2024-05-12, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
För helvete han var inte bög, vet ingen bög som deltog!! Vad efter ni är!! Det är en massa hetero män som har på sig kjol och säger att de är ”icke-binära” vilket varken betyder homo, bi eller trans.

Precis, det finns män som klär sig i kjol och ”säger sig” vara ”ickebinära”, det begreppet har ju fått en lite finare klang än det numera utdaterade ”bög”.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Som de fick ifrån dina mästare, Likudpartiets slogan 1977.

Det visste du inte va, din förrädare?

Så jävla skönt att Israel förlorade. Er plan misslyckades.
Förrädare? Jag är inte arab så vet inte vem/vilka jag skulle "förråda"..
Bannlyst
Blir intressant att se siffrorna från semifinalerna där Israel var med och ingen jury röstade.
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Ehh nu virrar du bort dig rejält. De flesta av oss är inte fanatiker och röstar på det vi tycker är bra. Såklart kanske det fanns anti-israel röster som hade röstat på israel om det inte vore för det politiska, men de är nog försvinnande få då låten sög dase. Sen kanske juryn tog ställning mot Israel men tror knappast deras bidrag vunnit juryns röster även om de varit helt neutrala.

Summa summarum hade det nog svängt åt båda håll. Men lutar nog ändå åt att Israel hade fått färre röster totalt om det inte vore för det politiska. Det brukar vara så. Bara se hur det har gått för Ukraina senaste tiden. Nu var deras låt hyfsat bra i år, vilket även juryns röster visar, men knappast så bra att de hade hamnat så högt upp om det inte vore för sympatiröster pga kriget i Ukraina.

Men du kan ju inte jämföra med Ukraina, gemene man sympatiserar med Ukraina men inte med Israel, där är situationen omvänd.

Dock börjar tråden gå väldigt mycket O.T. så grattis Schweiz och godnatt från mig 🙆‍♀️
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Är det säkert? Jag trodde att man från början endast hade juryröstande och sedan utvidgade det till att folk kunde ringa in egna röster, men jag kan ha fel.

Folket kompisröstade på grannländer och la röster som politiskt aktivism. Detta började framförallt när länder som azerbajan och Armenien entrade tävlingen.
Medlem
Uppgjort att ´neutrala´ Schweiz skulle vinna.
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChimChim
Det var politiskt från juryn inte från tittarna.

Nää visst inte alls. Allt snack om proteströster här inne i tråden var bara fake?
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Ja😊

Hon ska veta att hon har stöd bland folket. Vinna var aldrig så viktigt.

Jajamen. Jag tror att hon känner sig nöjd med sin insats och folkets stöd. Hon vet att hon förtjänade bättre men att hon blev ett offer för politiken. Tror många firar och är glada i Israel nu.
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
"Den första icke-binära som vinner Eurovision någonsin!"

Är det en bragd eller vad? Skäms.

Det är såklart ingen bragd.
Det är ett tecken på att mänskligheten blir mer och mer civiliserad.
Kan vara svårt för en mus att förstå som säkert blir rädd för sånt som är annorlunda.
Medlem
buisnismannens avatar
Schweiz var inte ens topp 7 innan finalen.
2024-05-12, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
nä du vill väl att alla ska hylla Israels barnamördande och torterande

Varför skulle jag det?!! Torterande??!!! Är du full eller? Det är islamister som torterar och dödar barn med flit. Ryssland har kidnappat och torterat en massa barn som ett medel i sin krigföring, det gör inte Israel.
Men man behöver inte gilla kriget bara för att man inte är rasist, idiot.
2024-05-12, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Hoho han hade ju sönder pokalen

Varför hade hen sönder pokalen ?
var det medvetet ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem