2024-05-10, 22:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Ukraina har förlorat 1,5 miljoner soldater.

Din överdrift är nästan 4 ggr högre än det ryska försvarsministeriets överdrift:

Citat:
The Ukrainian army has lost over 444,000 troops since the beginning of the special military operation and has been daily losing over 800 troops and 120 various armaments since the beginning of 2024, Defense Minister Sergey Shoigu told the Defense Ministry's board meeting.

https://www.themoscowtimes.com/2024/05/03/moscow-claims-ukraine-lost-111k-troops-so-far-in-2024-a85026
Citera
2024-05-10, 23:00
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Oj då!
Ryssland har redan vunnit kriget! Man måste vara en "fullkomlig idiot" för att inte förstå detta! Och totalt sakna mänskliga känslor. Ukraina har förlorat 1,5 miljoner soldater. Och det helt utan någon som helst orsak. Ukraina kunde ha tecknat under freden i Istanbul och vi i Europa skulle ha haft jobb, mat, värme och en framtid eftersom vi köpte rysk gas och olja billigt, vilket upprätthöll industrierna. Vanliga människor har numera inte råd med både elektricitet och mat. Och alla pengar som borde ges till sjukhus, vägförbättringar, skolor o.likn har getts till Ukraina. Ukraina som fyller sina fickor med pengarna och flyttar någon annanstans och lämnar soldaterna att kriga utan skyddsvästar och ammunition och annat - som pengarna borde ha räckt till. Soldaterna är ensamma och deras verklighet är bara att om de slutar kriga så skjuts de av sina egna.
Det är verkligen sorgligt och betydelselöst. Amerika kan inte få Ryssland på knä. Men tydligen gick det bra att knäa Europa!

Eh. Snacka skit, gopnik.
Bor och lever i Tyskland. Mat, gas och el har inte varit någon som helst problem här där jag bor. Har kanske kostnader kring 700€ per månad, vilket inkluderar gas, vatten, hyra och sophämtning (mat ej inräknat). Trots min och min tjejs små inkomster går vi plus varje månad med ca 300€. Och då är vi ändå räknade som låginkomsttagare utan stöd från myndigheterna. Dieselkostnaderna för både bil och maskinparken varierar varje månad dock.

Det som får ryssen på fall, är ryssen själv i och med att de kommer kollapsa inom några år egalt hur det går in Ukraina. Kostnaderna för krigföring och inkomstbortfallet kommer att se till det.
Till sist kommer oligarkerna och silovikerna få nog av att ha sina tillgångar bortblåsta och lägga skulden på puttefnask.
Citera
2024-05-10, 23:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
600 000 Ukrainare dödade, snart dags för er lib-cucks att åka till fronten.

Syftar du på civila? Antal dödade ukrainska soldater är i alla fall betydligt färre, enligt det ryska försvarsministeriet, som ju själva brukar överdriva:

Citat:
He [Defense Minister Sergey Shoigu] summed up the results of the operation in Ukraine, disclosed Kiev’s losses that exceeded 383,000 men killed and wounded, set up the priorities of the ministry for 2024, and stressed that the military operation would be continued "until the goals are completely achieved."

https://tass.com/defense/1723781
Citat:
The Ukrainian army has lost over 444,000 troops since the beginning of the special military operation and has been daily losing over 800 troops and 120 various armaments since the beginning of 2024, Defense Minister Sergey Shoigu told the Defense Ministry's board meeting.

https://www.themoscowtimes.com/2024/05/03/moscow-claims-ukraine-lost-111k-troops-so-far-in-2024-a85026

Inte ens de totala förlusterna (dödade + sårade) når upp till dina "600 000". Så skillnaden mot faktiskt döda är således ännu större. Gissningsvis så har du överdrivit med minst 3-4 ggr - i förhållande till det ryska försvarsministeriets (redan överdrivna) siffror.
Senast redigerad av -Info- 2024-05-10 kl. 23:09.
Citera
2024-05-10, 23:10
Moderator
Ancistruss avatar
Ni som vill diskutera de bilar med ryska flaggor som körde i Stockholm igår hänvisas till att istället göra det i nedan länkad tråd tack!

(FB) Bilkaravan med sovjetiska flaggor firar segerdagen över Nazi-Tyskland i Stockholm

/Mod
Citera
2024-05-10, 23:16
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autophobia
Jag tycker bara att det är roligt att du ständigt förolämpar mig "lilla gopnik". Du är en riktig svensk – och det säger allt.
Folkrepubliken Lugansk - som det står på svensk Wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkrepubliken_Lugansk

Svensk? Jag är inte svensk annat än i folkbokföringen. Jag är finne med karelsk bakgrund (nu kanske du förstår min hat mot sovjet och ryssen i kreml och varifrån den kommer ifrån).
När det gäller ryssfittor säger vi finnar: silmien välliin ryssää juu. (https://www.youtube.com/watch?v=peOvZGshnn8)
Och de ord du använder visar tydligt att du är en liten gopnik som älskar puttefnask.

