2024-05-09, 11:56
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej det är jag inte alls. Vänsterns huvudfiende är SD som till största delen består av svenska arbetare som man förtryck när de protesterade mot invandringen och annat woke. Man har kallat dem rasister och nazister, oavsett om de varit det eller inte. Man har ljugit för dem om invandringen och egentligen allt annat och driver teorier om att vita är onda utifrån hudfärg.. Man kan förstås ha åsikter om SD:s sätt att arbeta. Men när vänstern har stått och ljugit om egentligen allting, de sista 20-30 åren, är de förstås inte bättre. Det är fult att ljuga, fick jag lära mig. Vänstern verkar ha en annan syn på det.

Vilka menar du är vänsterns huvudfiende i dag? Kapitalet? Vilka frågor har man drivit som är till gagn för svenska arbetare? När har man lyssnat till deras åsikter och i vilka frågor?

Kollar hur SD/Tidö monterar ned välfärdsstaten samtidigt som adeln får skattesänkningar på 12 miljarder.

Jo SD står på arbetarklassens sida! 🤣🤣🤣🤣
Citera
2024-05-09, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Oj har de trampat på en öm tå 😅

Ja, men det är trollens och SD taktik att försöka sig på kålsuparteori när de inte har fog att presentera motargument. Dvs, kan man inte genuint försvara sakligt man försöker man rättfärdiga sina klavertramp med att relativisera anklagelsen där man försöker flytta fokus från det faktum att man trampat i klaveret med med extremt vaga insinuationer att andra gör liknande saker.

Det är så pass vanligt att SD, trollens och svansen hamnar i det här sitationen att whataboutism blivit deras primära taktik över att sakligt försvara sina handlingar. Säger i princip allt man behöver veta om partiet egentligen. Det bygger mer på att vilseleda, lögner och manipulation än något genuint.
Senast redigerad av Ultragainus 2024-05-09 kl. 12:10.
Citera
2024-05-09, 12:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Kollar hur SD/Tidö monterar ned välfärdsstaten samtidigt som adeln får skattesänkningar på 12 miljarder.

Har vi en adel i Sverige som får skattesänkningar på 12 miljarder kronor? Det har helt förbigått mig. Tittar du bara på vänsterpartiets trollkanaler?
Citera
2024-05-09, 12:15
Medlem
EnCartes avatar
Citat:

SD är till huvudsak arbetarklass. Står vänstern på deras sida i deras frågor. Svar Nej. Tvärtom skapar man hat och förtryck mot dem med faktiska lögner och även rasism, precis som jag sagt. Man gör det även tillsammans med världens rikaste människor. De extremt rika kapitalisterna. Genom invandringen håller man ned arbetarnas löner och deras skattepengar går även till att underhålla den, mot deras vilja.

Det enda du kan är att dra upp är enstaka saker, slagord, eftersom du verkar tro att allt här i världen handlar om välfärd. Men arbetarna är faktiskt människor som vänstern spottar på. Då är kanske det du pratar om mindre viktigt. Eller tror du att förtrycka arbetares åsikter, är att stå på deras sida?

Tror du att bara för att Stalin levde rätt så spartansk för sin position, gjorde det de förtryckta i sovjet lyckliga? Tror du att de blev lyckligare om han sänkte sin lön?
Senast redigerad av EnCarte 2024-05-09 kl. 12:29.
Citera
2024-05-09, 13:02
Medlem
senhackarens avatar
SD tror dom är smarta. Högerblivna är knappast smarta. Dom tar i som fan när dom ska försöka tänka klart. Men det skiter sig varje gång.
Senast redigerad av senhackaren 2024-05-09 kl. 13:05.
Citera
2024-05-09, 13:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
SD tror dom är smarta. Högerblivna är knappast smarta. Dom tar i som fan när dom ska försöka tänka klart. Men det skiter sig varje gång.

