2024-05-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
finns risk att juryn synkar det.

Ingen jury vågar ge Israel höga poäng - allt är krattat och arrangerat för att inte Israel skall vinna - även om de vinner tele-rösterna med stor majoritet!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Lite komiskt är det dock att det inte går att finna en enda straight man att beskåda i parken. Alla som dom intervjuar är antingen manliga bögpar eller äldre kvinnor

Kolla sen inne på arenan under sändningen.

Man har tidigare år annonserat ut problem med att få kvinnor att synas i publiken pga alla (bögiga) män som står längst fram.
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Snart smäller det! Startordningen ikväll igen:

1. Sverige 🇸🇪
2. Ukraina 🇺🇦
3. Tyskland 🇩🇪
4. Luxemburg 🇱🇺
5. Nederländerna 🇳🇱 (Diskad! Deltar ej!)
6. Israel 🇮🇱
7. Litauen 🇱🇹
8. Spanien 🇪🇸
9. Estland 🇪🇪
10. Irland 🇮🇪
11. Lettland 🇱🇻
12. Grekland 🇬🇷
13. Storbritannien 🇬🇧
14. Norge 🇳🇴
15. Italien 🇮🇹
16. Serbien 🇷🇸
17. Finland 🇫🇮
18. Portugal 🇵🇹
19. Armenien 🇦🇲
20. Cypern 🇨🇾
21. Schweiz 🇨🇭
22. Slovenien 🇸🇮
23. Kroatien 🇭🇷
24. Georgien 🇬🇪
25. Frankrike 🇫🇷
26. Österrike 🇦🇹

Vem fick Holland 🇱🇺 plats?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Som traditionen säger är jag nu tillbaka i årets Eurovision-tråd utan att ha lyssnat på något bidrag, varken utländskt eller svenskt. Det ska bli kul att se alla bidrag ikväll. Förhoppningsvis vinner inte Sverige igen. På tal om det, varför skickar vi två norrbaggar utan koppling(?) till Sverige för att representera oss?
Avgå

Deras koppling till Sverige är att de tillhör ett svenskt skivbolag och låten är skriven av svenskar.
Om du hade sett mello så hade du snabbt sett att vi inte hade spec många bra att välja på! M&M ska nog ge oss en lagom-placering men någon vinst blir der ändå inte.
2024-05-11, 20:59
Medlem
Björn Skifs intog precis scenen. Nu köööör viiiii.
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Just nu på förfesten så har de släppt fram två irländska 50 taggare som skall sjunga samt ABBA fans från London...var det det bästa man kunde få fram till en förfest 🤣🤣

Haha Exakt..
Medlem
Silfverryggs avatar
Käärijä har valt att inte ge de finska poängen.
Citat:
Yle bekräftar att Käärijä inte ger Finland poäng i visumfinalen. Käärijä hade meddelat sin lösning ikväll. Enligt Yle är det ännu inte säkert vem som får Finlands poäng i sändningen. Om en ersättare inte kan vara med i sändningen på denna tablå, kommer EBU:s representant att berätta den finska poängen i kvällens sändning.
Citat:
Käärijä skulle tillkännage Finlands resultat i kvällens Melodifestival-final. Han meddelar dock i storydelen på Instagram att han avgår från positionen.
- Poängfördelningen i kvällens final kändes inte rätt, säger han.
NB: Hur israel använde en liten videosnutt för ett par dagar sedan trots att Käärijä inte ville att den skulle publiceras. Den initierades av israels artist.

Yle ska ha tydligen hittat en ersättare. Tydligen ska det bli Toni Laaksonen, programledare för Radio Finland.

Vidare protesterar Bambie Thug hur denne har blivit behandlad av israels kommentator:
Citat:
Den irländska representanten Bambie Thug har öppnat upp om sin behandling i berättelsedelen av sitt Instgram-konto. Hon säger att hon har framfört flera klagomål om det till EBU. Enligt honom hade EBU bekräftat för honom inför andra medlemmar av den irländska delegationen att en kommentator från det israeliska public service-bolaget KAN hade brutit mot reglerna när han kommenterade Bambie Thugs framträdande i den första semifinalen.
- Jag har väntat på att se vilka åtgärder EBU kommer att vidta. Sedan dess har jag sett ett uttalande av EBU:s generaldirektör, Noel Curran, som går stick i stäv med det föregående.

Det israels kommentator sagt handlade om att denne ansåg att Irlands bidrag innehöll svart magi, voododockor, ockultism och annat skitsnack.

Belgiens representant från förra året har en åsikt:
Citat:
Gustaph, som representerade Belgien förra året och dök upp i finalen, har tagit till sina Instagram Stories för att kommentera Eurovision-evenemang.
- Förra året tog jag mig från den andra semifinalen till finalen, och det var en upplevelse som man bara får uppleva en gång i livet. Jag kände mig väldigt stolt över att kunna göra det för mitt land. Jag önskar att alla artister kunde uppleva det.
- Tyvärr har allt detta förändrats i dag. Artister som vill förmedla ett budskap om fred har tystats, mobbats och censurerats. "United by Music" är nu en bedrövligt ihålig fras.

https://www.is.fi/viihde/art-2000010416596.html

Säger fortfarande: Go Ireland!
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Låt oss göra 2 miljarder judehatare sura ikväll!
Varje telefonnummer får enligt uppgift rösta 20 ggr, kostnad 3,60kr per samtal, totalt 72 kr/telefonnummer.
Eden Golan & Israel har startnummer 6.

Telefon 009 212 06

SMS 722 11 06

Röstningen öppnar innan den första föreställningen i direktsändningen börjar och stänger cirka 25 till 40 minuter efter att den sista föreställningen är slut.

Trevlig helg
&
Shabbat Shalom
‎שבת שלום🙏🇮🇱🎶

Källa:
https://miff.se/israel/samhalle/sa-har-rostar-du-pa-israel/

Israels bidrag: https://youtu.be/lJYn09tuPw4?si=sEdZPqtqHDOlOaUy

Tack för infon. Min mobiltelefon kommer gå varm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkodmiljonar
Hahahahaha folkmassan ska tydligan stå utanför arenan och skrika "shame on you" till publik på väg in.

Snyggt drag att kopiera ultrakonservativa abortmotståndare från USA.....grupperna har ju anmärkningsvärt lika låg tolerans för avvikande åsikter iaf.

Inga islamister på våra gator!!!

Haha vad i helvete. Var har du läst det?

Tänk alla barnfamiljer som går in och tänkte ha en kul stund med familjen och så står nån äcklig vänstertomte och skriker shame on you.
Medlem
GeleZachas avatar
Då knäpper vi ölen

Har inte sett några bidrag tidigare utom Sveriges (som jag har för mig var ok, men varför norrmän?!), så ska bli spännande
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Vem fick Holland 🇱🇺 plats?

Ingen fick Nederländernas plats.
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hopppas på Kroatien det var en rolig och svängig dänga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera