2023-04-29, 12:35
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Läser att hon ska ha fått 0,3 på högskoleprovet. Tydligen kan man fuska, det trodde inte jag.
0.3 undrar hur många procent som har bättre resultat?
Är hon rökare?
Citera
2024-04-22, 13:46
Medlem
Länge sedan jag hörde talas om henne. Vad har hänt? Hon var ju flitig med uttalanden och twittranden men nu helt tyst.
Citera
2024-04-22, 16:19
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Länge sedan jag hörde talas om henne. Vad har hänt? Hon var ju flitig med uttalanden och twittranden men nu helt tyst.

Hon petades som Vänsterpartiets rättspolitiska talesman i all tysthet, förmodligen för att hon inte var en tillgång där. Till och med ens bekanta som var vänsterpartister verkar ha tyckt att hon var rätt pinsam.
Citera
2024-04-22, 17:13
Medlem
NoTruces avatar
Ingen mer kottsnaskarresa till Gambia inplanerad?
Citera
2024-05-08, 15:39
Medlem
Flus avatar
Expressen skriver att Snecker är skyldig partiet 87 000 kr i partiskatt. De pengarna finns nog i Gambia nu...

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Enligt V saknas inbetalningar för 2023 från riksdagsledamöterna Linda Snecker och Lotta Johnsson Fornarve på 87 000 kronor respektive 18 000 kronor.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lorena-delgado-varas-petas-efter-utebliven-partiskatt/
Citera
2024-05-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Hon petades som Vänsterpartiets rättspolitiska talesman i all tysthet, förmodligen för att hon inte var en tillgång där. Till och med ens bekanta som var vänsterpartister verkar ha tyckt att hon var rätt pinsam.
Seriöst? Jag uppfattar henne som rätt spånig men visste inte att uppfattningen var samma även i vänsterkretsar.
Citera
2024-05-08, 18:44
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66

Kanske borde Snecker byta parti. Kan hon inte bli rättspolitisk taleskvinna för Fi ?
Citera
2024-05-09, 21:15
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Seriöst? Jag uppfattar henne som rätt spånig men visste inte att uppfattningen var samma även i vänsterkretsar.

Utan tvekan fattar åtminstone någon vänsterpartist hur illa det ser ut:

Citat:
Linda Snecker, rättstalesperson för Vänsterpartiet, får mig att känna mig som ett gråtande barn som tappats bort i ett köpcentrum. En gosse som till följd av skam vägrar hjälp. När ett par snälla främlingar vill leta upp min ”trygga” hemmiljö, då ljuger jag om att jag inte alls är vilse. Att jag leker kurragömma med andra barn som därför inte syns till, tårarna kommer av allergi. Sedan vandrar jag tyst och ensam vidare tills jag hittar de alkisföräldrar jag skämdes för mycket för att namnge. Går vid deras sida och ber till gud att vi ska hem snart. Hukar mig när de skriker och dricker offentligt, hoppas att ingen ser att jag tillhör dom.

Liknelsen må vara osmaklig, men den är träffande. När Snecker tas upp offentligt, då skäms jag för mitt parti. Det som utmärker riktigt dåliga föräldrar är deras oförmåga att se när de skämt ut sig via moraliska övertramp, då skam och självförbättring ofta utgör två sidor av samma mynt. Denna oförmågan till att se sig själv utifrån är ett drag som även delas av fördärvliga förtroendevalda.
https://veckansnyheter.se/2020/05/22/linda-snecker-guds-gava-till-hogern-visar-pa-vansterpartiets-braindrain/
Citera
2024-05-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Utan tvekan fattar åtminstone någon vänsterpartist hur illa det ser ut:

https://veckansnyheter.se/2020/05/22/linda-snecker-guds-gava-till-hogern-visar-pa-vansterpartiets-braindrain/

Man kan ha olika åsikter, men just LS tillkortakommanden kognitivt borde vara jättejobbigt för VP. Jag höll på skriva att jag inte förstår varför VP låter henne sitta kvar, men tror jag har någon magkänsla. Ibland är skenet att du har saker under kontroll tillräckligt, eller snarare skenet att du själv tror att du har det under kontroll.

Jag är inte rakt av för elitism, och tycker att det i en demokrati bör kunna röstas fram nötter, rent förstånds mässigt. Däremot tycker jag att alla som ställer upp i val och i synnerhet till riksdag och eu-parlamentet borde ha tydligare innehållsförteckning. Bortsett från deras åsikt borde en bild ges av deras kapacitet i någon objektiv bemärkelse. Högskoleprovet skulle kunna vara något sådant. Någon form av begåvningstest, typ motsvarande det som Pliktverket har för militärer och poliser m.fl, ett stanine med heltalen 1-9 i utfall
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Staninepo%C3%A4ng

Om man då i LS fall får kanske 2 eller 3 (som hennes högskoleprovsresultat antyder) så kan folk ta det tydligare i beaktan. Fallet med artikeln är inte unikt för henne. Hennes hantering av LVU inför valet är rent huvudlös.

Min fundering är vad hon har för reträttjobb efter riksdagen. Hon vill nog inte sluta där.
Citera
2024-05-23, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
0.3 undrar hur många procent som har bättre resultat?
Är hon rökare?

Cirka 80-85 % har bättre än 0,3.
Hennes första resultat var 0,2 där ca 96% har bättre resultat. Enligt Wechsler skalan motsvarar det IQ 70, dvs gränsen till det enda kliniska som IQ-testen används för, att ge diagnosen intellektuell funktionsnedsättning. Nu lär väl de som skriver inte motsvara normen för testet så 70 är säkerligen för lågt, men att ändå resonemangsmässigt ligga i de häraderna borde ändå tas i beaktan av ett parti.

Det har nog nämnts tidigare...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten
Citera
2024-05-23, 17:04
Medlem
RinghalsBrinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Cirka 80-85 % har bättre än 0,3.
Hennes första resultat var 0,2 där ca 96% har bättre resultat. Enligt Wechsler skalan motsvarar det IQ 70, dvs gränsen till det enda kliniska som IQ-testen används för, att ge diagnosen intellektuell funktionsnedsättning. Nu lär väl de som skriver inte motsvara normen för testet så 70 är säkerligen för lågt, men att ändå resonemangsmässigt ligga i de häraderna borde ändå tas i beaktan av ett parti.

Det har nog nämnts tidigare...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten

Du tror inte att hon insåg att provet inte var något hon skulle prestera bra på och lämnade in den del hon gjort klart och gick hem?
Citera
2024-05-23, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RinghalsBrinner
Du tror inte att hon insåg att provet inte var något hon skulle prestera bra på och lämnade in den del hon gjort klart och gick hem?

Båda gångerna?
Det normeras ju och några hamnar obönhörligen på 0,2. Det har ju i tråden vittnats om en hel del problem hon har och som inte kan hänföras till att V eller hon för den delen tycker så. Problemet är när läget blir inkonsistent.

Ta t.ex. debatten med Bali som här ger ett väldigt städat intryck. Han pekar ut Lindas inkonsistens. Inte att dom har olika åsikter primärt.
https://youtu.be/ui7IEfl_R0Y?si=pal7cg20EgVntIXB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in