Citat:
Du minns alldeles rätt. Det var hela tiden jättetydligt att det var DFS som skulle vinna striden om Ingrid & Conrad. Att NMR inte märkte det är helt ofattbart. NMR:s besvikelse när de till slut förstod att de hade förlorat var enormt stor.Som jag minns det rådde det ingen tvekan om till vilken falang I&C skulle vända sig, ändå blev det stor besvikelse och sura miner från NMR när beskedet kom.
Ingrids beteende visar bara på att man inte kan lita på folk överlag. Hon höll ju på och trixade med sina positioner där ett tag, lämnade poddandet för att försöka behålla platsen på Gatestone Institute, kom sedan tillbaka när det visade sig att det skitit sig med institutet, tar tag i kontroversiella ämnen för att sedan vända håll och gå tillbaka till mer oproblematiska positioner som counterjihadism.
Hur mycket mutor/pengar det ligger bakom Ingrids resor och förändrade ställningstaganden kan jag bara spekulera kring, men osäkra kort och skumma typer av det där slaget brukar dyka upp inom politiska rörelser.
Ett annat känt exempel är den där som kallade sig Herr Nationell, vilken med tiden gick bakåt och bytte till liknande mjukare invandringskritisk position, Richard Spencer ett annat, Lauren Southern m fl.
Det kan röra sig om personer som får mycket uppmärksamhet och som andra likasinnade sätter stort värde vid, vill bli vänner och förknippade med.
Ingrids beteende visar bara på att man inte kan lita på folk överlag. Hon höll ju på och trixade med sina positioner där ett tag, lämnade poddandet för att försöka behålla platsen på Gatestone Institute, kom sedan tillbaka när det visade sig att det skitit sig med institutet, tar tag i kontroversiella ämnen för att sedan vända håll och gå tillbaka till mer oproblematiska positioner som counterjihadism.
Hur mycket mutor/pengar det ligger bakom Ingrids resor och förändrade ställningstaganden kan jag bara spekulera kring, men osäkra kort och skumma typer av det där slaget brukar dyka upp inom politiska rörelser.
Ett annat känt exempel är den där som kallade sig Herr Nationell, vilken med tiden gick bakåt och bytte till liknande mjukare invandringskritisk position, Richard Spencer ett annat, Lauren Southern m fl.
Det kan röra sig om personer som får mycket uppmärksamhet och som andra likasinnade sätter stort värde vid, vill bli vänner och förknippade med.
Personer från riksledningen i NMR har fortfarande inte slutat tycka om Ingrid Sionistqvist och sitter idag år 2024 och uppmanar människor att swisha pengar till henne, medan DFS är fina igen och ignorerar allting som den där avskyvärda gamla boomertanten gör. Jag har förlåtit DFS och ska nu verkligen försöka att sluta bry mig om NMR. Det finns de som är bra i NMR, men det går inte för mig att tycka om organisationen så länge de har kvar gubbjäveln Pär-Ingrid Öberg.
Ja, DFS är den inre fienden och Ingrid Sionistqvist är så underbart bra att hon förtjänar att få en massa pengar swishat till sig...