2024-05-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
De råkade publicera italienska tittarröstena under sändningen. Googla så ser du.

Men på vilket sätt har det någon betydelse menar du?
2024-05-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabali
Om du googlar lite då hittar man mer info . detta är vad Nederlända skriver om incidenten

https://nltimes.nl/2024/05/10/eurovision-suspends-joost-klein-physical-altercation-photographer-report

Absolut! Jag tyckte bara mer det var intressant vad någon som inte är inblandad skriver…både nederländska och israeliska medier är ju av förklarliga skäl rätt partiska
2024-05-11, 00:55
Medlem
Provocerande att lägga Nederländerna mellan Israel och Luxemburg visste inte att horan supportar Eden🤮
2024-05-11, 00:57
Medlem
Israel tycks, sin makt till trots, ha svårt att påverka resultatet... istället är det Sverige och Irland som vunnit tävlingen flest gånger - hela sju gånger vardera!

Följt av Luxemburg, Frankrike, Storbritanien och Nederländerna med 5 vinster vardera.

På lördag tippar jag att Irland vinner igen och blir det land som vunnit flest gånger av alla!
2024-05-11, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Men på vilket sätt har det någon betydelse menar du?

Du får tänka lite själv.
2024-05-11, 01:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Israel tycks, sin makt till trots, ha svårt att påverka resultatet... istället är det Sverige och Irland som vunnit tävlingen flest gånger - hela sju gånger vardera!

Följt av Luxemburg, Frankrike, Storbritanien och Nederländerna med 5 vinster vardera.

På lördag tippar jag att Irland vinner igen och blir det land som vunnit flest gånger av alla!

Irland kan absolut skrälla och komma topp 5, eller till och med topp 3. Detsamma gäller utskällda och hånade Finland. Koko-bidrag kommer oftast mycket högre än i förhandstipsen. Vinna tror jag dock inte att de gör.

Två andra länder som kan komma högt trots att de är relativt otippade i förhandsgissningarna är Spanien och Ukraina.

Vinsten lär dock stå mellan Kroatien, Schweiz eller Israel.
2024-05-11, 01:03
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandalayBay
Okej vi alla har förstått att du är antisemit och rasist, men kan du inte hålla dig lite till topic nu? Vilka har bästa låten i år? Är det Israel?

Ni har urvattnat dessa begrepp så förbannat att de inte biter längre. Vad fan är ens en antisemit idag, någon som röstar på Nederländerna istället för Israel?

Jag tycker nog Armeniens eller Kroatiens bidrag är bäst. Själv?
2024-05-11, 01:03
Medlem
Här ser vi hur man filmat från publiken på genrepet när Sverige framför sitt bidrag.

Dom riktiga hjältarna är dom som arbetar med scenen, dom som filmar osv - vilket hästjobb!

Här ser man också att Eurovision numera är en renodlad tv-produktion och att live ser man knappt nånting, många av framträdanden är mer som en musikvideo än ett scenframträdande.

https://www.youtube.com/watch?v=3BMLsCCDviE
2024-05-11, 01:05
Medlem
Angående allt spekulerade hur tittare i olika länder kommer rösta vill jag påminna att 50% av poängen kommer från proffsjurys i de 37 länderna.

Detta bör gynna min favorit Angelina Mango som kan sjunga på riktigt men sannolikt än mer Slimane från Frankrike.
De fortsätter med planen att vara skicka så stereotypiskt franska bidrag som möjligt så låten heter Mon Amour
2024-05-11, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Angående allt spekulerade hur tittare i olika länder kommer rösta vill jag påminna att 50% av poängen kommer från proffsjurys i de 37 länderna.

Detta bör gynna min favorit Angelina Mango som kan sjunga på riktigt men sannolikt än mer Slimane från Frankrike.
De fortsätter med planen att vara skicka så stereotypiskt franska bidrag som möjligt så låten heter Mon Amour

Varför tror du hur man sjunger har avgörande betydelse för resultatet?
2024-05-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ni har urvattnat dessa begrepp så förbannat att de inte biter längre. Vad fan är ens en antisemit idag, någon som röstar på Nederländerna istället för Israel?

Jag tycker nog Armeniens eller Kroatiens bidrag är bäst. Själv?
Tycker nog du är ett ganska klockrent exempel på en modern, svensk antisemit. Armenien är nog bäst. Håller med dig där.
2024-05-11, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Provocerande att lägga Nederländerna mellan Israel och Luxemburg visste inte att horan supportar Eden🤮
Hmmm...därför ska de vinna! Bara för att du kallar henne " hora" . Hur tänker du ? Att kvinnorna är inte värda nånting? Att de ska gå med burka , laga mat och tillfredställa er pga ni är män ? Visa respekt för alla om du vill bli respekterat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in