Citat:
Ursprungligen postat av
Skogsvandring
Har sagt det förr och säger det igen. Donetsk och Luhansk kommer aldrig någonsin bli ukrainskt igen. Hur lång tid det än må ta lär Ryssland även ta full kontroll över Kharkiv och Zaporizhia. Tyvärr för Ukrainas del är också Odesa illa ute men hit är jag tveksam ännu.
Allt väst om Dniepr får Ukraina behålla och sedan hoppas jag att både Ryssland och Ukraina hittar tillbaka till en fungerande relation. Ukraina behöver en total make over så att deras stora mängd korruption äntligen försvinner.
Kan du utveckla det fetade ?
För jag kan inte se det alls.., kriget är inne på sitt tredje år och även om jag är "pro Ukraina" och ser också svagheter på den ukrainska sidan..så ser jag inte alls detta. Som jag ser det är 2024 "peak russia". Det kommer inte att bli bättre på den ryska sidan efter detta..
(Jokern är förstås om Trump blir vald, och sätter ett tvärstopp med hjälp därifrån. Men han kommer att få problem med att få rep-partiet med detta.
Dock är inte Trump vald än, så det är en helt hypotetiskt fråga tills vidare !)
I Eu rampas produktionen upp, fabriker byggs, rejält också. Krediter till Ukraina finns, F16 är på gång.
Som sagt, kriget är i sitt tredje år.., och ryssarna går just nu i snigelfart.., och det är innan jänkarnas bidrag i sitt vapenstöds-paket börjar märkas.., varifrån skulle ryssarna få
mer offensiv kraft att ta sig fram ?