och oftast anti-väst. De gör ingenting positivt för att lösa hela konflikten, utan gastar om att radera Israel och krossa sionister. De har ett case, Isael går för långt, men ingen litar på deras krokodiltårar. Ena halvan av demonstrationstågen skulle gärna slakta hundratusentals israeler om de fick chansen, andra halvan hatar väst och skiter i alla andra konflikter som inte vi är involverade i.
2024-05-12, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Du fattar att man kan rösta 20ggr per telefon nummer? Och att för första gången fick USA rösta, är din lilla hat lite för tight kanske?
Finns säkert en anledning till hela världen fick rösta, men en demokrati av röster ljuger inte, man röstar av en anledning, lika mycket som den lilla grupp som protestera utanför och innanför arenan i Malmö.

Protester i Malmö handlar om några tusen människor mot flera miljoner andra röster. det visar att små grupper får alldeles för mycket tid i media, gentemot folkets röster.
Vi ska vara glada ESC visa vad folket rösta på, det är demokrati och hur musik binder oss samman.
2024-05-12, 12:31
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Det har du iochförsig rätt att det finns många narrativ, var lite knee-jerk reaktion från min sida. Man kan väl troligen tänka sig dock att de inte kommer gå lika långt som sina grannar. Konservativa krafter växer ju i väst också, men det betyder ju inte att vi håller på att bli ett kalifat. Dock är det spännande att se hur Israel ska hantera sin stora växande befolkning Ultra-ortotodaxa som inte vill va i militären eller jobba och föder 8 barn.
Ja de har tagit fler och fler platser i parlamentet också Jag har vänner som funderar på at flytta från tel Aviv och Eilat, men inte pga. kriget, de är liksom vana, utan pga. vad Israel håller på att förvandlas till.
2024-05-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det tråkiga är då att jag själv ofta bedömer som juryn gör sett tillbaka under åren.
De vet ofta vad kvalitet är. Och balansen mellan juryn och folket är normalt sett bra.

MEN de misslyckades TOTALT att vara neutrala i år med Israel.
De dissade ett bidrag som var välgjort på alla punkter.
Hade inte sagt något om hon fick poäng som var i det lägre spannet av dem-men hon uteslöts!
DET var helt orimligt, ologiskt och ett uppenbart tyst statement.
INTE hederligt. Och inte neutralt.

Så byt ut dessa personer och se till att aldrig mer låta politik styra en jury.
Kan man inte vara neutral i juryn-då tackar man nej till uppdraget i god tid.

Normalt sätt så brukar Israel få bättre betyg och i år hade dom ett extra starkt bidrag medans generellt så var det svaga bidrag. Det är uppenbart vad Juryn höll på med. Vidrigt att en jury är politisk.

Folket köpte dock inte den här skiten, Svenska folket och många andra länder gav Eden en 12a. Bra Sverige!

Israel hade som sagt vunnit om det inte var för det politiska spelet.

Citat:
”Folket röstade med hjärtat”
Eurovision är stort i Israel. Många israeler ser också resultatet i tävlingen som ett popularitetstest, som en måttstock på landets ställning i den europeiska opinionen.

– Det är sorgligt vad Eden har blivit utsatt för. Men folket i Europa röstade med hjärtat, folkets röst var fantastisk. Hos domarna handlade det om politik, säger Ziv Ben-Zeev, 34.

Dvir Gichaz, 33, är nöjd med resultatet. Liksom andra Eurovisionfans i Israel räknade han med en plats bland de fem bästa.

– Under rådande omständigheter ser jag Edens placering som en seger. Med tanke på alla protester och allt politiskt tryck. Hon gjorde ett fantastiskt framträdande med en fin sång, säger han.

https://www.expressen.se/nyheter/israeliska-eurovisionfans-vi-vann-folkets-rost/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in