2024-05-10, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag behöver inte tänka till mer på denna fråga-det är du som har trasslat in dig.

RU har oprovocerat attackerat ett annat Europeiskt land med intentionen att ta över det och radera dess kultur.

Det rimmar inte så bra i denna tävling...

Det är inte EBUs grundregel. Har du låg IQ eller undviker du medvetet att svara på frågan utifrån vad EBU har utalat sig är anledning till att Israel tillåts tävla?

EBU har inte uttalat sig om anfallskrig kontra försvar. Skärp dig!
2024-05-10, 11:50
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Eurovision har ingen direkt koppling till Europas länder utan är ett tekniskt samarbete gällande tv-sändningar och har medlemmar över hela jorden, bland normala Brasilien och Indien. Sedan finns det givetvis en stark historisk koppling till Europa.

Sista meningen känns något av ett understatement.
2024-05-10, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Unibet som är paranoida utav helvete. Resterande sidor kan du spela på Israel. Coolbet erbjuder 4.25. Gick in på Israel topp3 där. Får se om det blir lyckosamt.

Jag spelar inte så har ingen koll, men de kan väl inte utesluta en tävlande? Tänk om den låten vinner, då kan ju ingen vinna pengar i deras tävling pga det gick inte att spela på vinnaren. Är inte det lite som att ha ett V75 lopp men man kan inte tippa på alla hästar som faktiskt är med och springer…
2024-05-10, 11:54
Medlem
Mr.Teabags avatar
Måste bara hylla programledarna Malin Åkerman och Petra Mede igen ❤️

Att Petra var bra visste jag redan, men Malin alltså. Wow! Hon passar ju perfekt! Mycket beröm från utlandet har de fått också, dessa vackra damer. Speciellt från Storbritannien 👍

Genidrag av SVT att välja dessa två som programledare! 🙂
2024-05-10, 11:56
Medlem
JH1960s avatar
Jag måste erkänna att SvT har gjort något riktigt bra. Något skall de väl göra för påtvingad avgif, men detta är bra.Jag vill erkänna det.

Mellanakten i gårdagens semifinal var direkt bra. Det var däremot inte tävlingslåtarna som deltog tyvärr. Oavsett vad som händer med alla möjliga konstigheter som ESC hittar på så vill jag berätta att jag ansåg att mellanakten var direkt bra. vi kan nog se fram emot Carola och Loreen på lördag, om ABBA dyker upp på ett sätt eller annat (de är 80 år gamla) kommer arenan att gå totalt fullständigt bananas.

Nu skall jag kolla semifinal 1 , var den lika bra som semifinalen 2 så kommer jag att krypa till korset och betala tv-avgiften utan att gnöla.
2024-05-10, 11:56
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorIdiot
I slutändan är du ända en goy för en jude. Judarna ser sig som en egen ras.

Det var som fan. Och vad är en jude för dig?

Jag gillar att du bakom ditt svettiga tangentbord vet mer än en som har praktisk erfarenhet av Israel och Mellanöstern. Han har rätt och du har inte bara fel, du är snarast förblindad av hat. Men du är i gott sällskap.

Det stora problemet nu är om Israel går och vinner. Hur fanken ska man kunna ordna Eurovision i Tel Aviv.

Plus det faktum att Sveriges muslimer kollektivt kommer att skita på sig och ställa till en massa oreda.
2024-05-10, 12:01
Medlem
Min favorit i årets Eurovision 2024 är Hurricane, en hebreisk och engelskspråkig poplåt av den israeliska sångaren Eden Golan, som representerar Israel vid Eurovision Song Contest 2024 i Malmö. Låten är skriven av Avi Ohayon, Keren Peles och Stav Beger.
2024-05-10, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Det stora problemet nu är om Israel går och vinner. Hur fanken ska man kunna ordna Eurovision i Tel Aviv.

De kommer fega ur och det kommer hållas av en proxystat såsom England gjorde för Ukraina. Skulle jag gissa så skulle det hållas i Washington DC vilket är mest lämpligt med tanke på det ovillkorade stöd Israel får av USA.

Lyckas man ändå hålla tävlingen i Tel Aviv medan folkmordet fortsätter så får jag ge de styrande kryptojudarna och de andra i hemliga sällskapen cred för att visa sin totala respektlöshet mot mänskligheten.
2024-05-10, 12:02
Medlem
peterZiipens avatar
Verkar inte som vi får någon reunion för Abba i finalen, istället blir det "Charlotte Perrelli, Carola and Conchita Wurst are set to perform an homage to ABBA"...

https://eurovision.tv/story/eurovision-winners-tribute-abba
2024-05-10, 12:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Tittar i kristallkulan:

Tror inte jurygrupperna kommer rösta på Kroatien eftersom det är ett skojbidrag. Käärija fick folkets röster men inte juryns pga detta.

Eftersom det inte finns något självklart "seriöst" bidrag i topp så kommer juryns röster att spridas ut.

Det innebär att Israel mycket väl kan vinna.

Och våra norska små technoekorrar hamnar i bästa fall inte bland de fem i botten.
2024-05-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Det förefaller som tämligen osmakligt att en tävling som handlar om fred ska få hållas i Israel vilket nu antas vinna imorgon när tusentals barn dödas i urskiljningslösa bombningar.

Detta kommer öka polariseringen och spänningarna i världen.

Då får övriga världen skicka bättre bidrag till Eurovision framgent. Som det ser ut nu så är Israels bidrag bäst rent musikaliskt.
2024-05-10, 12:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Då får övriga världen skicka bättre bidrag till Eurovision framgent. Som det ser ut nu så är Israels bidrag bäst rent musikaliskt.

Visst är det ett bra bidrag till skillnad från tramset som Ukraina ställde upp med när det begav sig. Däremot så är det osmakligt och problematiskt att Israel vinner och att tävlingen sedan hålls i Israel med tanke på den etniska utrensningen som pågår och kommer fortsätta pågå tills man har rensat ut hela Gaza.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in