Israel gav såklart 12 poäng till Luxemburg enbart för att Tali också är judinna med rötter i Israel. Det är det enda de bryr sig om.

Men under omständigheterna kan man ju förstå det, med tanke på att de kände sig lika oönskade som en magparasit under den gångna veckan.
Nu var de ju inte avskydda för att de är judar såklart, utan pga Israels vidriga folkrättsbrott, men israelerna upplever det såklart så. På sociala medier sa man att en röst på Israel är en röst emot antisemitism. Även enligt folket i tråden är det ju "antisemitiskt" att inte rösta på Israel i en musiktävling. Israel var dock helt klart topp 5, dock inte värdig som vinnare. Jag tycker Israels nummer var enformigt och tråkigt trots Golans vackra sångstämma.
Visserligen var Kroatiens bidrag enformigt det med, men det var mer tryck i det.
Jag gav f.ö. Tali från Luxemburg en röst jag med, mest för att hon var så jävla sexig. Det var en fröjd att få se alla traditionellt vackra kvinnor bejaka sin kvinnlighet (Luxemburg, Cypern, Serbien, Armenien, Georgien, Italien...) som en motvikt till det eviga malandet om "könstillhörighet" och androgyn discofeminism som man tvingas genomlida varje år.
Marcus och Martinus uppträdande var intetsägande tråkigt, Storbritannien en skandal, Schweiz flamsigt och politiskt och Grekland rörigt och öronbedövande uselt. Allt som allt var bidragen usla i år.