Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Man kan ha olika åsikter, men just LS tillkortakommanden kognitivt borde vara jättejobbigt för VP. Jag höll på skriva att jag inte förstår varför VP låter henne sitta kvar, men tror jag har någon magkänsla. Ibland är skenet att du har saker under kontroll tillräckligt, eller snarare skenet att du själv tror att du har det under kontroll.
Jag är inte rakt av för elitism, och tycker att det i en demokrati bör kunna röstas fram nötter, rent förstånds mässigt. Däremot tycker jag att alla som ställer upp i val och i synnerhet till riksdag och eu-parlamentet borde ha tydligare innehållsförteckning. Bortsett från deras åsikt borde en bild ges av deras kapacitet i någon objektiv bemärkelse. Högskoleprovet skulle kunna vara något sådant. Någon form av begåvningstest, typ motsvarande det som Pliktverket har för militärer och poliser m.fl, ett stanine med heltalen 1-9 i utfall
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Staninepo%C3%A4ng
Om man då i LS fall får kanske 2 eller 3 (som hennes högskoleprovsresultat antyder) så kan folk ta det tydligare i beaktan. Fallet med artikeln är inte unikt för henne. Hennes hantering av LVU inför valet är rent huvudlös.
Min fundering är vad hon har för reträttjobb efter riksdagen. Hon vill nog inte sluta där.