Här lite från fronten (i och med att tråden handlar om ryssens ockupation av Ukraina):
Först Kharkiv:
Citat:
Ryssland använde pansarfordon i sitt invasionsförsök och "sabotagegrupper" var också inblandade i operationen, sade Synehubov. Samtidigt trappade Ryssland också upp bombningarna av staden Vovchansk i Charkivregionen. Enligt guvernören slog ukrainska styrkor tillbaka ryska försök och "höll självsäkert sina positioner och förlorade inte en enda meter". Synehubov tillägger att Ryssland inte har resurser att avancera så långt som till Kharkiv.

Samt Emil Kastehelmis kommentar:
Citat:
Iltalehtis krigsexpert Emil Kastehelmi tror inte att Rysslands offensiv i Charkivregionen på fredag kommer att förändra krigets övergripande strategiska läge.
- Rysslands inledande framgång i Kharkiv kan se ut som en framgång eftersom landet naturligtvis är bäst rustat för att operera effektivt vid gränsen. Ukrainarna är dock bättre rustade ju djupare in på ukrainskt territorium Ryssland strävar efter, och Kastehelmi ser inte attacken som ett hot mot staden Kharkiv.
- Vi känner inte till någon maktgrupp som kan inta storstaden på den ukrainska sidan. Den ryska invasionen var väntad, enligt Baptismal Pearl.
- Någon form av mer begränsad operation över gränsen kan med fog förväntas, eftersom det har varit känt att Ryssland har trupper och tillräckliga reserver så att våld kan användas utanför fokusriktningarna.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/acca1493-deee-473c-9fd3-7cf794d854da
Citera
2024-05-10, 23:28
Medlem
akademikerfyllos avatar
Väldigt dåliga nyheter för väst och Ukraina på slagfältet. Kharkov i synnerhet.

Citat:
Rus Kharkov Advance, US Passes Ukr Project NATO, Desperate Zelensky Exiles Zaluzhny, Fires Security

https://www.youtube.com/watch?v=P0erKQkDVcQ
Citera
2024-05-10, 23:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Ska man tro combat veteran Paul så anfaller ryssarna nu med stort manskap i ett område som är extremt ofördelaktigt att anfalla ifrån. Uppåt i bergig terräng och endast en större väg. Så, handlar det om en avledningsmanöver för ett blixtanfall från annan riktning inom kort?

Vid Kharkiv?
Citera
2024-05-10, 23:31
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo

Snälla... sluta nu... du har haft fantasier värre än Scott Ritter hela denna tråd. Kan du inte lugna ner dig lite?
Citera
2024-05-10, 23:35
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Jag har vissa problem redan med rubriken på den Youtubevideon, då har jag inte ens börjat titta på och förstå budskapet du vill förmedla för stunden. Men men, här är vi alla vänner. Har du en transkribering på den videon?
Citera
2024-05-10, 23:35
Medlem
Q.Anderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autophobia
Jag tycker bara att det är roligt att du ständigt förolämpar mig "lilla gopnik". Du är en riktig svensk – och det säger allt.
Folkrepubliken Lugansk - som det står på svensk Wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Folkrepubliken_Lugansk

Om du är så duktig på internet så kan du ju googla ”Rovenki”. Orten du tidigare nämnde. Vad får du upp för information då?

Jag hjälper dig:
Rovenki, Luhansk Oblast (region), Ukraine

Det är ingen som erkände eller ens trodde på hittepå-länderna LPR/LNR och DPR/DNR. Eller vilka bokstäver du nu vill sätta på fantasin ni kokade ihop.

Vi här på flashback kan ju bestämma att ryssland numera har upphört och att landet ska delas upp 7 mindre stater. Var och en namngiven efter de 7 dvärgarna.
Du kan få bli utrikesminister i statsbildningen Toker.

Men inget av det här ändrar det faktum att ryssland är en bensinstation med flagga, och med en galen illegitim ledare som attackerar andra.
Citera
2024-05-10, 23:42
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q.Andersson
Men inget av det här ändrar det faktum att ryssland är en bensinstation med flagga, och med en galen illegitim ledare som attackerar andra.

Jo nu när du nämner det, det är lite av Gaddafi på ålderns höst om vi nu ska börja jämföra.
Citera
2024-05-10, 23:45
Medlem
Citat:
Låt dem komma, vi såg vad som hände vid förra försöket till genombrott. Fler ryssar ska dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in