Citat:
Ursprungligen postat av
Kanthuggen
Precis som alla andra av hans sort, dom är bara mig mig mig. Skulle hans sätt bli betraktat som normalt skulle han finna andra extremer för att visa att det är synd om honom osv. Lite så hela HBTQ är.
Artister vill ha massvis av uppmärksamhet - kändisskap säljer.
Om man inte håller på regler utan låter artisterna ta så mycket plats de vill och bete sig som skithögar när andra artister får sin mediatid - blir det kaos.
Oavsett om det sker av egen politiskt idée eller av avundsjuka mot en konkurrent, så måste det finns en uppförandekod som man håller sig till.
Joost Klein betedde sig väldigt illa och olämpligt redan av vad han gjorde i bild under intervjuvn.
Har han dessutom ställt till med ännu mer skit och brutit mot EBUs regler är det ju självklart att han ska bort.
Om inte annat för att statuera exempel för andra hur det går när man bryter mot EBUs uppställda regler och uppförandekoder. .
Hur skulle man annars motivera alla andra deltagare att uppföra sig korrekt? Det hela sker ju i direktsändning med enorm publik dessutom.
Nederländerna borde beklaga vad han gjort, be om ursäkt å hans vägnar och ta honom i örat när han kommer hem.