2024-05-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ja, nånstans måste dom ju lägga tolvan i detta skitfält, och dom får ju inte rösta på sej själva så...

Så de lägger den på en skitlåt? I samma veva viftar du hej vilt om hur andra röstade på dåliga bidrag
2024-05-12, 12:14
Medlem
WalterDeSilvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Folkets favoriter:
Kroatien 337 poäng
Israel 323 poäng
Ukraina 307 poäng
Frankrike 227 poäng
Schweiz 226 poäng

Schweiz hade alltså bara kommit på 5:e plats om dom lyssnat på lyssnarna.
Men Schweiz vann eftersom juryn (i samförstånd?) pepprade henom med 12-poängare.
dels kanske för att representanten är icke-binär, dels kanske för att tona ner världens fortsatta stöd för Israel?
Tona ner att världen gett blanka fan i alla uteslutnings-kampanjer pga ihopdiktat "folkmord", siffror och info tagna direkt från Hamas inre kärna!
Väldigt icke opolitiskt i såna fall!

Borde tävlingen ens ha en jury? samt försöker dom tona ner världens stöd till Israel?
Ett stöd Israel har trots alla ohederliga påverkningskampanjer och påhittade Hamas-siffror om påstådd "folkmord" när dom bara försöker freda sig, samt frita sina 200 gisslan som fortfarande sitter fångna i tunnlar i 7 månader!

övriga siffror

Vilka personer satt i den svenska juryn? Dessa personer vore det intressant att nagelfara. Det luktar antisemitism lång väg. Upp med namnen nu SVT. Vilka har jag betalat för att rösta?
2024-05-12, 12:15
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Vet inte om jag minns rätt nu men om minnet stämmer så fick Israel
av svenska, finska, danska juryn 0 poäng.

OM det stämmer så borde det vara sista gången denna jury tar del.

Inte av politiska skäl men utifrån det uppdrag de har.
Att vara neutrala och utdela poäng efter de punkter de har att gå på.

Som jag skrev för ett par dagar sedan så OM juryn i länderna är hederliga
så bör hon få ett som minst medelbetyg i den övre skalan.

Tittar jag på min kalkyl från i fredags så stämde i stort sett allt vad gällde juryn men INTE Israel
och jag förvarnade för det, att det kan tyvärr bli så detta år att de är ohederliga när det gäller just dem. Ett tyst "statement" som inte går att bevisa.

Nåväl-det är inget att gråta över eftersom Eden vann folkets röst i många många länder.
Det var nog det viktigaste av allt. Jag vet att hon själv resonerade så, om jag inte minns fel.

Men jag vill ändå påtala att juryn inte är hederlig.

Sådant gillar jag inte. Smakar illa.
Då har dom brustit i sitt uppdrag.

Nåväl. Dags att släppa detta.

Instämmer helt i detta.
2024-05-12, 12:15
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Då bör vi också stänga av Israel som öppet uppmuntrade vissa åsikter.
https://www.rte.ie/entertainment/2024/0511/1448614-bambie-thug-angry-at-israeli-eurovision-commentary/
Eller gäller dina regler endast de du inte gillar?

Jag menar nolltolerans mot att artister ska svara på eller föra politik, är vad problemet gällde här.
I din länk är det tv-kommentatorn i israel har raljerat om saker i tv rutan, nått SVT också har en tradtion att göra av nån idiotisk anledning. EBU bör ge skarpa riktlinjer där också att inte ge åsikter om bidrag live –*följs inte det så ges bestraffning, men det måste förmedlas i förväg isf.

Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Hur tänkte du här? Det enda folket gör nästan är att stödrösta på ex. Ukraina eller Israel. Det är klart att politiska röster(speciellt bombröstning 20ggr per person) kommer se helt olik ut juryns röster.
Folket har alltid och kommer alltid rösta med röven.

20 röster är ett annat systemfel, men vi tar det en annan gång.
Folk må rösta med röven och på grannar, men de kan inte köpas. Det representerar vad folk tycker är bäst, hur idiotiskt bidraget än må vara.
2024-05-12, 12:17
Medlem
Citat:

Det är precis det som de har gjort.
Problemet är att folket är så inställda på att stödrösta politiskt på t.e.x Ukraina och Israel.

Det är folket som rubbar balansen med sitt politiska fåneri. Israels bidrag i år var inte ens bra, förra året med Noa var bättre.

Att du begär att Juryns röster ska ligga nära folkets politiska aktivism är helt orimligt.
2024-05-12, 12:17
Avstängd
SmartSkalles avatar
"Förhoppningsvis finansierades inga skattepengar Eurovision".

För helvete, för att stävja MuslimArabernas och vänsterteridioternas hot, hat och kaos så krävdes en enorm säkerhetsapparat med tusentals poliser från hela Norden .
Det lär ha kostat 50-100 miljoner minst.
2024-05-12, 12:18
Medlem
Från SVT:

Men trots den uteblivna israeliska vinsten blev årets tävling den mest politiskt konfliktfyllda på länge. Sällan har det hörts så många burop under finalen och en sak är klar: 2024 blir det sista året då det gick att låtsas som om musik inte har något med politik att göra.

och 12åringar här säger att det inte var buurop LOL

Men en vinst för ”Hurricane” hade ofrånkomligen väckt misstankar om politiska röster. Det hade gjort Eurovison, som med näbbar och klor försökt försvara sin identitet som en helt och hållet opolitisk tävling, till en tydlig bricka i spelet i kriget mellan Israel och Hamas.

opolitisk tävling men Ryssland får inte vara med LOL

SVT vilken pajas organisation.
Medlem
Citat:

Tittar jag på min kalkyl från i fredags så stämde i stort sett allt vad gällde juryn men INTE Israel
och jag förvarnade för det, att det kan tyvärr bli så detta år att de är ohederliga när det gäller just dem. Ett tyst "statement" som inte går att bevisa.

Nåväl-det är inget att gråta över eftersom Eden vann folkets röst i många många länder.
Det var nog det viktigaste av allt. Jag vet att hon själv resonerade så, om jag inte minns fel.

Här kan du se hur de olika länderna röstade på Israel (folket och jury):
https://eurovisionworld.com/eurovision/2024#israel
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Om det är nån man kan lita på då är det jude median.
Tar man att Israel vann folkets röster i 15 länder av 37.

Eden Golan vann även den stora kategorin "Övriga världen" där hon fick flest röster. det talar sitt tydliga språk, majoriteten av folket stödde Israel bidrag från hela världen.
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Så de lägger den på en skitlåt? I samma veva viftar du hej vilt om hur andra röstade på dåliga bidrag

Fattar du inte? Alla andra var ju skitlåtar! Man får inte vägra dela ut poäng!
2024-05-12, 12:19
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:

100% inlägg. Lägg ner dessa fjantiga jury's fyllda med oprofessionellt skitfolk.
2024-05-12, 12:20
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Finns många narratives, men det faktum att många inom. Israel försöker stoppa Pride är ett väl dokumenterat faktum som inte har med Hamas att göra, utan att de konservativa vill förvandla Israel till ett land som påminner mer om sina arabiska grannar än den oas av frihet det en gång sa sig vara, ironiskt nog.
Det har du iochförsig rätt att det finns många narrativ, var lite knee-jerk reaktion från min sida. Man kan väl troligen tänka sig dock att de inte kommer gå lika långt som sina grannar. Konservativa krafter växer ju i väst också, men det betyder ju inte att vi håller på att bli ett kalifat. Dock är det spännande att se hur Israel ska hantera sin stora växande befolkning Ultra-ortotodaxa som inte vill va i militären eller jobba och föder 8 barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in