Man kan inte direkt påstå att ditt inlägg innehöll speciellt mycket substantiell fakta. Det skulle kunna tyda på att du själv inte är speciellt smart. Men det vet jag inte, jag känner inte till dig såpass att jag kan uttala mig om det.

Föredrar att hålla mig till fakta.
Citera
2024-05-09, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Har Åkesson kommenterat programmet undrar jag?!
Inte förvånad över att där finns en "trollfabrik", inte heller tror jag att de är unika med det.

Åkesson har kommenterat på sitt sätt och Kristersson anser att trolleriet är allvarligt. Herrarna har diskuterat saken sinsemellan och kommit fram till att det är SD som ska agera.
Helt unikt kanske det inte är att trolla men att manipulera enkäter är väl på gränsen? Att förneka det man gjort är inte alls klokt.
Citera
2024-05-09, 14:57
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
SD är till huvudsak arbetarklass. Står vänstern på deras sida i deras frågor. Svar Nej. Tvärtom skapar man hat och förtryck mot dem med faktiska lögner och även rasism, precis som jag sagt. Man gör det även tillsammans med världens rikaste människor. De extremt rika kapitalisterna. Genom invandringen håller man ned arbetarnas löner och deras skattepengar går även till att underhålla den, mot deras vilja.

Det enda du kan är att dra upp är enstaka saker, slagord, eftersom du verkar tro att allt här i världen handlar om välfärd. Men arbetarna är faktiskt människor som vänstern spottar på. Då är kanske det du pratar om mindre viktigt. Eller tror du att förtrycka arbetares åsikter, är att stå på deras sida?

Tror du att bara för att Stalin levde rätt så spartansk för sin position, gjorde det de förtryckta i sovjet lyckliga? Tror du att de blev lyckligare om han sänkte sin lön?

Ok alltså bättre att sänka skatten för adeln?! Det går inte ihop!?
Citera
2024-05-09, 15:00
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Har vi en adel i Sverige som får skattesänkningar på 12 miljarder kronor? Det har helt förbigått mig. Tittar du bara på vänsterpartiets trollkanaler?

Vilka kanaler är det? Upplys mig. Kom inte med idiotin om att köra med att SVT/Tv4 är trollkanaler!
Citera
2024-05-09, 15:03
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ok alltså bättre att sänka skatten för adeln?! Det går inte ihop!?
Det du säger går inte ihop, för du förklarar inte vad det är som inte går ihop.
Senast redigerad av EnCarte 2024-05-09 kl. 15:16.
Citera
2024-05-09, 16:04
Avslutad
Jag måste vara en trollfabrik. Jag har nämligen åsikter som strider mot vänstermupparnas tramserier. Därmed måste jag tillhöra en trollfabrik. Lol. De har verkligen inte mycket att komma med haha

Jag är en snubbe som inser allvaret med att tillåta vänsterpropaganda via maskinerier som SVT och FeministFyran.

Där kan vi verkligen snacka om organiserade propagandaindustrier på riktigt!

Det är dags att reformera SVT och SR så de speglar den politiska verkligheten.
Citera
2024-05-09, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Jag måste vara en trollfabrik. Jag har nämligen åsikter som strider mot vänstermupparnas tramserier. Därmed måste jag tillhöra en trollfabrik. Lol. De har verkligen inte mycket att komma med haha

Jag är en snubbe som inser allvaret med att tillåta vänsterpropaganda via maskinerier som SVT och FeministFyran.

Där kan vi verkligen snacka om organiserade propagandaindustrier på riktigt!

Det är dags att reformera SVT och SR så de speglar den politiska verkligheten.

Man kan ju tycka att om någon har genuina åsikter som sen tack vare SDs metoder kommer att reducerar validiteten i dessa åsikter till att i stort sett bara associeras med trollfabrik och vilseledande manipulation i decennier framöver skulle göra den personen extremt förbannad på SD och deras metoder istället för att attackera de som förmedlar uppgifterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in