2024-05-10, 10:38
Medlem
Gracefulminds avatar
Usch...

Jag är fortfarande chockad över att Belgien åkte ut..
Den var bäst igår. Så jävla mäktig låt/framförande.
Israel, Norge, Lettland därefter.
Jag är inte van vid detta.
Måste lära mig suga upp skiten.

Nä. Får fan sätta på lite Rammstein nu så jag hittar tillbaka till verkligheten.
Så här kan man ju inte hålla på 😁..
2024-05-10, 10:40
Medlem
disquss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Italiens läckta publikröster är klart intressanta. Men Italiens folk är också kända i ESC-sammanhang att inte rösta som "mainstream", så vi ska inte generalisera baserat på det.

Hade det varit på det sättet hade oddsmakarna lyft Israel ännu mer. Jag tror fortfarande att Kroatien är favorit hos folket.

Oddsmakarna har Kroatien som klar favorit och Israel är inte bättre än sexa.
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-tele
Israel har senaste dygnet seglat upp till 2:a plats att vinna.
2024-05-10, 10:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Uråldrig fråga men varför får inte Ryssland vara med om Eurovisions anledning att ha med Israel är för att de är opolitiska?

Det är egentligen inte landet som stängs av utan TV-bolag. LÄnderna är inte med, det är tv-bolagen. Ett kriterie för att få vara med är att man är politiskt obunden/oberoende vilket EBU inte anser de ryska medierna är längre. Israels tv-bolag anses det, för nu i alla fall.
2024-05-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tack för info!

Vi vet att Israel har ca 40% stöd i Sverige och Italien. Näst bästa land hos folket har under 10%. Då blir det svårt att se hur Israel inte skulle kamma hem alla 12r från folket hos de deltagande länderna?

Om så är fallet, hur kan de inte vinna? Intressant blir det iallafall.

Finland vann hos 18 länder förra året. Sverige 0

Finland snittade 10,4 poäng av folket. Ändå vann Sverige.. (Sverige fick iof näst mest röster av folket)

Det kommer dock krävas att Juryn slaktar Israel....
2024-05-10, 10:42
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disqus

Ja, det är ungefär samma ratio som mellan Sverige och Finland ifjol. Säger inte att Israel inte vinner, sa bara att vi inte kan vara säkra på att de vinner bara för att de fick klart flest röster av Italienska folket.
2024-05-10, 10:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Dåligt av journalisterna att hoppa på Eden Golan med obekväma frågor. Hon är en musikartist.

Dessutom supersnygg
2024-05-10, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Uråldrig fråga men varför får inte Ryssland vara med om Eurovisions anledning att ha med Israel är för att de är opolitiska?

Har nog mer hbtqia+ att göra. Israel är mer pridevänligt än Ryssland men båda borde vara uteslutna sålänge de bedriver anfallskrig.
2024-05-10, 10:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ett kriterie för att få vara med är att man är politiskt obunden/oberoende vilket EBU inte anser de ryska medierna är längre

Då borde Sverige inte få vara med eller arrangera
2024-05-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disqus

Japp, i likhet med Ukraina så kommer antagligen Israel också att vinna Eurovision Song Contest av rent politiska skäl.
2024-05-10, 10:51
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Det var värre när Ukraina vann, då var det endast på grund av politik som de vann. Det var många som tyckte synd om Ukraina som nation, men det är långt ifrån lika stor enighet om att det är synd som Israel som nation denna gång. Visst kommer de säkert att få en hel del röster från högertroll över hela Europa men förhoppningsvis är dessa fortfarande i minoritet förutom på diskussionsforum som detta.

Jag tror att Ukraina fick många sympatiröster 2022 från folk som brukar titta på och rösta i tävlingen. Vad gäller Israel i år har jag känslan av att många som aldrig brukar rösta, eller ens titta på tävlingen, kommer att ge dem en röst. Därav min bedömning som den mest politiska tävlingen någonsin...
2024-05-10, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Jag tror att Ukraina fick många sympatiröster 2022 från folk som brukar titta på och rösta i tävlingen. Vad gäller Israel i år har jag känslan av att många som aldrig brukar rösta, eller ens titta på tävlingen, kommer att ge dem en röst. Därav min bedömning som den mest politiska tävlingen någonsin...

En stor skillnad är att Isreal har faktiskt en bra låt värdig att vinna
2024-05-10, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Själv är jag rädd att du underskattar den inbyggda rasismen och hatet mot judar i koranen och islam och därför inte förstår muslimers mentalitet.

När de okunniga uttalar sig så kan man bara upplysa dom med fakta och skratta åt deras enfald.

Jag har upplyst dig, känner du av att jag skrattar åt dig också?

Nu börjar du slingra dig. Hur många indonesier bänkar sig framför tvn för att följa eurovision nu till helgen tror du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in