2024-05-12, 01:00
Medlem
Har eurovision någonsin tidigare varit så spänt som detta året? Mycket buuande ex när svensken i båset fick dela ut Nederländernas poäng eller presenterade att röstningen är klar. Israels bidrag utbuat, protester utanför arenan och säkert en massa annat som jag inte kommer på.

Poliser ifrån 3 länder på plats i Malmö, det är ofattbart för mig, nästan svårt att ta in. Det är en tävling där folk sjunger och det blir en så stor politisk sak av det. Laddade tider och mycket missnöje, saker börjar hända i världen.
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Kroatien, Israel och Ukraina hade bäst bidrag och fick också folkets röster

Lägg ner de äckliga vänsterbögjury grupperna
Håller med. Tycker också dom var bäst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Löjligt skrivet. Det är sionister som är överaggressiva i alla filmklipp från t ex olika demonstrationer, där de angriper propalestinska demonstranter, eller när de ger sig på folk med palestinaschalar
Haha snacka om att fultolka och feltolka. Mest felaktiga slutsatsen denna vecka. Eller ett bevis på att man sitter sjuhelvetes långt in i en informationsbubbla
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Bra att Israel inte vann eller fick mest poäng från tittarna i alla fall.

Svensk "höger" har blivit tokgalen den senaste veckan och sugit Israelpenis för glatta livet, bland det mest pinsamma jag sett på mycket länge.

Vad fan får du ”svensk höger” ifrån? Nazisterna är tillsammans med Vänsterpartiet och Greta Thunberg, lika antisemitiska som vanligt. Majoriteten av folk i Europa är varken höger eller vänster och hatar rasism och mobbning som extremhögern och vänstern står för.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Israel delade ut en rejäl käftsmäll ikväll. Stödet i europa är mycket starkt.

Ren cope. Er plan att förstöra tävlingen misslyckades med en låt som inte ens var bra.

Hade Palestina varit med då hade Israel förlorat ändå, för då hade det funnits en direkt motvikt.

Nu fick bara ni chansen att visa era fula trynen och misslyckades ändå.
Medlem
Rip pokalen idiot bögen tappa den
Medlem
Ser normalt inte Eurovision, men tittade in precis i slutet av röstningen. Varför finns det alls juryrösterna? Litar inte ”kultureliten” på pöbeln och hittar därmed på någon annan form av röstning? (Kan vi få den i EU-valet också?)

Nåväl de röster som borde räknas är folkets och där blev pallen:
1) Kroatien med 335 poäng
2) Israel med 323 poäng
3) Ukraina med 307 poäng
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Trist och avslöjande kommentar om dig själv. Antijudisk och rutten. Skäms.
.

Jag är öppen anti-sionist, anti-ryss, anti-jänkare, anti-muslim samt anti-kines.
Tänker inte skämmas för något alls.
Finland, Sverige, Norden, Europa. Det är vad jag ser upp till och vill försvara. I den specifika ordningen. Allt annat kan bara hoppa och skita i byxan.
MÖ hör inte hemma vare sig i Norden eller Europa.

Nu vann Schweiz. All lyckönskning till dem trots min personliga önskan att Irland skulle vinna. De vann "fair and square".
Syns nästa år i Bern eller Lausanne. Blir säkert Lausanne i och med att det var där de hade tävlingen 1989 efter att kanadensaren Celine Dion vann tävlingen för Schweiz 1988.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Coolers! Tack för tipset. Ska ladda ner (iTunes)

Trevlig helg

ett tips, när du laddat ner itunes, du kan ladda ner musik och överföra, istället för att köpa musik.. går med mp3, flacc etc
Medlem
Hahahahaha era horungar som la pengar på Israel. Bra jobbat ✌️
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är det inte alls, för det finns ingen motvikt i konflikten

Hade Ryssland(i Ukrainas fall) eller Palestina varit med då hade det varit ett politiskt krig i rösterna. Men nu syns bara era fula trynen - ni som röstade inte för att ni gillade låten men för att ni måste politiskt markera i en musiktävling.

Er plan att förstöra tävlingen misslyckades.

Japp. Hade Ryssland varit med så hade de troligen fått bra poäng från Serbien, Moldavien, Slovakien mm. Även många i väst hade röstat på dem i protest mot likriktningen här. Men jag tror Ukraina slagit dem med rätt stor marginal ändå.

Hade däremot Palestina fått vara med så hade de vunnit folkets röst med enorm marginal. Det en ganska liten grupp högersinnade gjorde för Israel ikväll hade enorma mängder invandrare gjort för Palestina. Även många vänstersympatisörer hade så klart röstat Palestina.
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Eurovision är ju tyvärr inte bögig längre, utan bara fjollig.

Dom brittiska bögarna fick 0 (!) poäng av telefonrösterna!

Feminin kille i kjol = alla röstar

Machobög med suspensoar = ingen röstar

Ja för att vara icke binär eller transa är det nya homo, hänger du inte med? Är du fast i 2010-talet eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in